Författare Ämne: Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)  (läst 1085212 gånger)

Utloggad lindyhep

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 2 772
SV: Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)
« Svar #1080 skrivet: 29 januari 2012 kl. 12:07 »
CityGross i Kungen Kurva hade 50% på Atlantis, Space Police, ToyStory, PoP och Pharaos Quest.
Det var inte jättemycket som fanns.

Utloggad anubis

• Antal inlägg: 10
« Svar #1081 skrivet: 29 januari 2012 kl. 17:17 »
Lek & Hobby i Kalmar har ett gäng Ninjago Fire Temple 2507 http://www.brickset.com/detail/?Set=2507-1 för 598 kr.
Dessutom hade de några stycken City Red Cargo Train 3677 http://www.brickset.com/detail/?set=3677-1 för 1298 kr

Utloggad MagnusP

• Antal inlägg: 21
« Svar #1082 skrivet: 29 januari 2012 kl. 19:25 »
Jag tror det nämndes tidigare i tråden men Åhléns Stockholm city har ett antal set med reapris och nu är det 30% på reapriset. Shoppade fem set där idag, bl.a. 7288 Police Mobile för 244,30:- (ord. 499:-) eller en 7929 Battle Of Naboo för 167,30:- (ord. 349:-). Fanns en del Star Wars, City och spel t.ex. Creationary för 188,30:- (ord. 399:-). Fanns även Duplo till reapris om man känner för det. Så drygt 50 % rea, det duger för mig!

Utloggad cesaer

• Antal inlägg: 213
« Svar #1083 skrivet: 30 januari 2012 kl. 10:54 »
Pixmania

Tower Bridge - 10214,  - 2027skr
http://www.pixmania.se/se/se/9301680/art/lego/exklusiv-utgava-tower-bri.html

o en massa annat....

Utloggad Carl T

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Kai Helghast
  • Antal inlägg: 1 867
« Svar #1084 skrivet: 30 januari 2012 kl. 11:05 »
Pixmania

Minus 3% med rabattkod. Ett kort tag tog de dock under 1500 kr för det. Jag köpte mitt när det kostade runt 1700 och är nöjd med den affären.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Utloggad Record

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 3 767
« Svar #1085 skrivet: 30 januari 2012 kl. 21:33 »
Pixmania

Minus 3% med rabattkod. Ett kort tag tog de dock under 1500 kr för det. Jag köpte mitt när det kostade runt 1700 och är nöjd med den affären.

Precis som du skriver var det nere tillochmed i 1441kr!.
Som det verkar skall man vara cool när det gäller priserna på pixmania, dom kan variera en hel del, så håller man koll, kan man nog göra riktiga klipp.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Utloggad Duchessa

• Kontot avslutat
  • Antal inlägg: 196
« Svar #1086 skrivet: 30 januari 2012 kl. 21:45 »
Det var 15% på allt Lego ett tag innan jul. Är det nån mer rutinerad Pixmania-shoppare som vet om såna erbjudanden återkommer då och då, eller var det ett sällsynt tillfälle?

Utloggad Tobbe Arnesson

• Ride till you puke!
  • Antal inlägg: 4 250
    • Blogg med LEGO
« Svar #1087 skrivet: 02 februari 2012 kl. 09:20 »
Kanske kan vara något för någon nära Köpenhamn med gott om deg?

Utloggad Carl T

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Kai Helghast
  • Antal inlägg: 1 867
« Svar #1088 skrivet: 02 februari 2012 kl. 09:51 »

Wow!

Undrar om det är rökfritt och i övrigt i gott skick. Jag tror inte jag skulle ha tid eller plats att ta hand om de mängderna, men det hade annars varit trevligt att ta sig an en sådan samling och sälja delar och behålla annat. Det skulle säkert löna sig ekonomiskt (tiden oräknad) och ändå bli mycket över. Baserat på vilka set jag ser skulle jag gissa att priset landar på 100 kkr eller mer, men att seten ändå är värda mycket mer än så. Bara Taj Mahal kan man ju få 5kkr eller mer för.

Jag kan tänka mig att investera en slant om någon här i trakten har plats och är intresserad av att lägga ett gemensamt bud på sakerna (om skicket är gott osv). Det kan nog vara så att om allting säljs i klump så begränsas priset främst av vad eventuella köpare kan/vill lägga ut, men om vi kan slå oss ihop 4-5 personer så borde det väl gå?
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Utloggad NielsG

• Antal inlägg: 200
« Svar #1089 skrivet: 02 februari 2012 kl. 10:29 »

Wow!

Undrar om det är rökfritt och i övrigt i gott skick. Jag tror inte jag skulle ha tid eller plats att ta hand om de mängderna, men det hade annars varit trevligt att ta sig an en sådan samling och sälja delar och behålla annat. Det skulle säkert löna sig ekonomiskt (tiden oräknad) och ändå bli mycket över. Baserat på vilka set jag ser skulle jag gissa att priset landar på 100 kkr eller mer, men att seten ändå är värda mycket mer än så. Bara Taj Mahal kan man ju få 5kkr eller mer för.

Jag kan tänka mig att investera en slant om någon här i trakten har plats och är intresserad av att lägga ett gemensamt bud på sakerna (om skicket är gott osv). Det kan nog vara så att om allting säljs i klump så begränsas priset främst av vad eventuella köpare kan/vill lägga ut, men om vi kan slå oss ihop 4-5 personer så borde det väl gå?

Så också Taj Mahal lådan... :) Men hvilket sæt er det, som er ovenpå Taj Mahal? Ser næsten ud som enten et creator hus eller et CC-hus...  Anyway, kunne da absolut være interessant at gå med. Dog tror jeg hverken at min økonomi eller min kære frue skulle gå med på det..

Utloggad Anna

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Antal inlägg: 279
« Svar #1090 skrivet: 02 februari 2012 kl. 15:16 »

Wow!

Så också Taj Mahal lådan... :) Men hvilket sæt er det, som er ovenpå Taj Mahal? Ser næsten ud som enten et creator hus eller et CC-hus...  Anyway, kunne da absolut være interessant at gå med. Dog tror jeg hverken at min økonomi eller min kære frue skulle gå med på det..

Är det inte Medivial Village som ligger ovanpå Taj Mahal? Jag ser en kossa och gubbar när jag vände den bärbara datorn upp och ned;) Trist annars med dödsbon.

/Anna

Utloggad Swe_mckvack

• Antal inlägg: 329
« Svar #1091 skrivet: 02 februari 2012 kl. 16:22 »

Jag kan vara din medfinansiär  ;)
Jag har redan kontaktat honom och citat:
"Tak for din mail. Der er kommet sindssygt mange henvendelser, så jeg er i gang med at danne mig et overblik i disse dage. Jeg skriver dig indtil videre på listen med interesserede købere, og vender tilbage så snart jeg ved præcis hvad der kommer til at ske. Men det bliver nok noget med en form for auktion."

Utloggad Kwagge

• Vice ordförande
  • Styrelsen
  • *
  • Ansvarig för Fanzone på Lego World Sweden
  • Antal inlägg: 4 158
« Svar #1092 skrivet: 02 februari 2012 kl. 16:28 »

Jag kan vara din medfinansiär  ;)
Jag har redan kontaktat honom och citat:
"Tak for din mail. Der er kommet sindssygt mange henvendelser, så jeg er i gang med at danne mig et overblik i disse dage. Jeg skriver dig indtil videre på listen med interesserede købere, og vender tilbage så snart jeg ved præcis hvad der kommer til at ske. Men det bliver nok noget med en form for auktion."

Bra Andreas!!

Klart intressant!

/Andreas 2..
Frågor om Lego World Stockholm kan man skicka till mig på admin@lwfanzone.se

Utloggad Tommy_la

• Stolt innehavare av en legostad
  • Antal inlägg: 774
    • Min butik på Bricklink
« Svar #1093 skrivet: 02 februari 2012 kl. 22:17 »
Verkar vara helt galet mycket lego. Lär väl krävas nåt slags konsortium för att köpa upp det där. Om inte nån här är helt gjord av pengar alltså. Det krävs ju en hel flyttbuss bara för att hämta upp det. :)
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

Utloggad marpe

• Betalande medlem 2020
  • *
  • Nya verkligheter!
  • Antal inlägg: 3 315
« Svar #1094 skrivet: 03 februari 2012 kl. 13:52 »
Legot står på ett kontor? På whiteboardtavlan står datum från augusti. Hoppas att allt är som det ska.  :)