Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

shiftaltcmd

Barnens Hus i Sundsvall 50%
Venator-class Republic attack cruiser 8039 för 650:- (S@H 1499:-)
Republic attack shuttle 8019 för 350:- (tror jag det var) (S@H 799:-)
Lördag den 13:e har de Star Wars special, battle-packen säljs för 99:-

ICA Maxi
Tie Defender 8087 385:- (S@H 599:-)

Sirre

Men tusan! Gäller detta bara för Barnens Hus i Sundsvall?

Ingen som kan tänka sig agera proxy? :D

shiftaltcmd

Citat från: Sirre skrivet 07 mars 2010 kl. 16:26
Men tusan! Gäller detta bara för Barnens Hus i Sundsvall?

Ingen som kan tänka sig agera proxy? :D

Vad jag vet så är jag den ende i Sundsvall.
Skicka PM i så fall

shiftaltcmd

Glömde att Lekplaneten fortfarande har många Pirates Shipwreck hideout 6253 för 299:-.

Och att skicka en Venator-class blir ganska dyrt då det går som paket och inte skrymmande brev.

Sirre

Citat från: shiftaltcmd skrivet 07 mars 2010 kl. 22:44
Och att skicka en Venator-class blir ganska dyrt då det går som paket och inte skrymmande brev.

Ah, det är sant. :(
Frakten för ett sånt stort föremål ligger runt 60-120kr antar jag, via Schenker t.ex.
Det är ju fortfarande värt, men kanske för mycket jobb för dig. :-\

mechamike

Sagoland har SW battlepacks för 99:- och lego diverse "buckets" och rena klossatser för nersatta priser för tillfället (igår 2010-05-05)..
?

Yellowbeard

Citat från: shiftaltcmd skrivet 07 mars 2010 kl. 22:44
Glömde att Lekplaneten fortfarande har många Pirates Shipwreck hideout 6253 för 299:-.

Har letat runt lite på svenska sidor och letat efter detta set utan resultat. Någon som har tips vart man kan hitta detta? Jag har ganska långt att åka till Lekplaneten i Sundsvall.

Pekblom

LekPlaneten SolnaCentrum har extrapris på följande sett.
Ingenting man springer benen av sig för men som information.

StarWars
Rebel Trooper Army Pack 8083 – 99:-
Snow Trooper Army Pack 8084 – 99:-
Clone Walker Battle Pack 8014 – 99:-
Asassin Droids Battle Pack 8015 – 99:-
Pirate Tank 7753 - 399:-
Atlantis
Havsbottenavsökare 8059 - 99:-
Ubåt med tyfonturbo 8060 - 219:-
Bläckfiskens port 8061 - 369:-


AndersI

Barnens Hus i Eskilstuna säljer några olika askar med 'vanliga' bitar till extrapris just nu:

5623 - 450 bitar för 149:- (ordinarie 199:-), 33 öre/bit
http://shop.lego.com/Product/AssetPopup.aspx?p=5623&AssetType=49&s_button=moreViews


En blå och en rosa plastbytta, noterade inte nummer och pris.

sruo

Citat från: AndersI skrivet 29 maj 2010 kl. 23:28
Barnens Hus i Eskilstuna säljer några olika askar med 'vanliga' bitar till extrapris just nu:

5623 - 450 bitar för 149:- (ordinarie 199:-), 33 öre/bit
http://shop.lego.com/Product/AssetPopup.aspx?p=5623&AssetType=49&s_button=moreViews


En blå och en rosa plastbytta, noterade inte nummer och pris.

Lekplaneten i solna har kampanj pris på samma askar, inte den rosa boxen men den blå och gröna.

mechamike

Toy's R US i Linköping hade igår några Starwars 7754 Home One  nersatt till 799:- och Battle packs nersatta till 99:-

?

Carl T

Nya flygplatsen (3182) säljs just nu för 349 kr på shop.lego.com. Jag tror de satt fel pris, för tittar man på vad den kostar i andra länder borde den ligga kring 1000 kr. Vore jag i Sverige skulle jag passa på att beställa några.

Jag skall förresten flytta från Storbritannien till Lund i november. Finns det marknad för det kan jag tänka mig att köpa med mig några av de set som har störst skillnad i pris (t.ex. Fire Brigade, Tantive IV, Emerald Night och Beach House).
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Skrytsson

Citat från: Carl T skrivet 09 juni 2010 kl. 19:00
Nya flygplatsen (3182) säljs just nu för 349 kr på shop.lego.com. Jag tror de satt fel pris, för tittar man på vad den kostar i andra länder borde den ligga kring 1000 kr. Vore jag i Sverige skulle jag passa på att beställa några.

Jag skall förresten flytta från Storbritannien till Lund i november. Finns det marknad för det kan jag tänka mig att köpa med mig några av de set som har störst skillnad i pris (t.ex. Fire Brigade, Tantive IV, Emerald Night och Beach House).

Detta har redan uppmärksammats, se http://www.swebrick.se/index.php?topic=807.msg7370;boardseen#new

Carl T

Jo, jag så det sedan. Skulle kanske lagt lite mer tid på att kolla runt här innan jag gjorde mina första inlägg. :-) (För övrigt sket jag i att jag inte bor i Sverige än och beställde 6 flygplatser hem till en kompis.)
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Skrytsson

Oj, sex stycken. Sälja eller jättebygge?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.