Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter

#1245
ICA MAXI Ängelholm säljer ut Police Officer. 10 st för 100 kr!
Jag kan köpa ut till den som önskar :D

Carl T

Citat från: shutter skrivet 15 maj 2012 kl. 23:47
ICA MAXI Ängelholm säljer ut Police Officer. 10 st för 100 kr!
Jag kan köpa ut till den som önskar :D

Då får du gärna ta 10 till mig. Fartskyltar kan ju vara bra att ha, och en del av de andra bitarna också. :)
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

shutter

CitatFartskyltar kan ju vara bra att ha, och en del av de andra bitarna också.
Precis så tänker jag också ;D
Jag fixar!

shiftaltcmd

Clas Ohlson i Sundsvall rear ut Lego-förvaring. 8-pluppars kostar 149:- har jag för mig.
Kanske fler Clas Ohlson runt om i landet har nåt kul på rea?


marpe

#1250
Ice Dragon Attack kostar 199 kr på Coop Forum i Linköping. Billigaste Bricklinkpris är 350 kr.

Tommy_la

Citat från: marpe skrivet 21 maj 2012 kl. 10:19
Ice Dragon Attack kostar 199 kr på Coop Forum i Linköping. Billigaste Bricklinkpris är 350 kr.

Om Tommy_La eller någon annan köper för part out på BL är jag intresserad av att köpa 6 st 62743. Draken är för rolig att leka med för att jag ska få låna delar...

När jag skriver in 2260 i "Price Guide" och klickar på "Part out value" får jag tyvärr fram att det är ren förlust att köpa 2260 för 199kr och parta ut. Det är helt enkelt för få bra delar i det settet. Delarna är värda mindre än askens inköpspris.

Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

TheFritz

Citat från: marpe skrivet 21 maj 2012 kl. 18:59
Offtopic.
332 kr får jag som svar på samma sökning. Det kanske är för lite med 66 % påslag för att finansera arbetskostnad, osålda bitar och bundet kapital osv. Hur mycket påslag bör det vara för att det ska bli lönsamt?

Känns mer rätt att kolla på rutan till vänster 221kr får jag där, det är ju medel vad som det sålts för, det andra är väl vad snittpriset ligger på ute till försäljning?

Tommy_la

Jag virrade lite. 221 är ju faktist mer än 199, men förstås inte tillräckligt mycket mer.

Den vänstra siffran (genomsnittligt försäljningspris senaste 6 månaderna) är defaultprissättning i min butik. Eftersom nya bitar och minifigurer är efterfrågade precis när de kommit, är priset på en ny sorts bit normalt sett högt i början för att sedan sjunka. Det gör att snittpriset över 6 månader ibland ger en för hög siffra vad gäller värdet på ett sets bitar, eftersom den snarare visar vad bitarna var värda för 3½ månader sedan, än idag.

Jag nöjer mig med att parta ut set där värdet på bitarna enligt Bricklink är minst 2 gånger inköpspriset på settet. Mindre än så, så är det inte värt arbetsinsatsen. Och jag skulle verkligen inte rekommendera någon att säga upp sig från sitt vanliga jobb, för att satsa på den timlön som det blir av det heller. :)
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

shutter

Citat från: shutter skrivet 15 maj 2012 kl. 23:47
ICA MAXI Ängelholm säljer ut Police Officer. 10 st för 100 kr!
Jag kan köpa ut till den som önskar :D
Första beställnigarna klara men de har flera kvar.
Nu tömmer vi deras lager tycker jag!

Om du mot förmodan tycker att 10 st är för mycket kan jag köpa ut 5 st för 60 kr. Mindre volymer än så lägger jag inget jobb på ;)

Record

Jag kan ta 10 st, om du är förbi butiken.
Friskt satsat, hälften vunnet..

mryxmannen

Jag kan också ta tio st ifall det är möjligt.
Min affär på Bricklink heter "When dreams come true".

shutter

Så ska det låta. 10 st till er var alltså ;D

Pekblom

Citat från: shutter skrivet 15 maj 2012 kl. 23:47
ICA MAXI Ängelholm säljer ut Police Officer. 10 st för 100 kr!
Jag kan köpa ut till den som önskar :D
har du möjlighet så tar jag gärna 10st
/P

shutter


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.