Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Johan J

Helsingborg, ICA Maxi Råå, Samlarfigur serie 5, 9,95 kr/st.

Det finns 60-80 st efter att jag varit där idag.
LEGO är skoj.

Linus Damberg

haha var i helsingborg idag förstagången på 6år :P
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

shutter

I dag har jag köpt police officer till alla som önskat ;)

Record

Citat från: shutter skrivet 31 maj 2012 kl. 19:28
I dag har jag köpt police officer till alla som önskat ;)


Perfekt, pm`a uppgifter så fixar det sig.
Friskt satsat, hälften vunnet..

mryxmannen

Min affär på Bricklink heter "When dreams come true".

shutter

Vad ni var snabba att svara ;D, partners in crime!

Vill ni hålla nere portokostnaden genom att jag fimpar kartongerna eller inte?

Skriv adress i PM!

20 st kvar i butiken till nya spekulanter, för kännedom ::)

Record

Citat från: shutter skrivet 31 maj 2012 kl. 20:37
Vad ni var snabba att svara ;D, partners in crime!

Vill ni hålla nere portokostnaden genom att jag fimpar kartongerna eller inte?

Skriv adress i PM!

20 st kvar i butiken till nya spekulanter, för kännedom ::)

;D :D

Absolut, fimpa kartongerna för min del.
Friskt satsat, hälften vunnet..

SuperMario

Citat från: shutter skrivet 31 maj 2012 kl. 20:3720 st kvar i butiken till nya spekulanter, för kännedom ::)
10 till mig om det går bra!  :D

Tobbe Arnesson

Äh, ska det ändå skickas till Record och SuperMario kan jag ta de sista 10. Jag förmodar att vi tre kan samsas om en leveransadress. Jag är inte intresserad av pappersbitar.
Blogg: Robotkampen

SuperMario

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 01 juni 2012 kl. 08:16
Äh, ska det ändå skickas till Record och SuperMario kan jag ta de sista 10. Jag förmodar att vi tre kan samsas om en leveransadress.
Trevligt, visst kan vi samsas om en enda adress, jag föreslår att grejorna skickas hem till Record och vi hämtar i samband med juli-träffen.

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 01 juni 2012 kl. 08:16Jag är inte intresserad av pappersbitar.
+1!

Johan J

Och det är serie 3, inte fem... i Helsingborg Ica Maxi Råå. Det första man blir blind på är ögonen...
LEGO är skoj.


pacc

8404 Kollektivtrafik för 550:- på ToysRUs, men det finns bara kvar ṕå vissa ställen (GBG, HBG, Västerås etc):
http://www.toysrus.se/Hitta%20butik.aspx?id=883277&vid=154574

Surt att det inte var i Malmö, det var klart intressant.

Gray

Märkte att Webhallen listar en del nyare set som fraktklass 1 (29:-) istället för fraktklass 2 (49:-) som allt LEGO hade tidigare. T.ex. så är det bara 29:- frakt för de mindre gruvsetten. De har dock inte ändrat det för alla äldre set, frakten är fortfarande 49:- för t.ex. den lilla månbilen.

Också intressant var att fraktpriset inte ökade så länge du bara lägger i LEGO med fraktklass 1. Så även om du köper alla tre av de mindre gruvsetten plus annat LEGO med fraktklass 1 (vilket säkert blir ett rätt stort paket) så är frakten fortfarande bara 29:-. Inte så dumt, speciellt inte när Webhallen prismässigt ofta ligger bland de billigare butikerna.

Erik

Citat från: pacc skrivet 03 juni 2012 kl. 13:26
8404 Kollektivtrafik för 550:- på ToysRUs, men det finns bara kvar ṕå vissa ställen (GBG, HBG, Västerås etc):
http://www.toysrus.se/Hitta%20butik.aspx?id=883277&vid=154574

Surt att det inte var i Malmö, det var klart intressant.

Det fanns 14 st i Örebro i förra veckan och har du tur kan din lokala TRU plocka hem ett set därifrån. Butikschefen i Karlstad tog hem två till mig från norra Sverige när de körde halva priset på den. Det går en lastbil mellan butikerna så de fick åka med där  :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.