Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Barbaroux

Körde förbi Lekhuset i Norrköping i kväll. Hittade King's Castle för 699 kr så jag passade på och köpte 2 st. Passade även på att köpa en Millennium Falcon för 1199 kr. När jag sedan kom till kassan så fick jag sedan även en Darth Vader Minifigure Clock för att jag handlade för över 1500 kr  :). Klockan hade dock inte fått hem ännu men man fick lämna adress så skickar de den så fort den kommit in på lagret. Alternativt kunde man välja att få köpa battle packs till rabatterade priser. Noterbart är även att de sålde 2010 års kalendrar för 99 kr/st.

rocketboy

#946
Priserna svänger ganska mycket på Amazon just nu. Det har varit en hel del höjningar under hösten men en del av priserna har sänkts igen. Just nu finns polisstationen på Amazon för £48,23 (560kr enligt mina beräkningar...)

Även Battle for Endor för £56,95 får väl anses som prisvärt...  

** Multiplicera deras priser med 1.042 för att få fram priset som dom debiterar dig. Det är väl ett pålägg för moms om jag inte missminner mig.
//Rocketboy//

Teabox

Citat från: rocketboy skrivet 11 november 2011 kl. 13:45
Priserna svänger ganska mycket på Amazon just nu. Det har varit en hel del höjningar under hösten men en del av priserna har sänkts igen. Just nu finns polisstationen på Amazon för £48,23 (560kr enligt mina beräkningar...)

Även Battle for Endor för £56,95 får väl anses som ett "fynd"...   

Såg det notis om det på Brickset och kom hit för att tipsa också. Alla prissänkningarna finns här: http://www.brickset.com/buy/uk/amazon/ (Sidan har nämnts tidigare, men den är värd att nämnas igen :))

Beställde precis och för 312 kr tillsammans.

pacc

I Lund och på Center syd har de 30% på PoC och Cars:
http://www.blocket.se/lund/30__pa_Lego_Pirates___Cars_37180409.htm?ca=23_10&w=0

De brukar köra listpriser så det blir väl ett OK pris, men vissa set reas ju inte direkt så de kan kanske fyndas.

Skrytsson

Citat från: rocketboy skrivet 11 november 2011 kl. 13:45
Även Battle for Endor för £56,95 får väl anses som prisvärt...  

Tackar för det tipset. Jag har suktat efter 8038 för ett sådant pris i ca ett år. Det lönar sig att vänta, ibland.

Silence101

20% på Lego . EKO i Fjälkinge (Kristianstad)
Dock ej på Lego-spelen.
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

TheKMF

30% på PotC LEGO på jättekul i LUnd. De har även en trave SW kalendrar för 299. Fast det kanske inte är särskillt billigt?

bileam

ICA Maxi i Linköping hade 18% rabatt på hela lekavdelningen idag, pga att de firar 18 år. Vet ej hur länge det gäller.

Mattias

20 % rabatt på allt lego på city gross förutom sällskaps spel och förvarings lådor och det gäller på dom flesta city gross i södra sverige enligt deras reklam :)

Stigge72

Citat från: Mattias skrivet 13 november 2011 kl. 22:35
20 % rabatt på allt lego på city gross förutom sällskaps spel och förvarings lådor och det gäller på dom flesta city gross i södra sverige enligt deras reklam :)
I Stockholmstrakten också.

rocketboy

Citat från: teabox skrivet 11 november 2011 kl. 14:07

Såg det notis om det på Brickset och kom hit för att tipsa också. Alla prissänkningarna finns här: http://www.brickset.com/buy/uk/amazon/ (Sidan har nämnts tidigare, men den är värd att nämnas igen :))

Beställde precis och för 312 kr tillsammans.

Såg precis att denna sida inte visar alla prissänkningar.... Polisstationen ligger fortfarande på £48.29 med en sänkning på 33% men syns inte till på Brickset sidan... Konstigt, då setet har varit med där hela helgen.
//Rocketboy//

cesaer

Smartclub i Oslo, samt Moss - utanför Oslo.



Julkalender,7553 -  99 NOK:- (dvs cirka 112 skr enligt forex.no)


http://smartclub.no/flashavis/week46/ (sida 22)

detta måste vara billigaste hittils?

Olsson

Kan meddela att Lekhuset i Norrköping har sänkt pris på en del av Cars 2 serien.
Köpte för 499.
Fanns röda lappar på en del annat
//O

de Gothia

Citat från: Olsson skrivet 16 november 2011 kl. 13:06
Kan meddela att Lekhuset i Norrköping har sänkt pris på en del av Cars 2 serien.
Köpte för 499.
Fanns röda lappar på en del annat
//O

vad är en del annat? :)

Olsson

Hann tyvärr inte kolla igenom så noga men det var röda lappar på de största setten. Det från Tokyo tror jag kostade 699 men inte helt säker.
//O

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.