Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Carl T

Citat från: Barbaroux skrivet 07 februari 2012 kl. 20:52
Däremot så hade de bland annat Mindstorms NXT, Indiana Jones The Temple of Doom, LEGO City Harbour, Train Double Crossover Track(tror jag ska köpa en på torsdag), Venator-Class Republic Attack samt en hel del annat som jag inte heller kommer ihåg.

Vad tog de för 7996? De säljs tydligen för 500+ kr på bricklink nu. (Och det är betydligt mer än jag tycker de är värda.)
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Jesperallen

Var också lite nyfiken på 7996 priset

micke

WoW, och jag som köpte ett antal sådana på rea för något år sedan. Tror jag betalade 75 kr styck för dem
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Barbaroux

Citat från: Carl T skrivet 07 februari 2012 kl. 21:37
Vad tog de för 7996? De säljs tydligen för 500+ kr på bricklink nu. (Och det är betydligt mer än jag tycker de är värda.)

Har för mig att det var 214 kr men är inte riktigt säker.


Jesperallen

Ett tips är att köpa upp dem och kränga dem, blir en bra förtjänst, finns endast en ute på BL nu. Annars tror jag det finns en hel del tågentusiaster här på forumet som gärna får den utköpt.

Barbaroux

Citat från: Jesperallen skrivet 07 februari 2012 kl. 22:10
Ett tips är att köpa upp dem och kränga dem, blir en bra förtjänst, finns endast en ute på BL nu. Annars tror jag det finns en hel del tågentusiaster här på forumet som gärna får den utköpt.

Det är ju helt sjuka priser. Om det är någon som vill ha en utköpt så har jag förmodligen vägarna förbi på torsdag. Kommer nog köpa en själv och jag såg åtminstone två idag. Kan finnas ytterligare någon. Är det någon som är intresserad så skicka PM. Först till kvarn...

Jesperallen

Jag kan ta en, har en plan för den (inte sälja vidare)

Barbaroux

Citat från: Jesperallen skrivet 07 februari 2012 kl. 22:22
Jag kan ta en, har en plan för den (inte sälja vidare)

OK! Jag går dit på torsdag alt. fredag. Finns de bara kvar så hör jag av mig via PM.

Tobbe Arnesson

Citat från: Walter skrivet 07 februari 2012 kl. 19:10Postar en kort uppdatering då det är slut

Det ser jag fram emot och lycka till!
Blogg: Robotkampen

Tommy_la

Kostar dom 500 på Bricklink är det bara att köpa alla som finns. Får du svårt att bli av med alla så ordnar vi som dom hamnar i min butik nån dag när du är i Linköping. :)
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

shiftaltcmd

Nu har halva priset på Citygross kommit även till Sundsvall. En-två veckor efter övriga Sverige.
Det gäller inte allt Lego, det som det fanns mest av var Atlantis, spel och Star Wars Hoth battlepack.
Och sen en hel del diverse, små alien attack, racers, city, star wars ...

Sirre

Citat från: shiftaltcmd skrivet 08 februari 2012 kl. 15:01
Nu har halva priset på Citygross kommit även till Sundsvall. En-två veckor efter övriga Sverige.
Det gäller inte allt Lego, det som det fanns mest av var Atlantis, spel och Star Wars Hoth battlepack.
Och sen en hel del diverse, små alien attack, racers, city, star wars ...

Jag visste inte ens att det var halva priset på CityGross? :o

Fast det skulle kanske förklara varför det är så utplockat på just de hyllorna (men när jag frågade om det var nåt särskild kampanj igång så hade personalen ingen aning, det finns ju inte heller några skyltar som pekar på det...).

Barbaroux

Citat från: Tommy_la skrivet 08 februari 2012 kl. 12:16
Kostar dom 500 på Bricklink är det bara att köpa alla som finns. Får du svårt att bli av med alla så ordnar vi som dom hamnar i min butik nån dag när du är i Linköping. :)

Tyvärr så har jag en liten kölista på intresserade men annars hade det varit en bra idé. Samtidigt är det kul om de kommer till nytta bland våra medlemmar.  :)

Gray

Citat från: shiftaltcmd skrivet 08 februari 2012 kl. 15:01
Nu har halva priset på Citygross kommit även till Sundsvall. En-två veckor efter övriga Sverige.
Det gäller inte allt Lego, det som det fanns mest av var Atlantis, spel och Star Wars Hoth battlepack.
Och sen en hel del diverse, små alien attack, racers, city, star wars ...

Äntligen! Började ju undra om dom någonsin skulle ha någon rea. Var dit nu i eftermiddags. Fick lite chock först när jag såg den vanliga hyllan dom har LEGO på, men hittade snabbt till rea-varorna. Synd bara att dom har (haft) så dåligt utbud, inte särskilt mycket som var intressant personligen men visst blev det ju några köp i alla fall så tack för tipset!

shutter

Åhlens i Ängelholm har äntligen slutrea. Blixten McQuen 50 kr, 40 st kvar. Mack transportbil med Blixten 250 kr, 3 st kvar. ;D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.