Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

lindyhep

CityGross i Kungen Kurva hade 50% på Atlantis, Space Police, ToyStory, PoP och Pharaos Quest.
Det var inte jättemycket som fanns.

anubis

Lek & Hobby i Kalmar har ett gäng Ninjago Fire Temple 2507 http://www.brickset.com/detail/?Set=2507-1 för 598 kr.
Dessutom hade de några stycken City Red Cargo Train 3677 http://www.brickset.com/detail/?set=3677-1 för 1298 kr

MagnusP

Jag tror det nämndes tidigare i tråden men Åhléns Stockholm city har ett antal set med reapris och nu är det 30% på reapriset. Shoppade fem set där idag, bl.a. 7288 Police Mobile för 244,30:- (ord. 499:-) eller en 7929 Battle Of Naboo för 167,30:- (ord. 349:-). Fanns en del Star Wars, City och spel t.ex. Creationary för 188,30:- (ord. 399:-). Fanns även Duplo till reapris om man känner för det. Så drygt 50 % rea, det duger för mig!


Carl T

Citat från: cesaer skrivet 30 januari 2012 kl. 10:54
Pixmania

Tower Bridge - 10214,  - 2027skr

Minus 3% med rabattkod. Ett kort tag tog de dock under 1500 kr för det. Jag köpte mitt när det kostade runt 1700 och är nöjd med den affären.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Record

Citat från: Carl T skrivet 30 januari 2012 kl. 11:05
Citat från: cesaer skrivet 30 januari 2012 kl. 10:54
Pixmania

Tower Bridge - 10214,  - 2027skr

Minus 3% med rabattkod. Ett kort tag tog de dock under 1500 kr för det. Jag köpte mitt när det kostade runt 1700 och är nöjd med den affären.

Precis som du skriver var det nere tillochmed i 1441kr!.
Som det verkar skall man vara cool när det gäller priserna på pixmania, dom kan variera en hel del, så håller man koll, kan man nog göra riktiga klipp.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Duchessa

Det var 15% på allt Lego ett tag innan jul. Är det nån mer rutinerad Pixmania-shoppare som vet om såna erbjudanden återkommer då och då, eller var det ett sällsynt tillfälle?

Tobbe Arnesson

Kanske kan vara något för någon nära Köpenhamn med gott om deg?
Blogg: Robotkampen

Carl T

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 02 februari 2012 kl. 09:20
Kanske kan vara något för någon nära Köpenhamn med gott om deg?

Wow!

Undrar om det är rökfritt och i övrigt i gott skick. Jag tror inte jag skulle ha tid eller plats att ta hand om de mängderna, men det hade annars varit trevligt att ta sig an en sådan samling och sälja delar och behålla annat. Det skulle säkert löna sig ekonomiskt (tiden oräknad) och ändå bli mycket över. Baserat på vilka set jag ser skulle jag gissa att priset landar på 100 kkr eller mer, men att seten ändå är värda mycket mer än så. Bara Taj Mahal kan man ju få 5kkr eller mer för.

Jag kan tänka mig att investera en slant om någon här i trakten har plats och är intresserad av att lägga ett gemensamt bud på sakerna (om skicket är gott osv). Det kan nog vara så att om allting säljs i klump så begränsas priset främst av vad eventuella köpare kan/vill lägga ut, men om vi kan slå oss ihop 4-5 personer så borde det väl gå?
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

NielsG

Citat från: Carl T skrivet 02 februari 2012 kl. 09:51
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 02 februari 2012 kl. 09:20
Kanske kan vara något för någon nära Köpenhamn med gott om deg?

Wow!

Undrar om det är rökfritt och i övrigt i gott skick. Jag tror inte jag skulle ha tid eller plats att ta hand om de mängderna, men det hade annars varit trevligt att ta sig an en sådan samling och sälja delar och behålla annat. Det skulle säkert löna sig ekonomiskt (tiden oräknad) och ändå bli mycket över. Baserat på vilka set jag ser skulle jag gissa att priset landar på 100 kkr eller mer, men att seten ändå är värda mycket mer än så. Bara Taj Mahal kan man ju få 5kkr eller mer för.

Jag kan tänka mig att investera en slant om någon här i trakten har plats och är intresserad av att lägga ett gemensamt bud på sakerna (om skicket är gott osv). Det kan nog vara så att om allting säljs i klump så begränsas priset främst av vad eventuella köpare kan/vill lägga ut, men om vi kan slå oss ihop 4-5 personer så borde det väl gå?

Så också Taj Mahal lådan... :) Men hvilket sæt er det, som er ovenpå Taj Mahal? Ser næsten ud som enten et creator hus eller et CC-hus...  Anyway, kunne da absolut være interessant at gå med. Dog tror jeg hverken at min økonomi eller min kære frue skulle gå med på det..

Anna

Citat från: NielsG skrivet 02 februari 2012 kl. 10:29
Citat från: Carl T skrivet 02 februari 2012 kl. 09:51
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 02 februari 2012 kl. 09:20
Kanske kan vara något för någon nära Köpenhamn med gott om deg?

Wow!

Undrar om det är rökfritt och i övrigt i gott skick. Jag tror inte jag skulle ha tid eller plats att ta hand om de mängderna, men det hade annars varit trevligt att ta sig an en sådan samling och sälja delar och behålla annat. Det skulle säkert löna sig ekonomiskt (tiden oräknad) och ändå bli mycket över. Baserat på vilka set jag ser skulle jag gissa att priset landar på 100 kkr eller mer, men att seten ändå är värda mycket mer än så. Bara Taj Mahal kan man ju få 5kkr eller mer för.

Jag kan tänka mig att investera en slant om någon här i trakten har plats och är intresserad av att lägga ett gemensamt bud på sakerna (om skicket är gott osv). Det kan nog vara så att om allting säljs i klump så begränsas priset främst av vad eventuella köpare kan/vill lägga ut, men om vi kan slå oss ihop 4-5 personer så borde det väl gå?

Så också Taj Mahal lådan... :) Men hvilket sæt er det, som er ovenpå Taj Mahal? Ser næsten ud som enten et creator hus eller et CC-hus...  Anyway, kunne da absolut være interessant at gå med. Dog tror jeg hverken at min økonomi eller min kære frue skulle gå med på det..

Är det inte Medivial Village som ligger ovanpå Taj Mahal? Jag ser en kossa och gubbar när jag vände den bärbara datorn upp och ned;) Trist annars med dödsbon.

/Anna

Swe_mckvack

Citat från: Carl T skrivet 02 februari 2012 kl. 09:51
Jag kan tänka mig att investera en slant om någon här i trakten har plats och är intresserad av att lägga ett gemensamt bud på sakerna (om skicket är gott osv). Det kan nog vara så att om allting säljs i klump så begränsas priset främst av vad eventuella köpare kan/vill lägga ut, men om vi kan slå oss ihop 4-5 personer så borde det väl gå?

Jag kan vara din medfinansiär  ;)
Jag har redan kontaktat honom och citat:
"Tak for din mail. Der er kommet sindssygt mange henvendelser, så jeg er i gang med at danne mig et overblik i disse dage. Jeg skriver dig indtil videre på listen med interesserede købere, og vender tilbage så snart jeg ved præcis hvad der kommer til at ske. Men det bliver nok noget med en form for auktion."

Kwagge

Citat från: Swe_mckvack skrivet 02 februari 2012 kl. 16:22
Citat från: Carl T skrivet 02 februari 2012 kl. 09:51
Jag kan tänka mig att investera en slant om någon här i trakten har plats och är intresserad av att lägga ett gemensamt bud på sakerna (om skicket är gott osv). Det kan nog vara så att om allting säljs i klump så begränsas priset främst av vad eventuella köpare kan/vill lägga ut, men om vi kan slå oss ihop 4-5 personer så borde det väl gå?

Jag kan vara din medfinansiär  ;)
Jag har redan kontaktat honom och citat:
"Tak for din mail. Der er kommet sindssygt mange henvendelser, så jeg er i gang med at danne mig et overblik i disse dage. Jeg skriver dig indtil videre på listen med interesserede købere, og vender tilbage så snart jeg ved præcis hvad der kommer til at ske. Men det bliver nok noget med en form for auktion."

Bra Andreas!!

Klart intressant!

/Andreas 2..

Tommy_la

Verkar vara helt galet mycket lego. Lär väl krävas nåt slags konsortium för att köpa upp det där. Om inte nån här är helt gjord av pengar alltså. Det krävs ju en hel flyttbuss bara för att hämta upp det. :)
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

marpe

Legot står på ett kontor? På whiteboardtavlan står datum från augusti. Hoppas att allt är som det ska.  :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.