Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Pekblom

Lekplaneten i Solna Centrum (Stockholm) är en av mina laster..

noterade detta när jag gick förbi i går

8184   Racers Twin X-treme RC  529:-
8258   Technic Kranbil             1499:-
8708   Miners Cave Crusher       499:-
7744   City polisstation            849:-
6754   Creator Familjevilla        549:-

Inte hysteriskt billigt så jag lyckades gå förbi utan att köpa något för en gångskull.  ::)

Tobbe Arnesson

Mystiska lek_country har lagt ut ett gäng nya annonser, jag har fortfarande inte vunnit någon från dem så än är de ett mysterium.

Mailade Löttorps leksaksaffär igår utifall de haft stölder men har inte fått något svar.
Blogg: Robotkampen

Tobbe Arnesson

Nu vann jag faktiskt en av lek_countrys auktioner så nu har jag fått namn, adress och mobilnummer på personen bakom. Inget matchar butiken.

Mobilnumret är inte registrerat, men personen finns på uppgiven adress. Överväger att ringa hemnumret som går att få fram via hitta.

Mailadressen är reggad med födelseår, typ om jag haft tobbea78@ och årtalet stämmer med uppgifterna från birthday.se.
Blogg: Robotkampen

Pekblom

#168
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 21 januari 2010 kl. 21:00
Nu vann jag faktiskt en av lek_countrys auktioner så nu har jag fått namn, adress och mobilnummer på personen bakom. Inget matchar butiken.

Mobilnumret är inte registrerat, men personen finns på uppgiven adress. Överväger att ringa hemnumret som går att få fram via hitta.

Mailadressen är reggad med födelseår, typ om jag haft tobbea78@ och årtalet stämmer med uppgifterna från birthday.se.

he he jag såg det.. lite racer.. bra pris och ingen farlig risktagning. nu är det spännande får du dina bilar så går lek o c snabbt upp som en vinnare på tradera...

Shompis

coop forum kostar dem där nya hoth star wars gubbsetten 119kr styck med medmera kort denna vecka!

Stevex

Såg det, man borde ju slå till och köpa några :)

Stigge72

Jag såg de också, men jag slog inte till... den här gången...
Men veckan är förhållandevis ung, än så länge...

Shompis

Har du svängarna förbi Gallerian i Sthlm så kan du få tag på 1x Hellfire Droid för halva priset, d.v.s 175kr på BR.

Dennimator

Citat från: Shompis skrivet 30 januari 2010 kl. 12:50
Har du svängarna förbi Gallerian i Sthlm så kan du få tag på 1x Hellfire Droid för halva priset, d.v.s 175kr på BR.
Oo, ska kolla om det gäller i HBG också. Om inte, kan du skaffa en till mig om du har vägarna förbi? ;D

Sirre

Uj uj. Idag var en mörk dag för min plånbok. :(
Men en ljus dag för min legosamling! ;D
Jag var förbi Lekia (Uppsala) idag, och de har en hel del rea-priser på Lego just nu.

Dessa hann jag notera:

Creator
6753 Highway Transport 599kr (ord. 949kr)
4997 Transport Ferry 499kr (jag fick tag på en till slut! ;D)
6752 Fire Rescue 399kr (ord. 549kr)

Space Police
5974 Galactic Enforcer 599kr (ord. 999kr)

City
7744 Police Headquarters 599kr (ord. 1099kr)
Några andra set hade också reapriser som jag dock inte noterade, det var bl.a. tre 129kr-set som kostade 99kr

Technic
8295 Telescopic Handler 599kr
8274 Combine Harvester 399kr

Castle
7036 Dwarves' Mine 399kr
I princip alla set ur Castle-serien hade reapriser på c:a 20-40% lägre än RRP

Mars Mission
7644 MX-81 Hypersonic Operations Aircraft 399kr
7645 MT-61 Crystal Reaper 299kr

Agents
8971 Aerial Defence Unit 399kr
Även här var det reapriser på nästan alla set i serien (vad jag såg iallafall)


Som sagt, det var en hel del så jag kan nog ha missat något. Jag slutade leta när min plånbok började protestera...  :D

SuperMario

Tack för informationen! ;)
Och grattis till utökningen!! ;D
Synd att jag har planer för imorgon :( :(, annars skulle jag ta tåget till Uppsala. :P

Superkalle

Nedsatt pris på ToysRUs Backaplan i Göteborg just nu:

7699 (Mars Mission) - 425 kr
7752 (Dookus Solar Sailer) - 399

Shompis

#177
Citat från: Dennimator skrivet 30 januari 2010 kl. 13:39
Citat från: Shompis skrivet 30 januari 2010 kl. 12:50
Har du svängarna förbi Gallerian i Sthlm så kan du få tag på 1x Hellfire Droid för halva priset, d.v.s 175kr på BR.
Oo, ska kolla om det gäller i HBG också. Om inte, kan du skaffa en till mig om du har vägarna förbi? ;D

Defintivt, men dessvärre inte tidigare än måndag förmiddag, om ingen redan har köpt den.


Sirre, inte dålig reda det där. Blir nog lite Castle köpande imorgon! Tack för tipset!

Pekblom

Citat från: Sirre skrivet 30 januari 2010 kl. 18:18
Uj uj. Idag var en mörk dag för min plånbok. :(
Men en ljus dag för min legosamling! ;D
Jag var förbi Lekia (Uppsala) idag, och de har en hel del rea-priser på Lego just nu.
..
..
Som sagt, det var en hel del så jag kan nog ha missat något. Jag slutade leta när min plånbok började protestera...  :D

Tack för tipset.. eller .. 2500 kronor mindre i plånboken och pengarna från csn har inte kommit än..
Men glad som en lärka :-)
PS. det finns en hel del kvar fortfarande. Ds. 02/02 2010

Aqualize

Citat från: Sirre skrivet 30 januari 2010 kl. 18:18
Uj uj. Idag var en mörk dag för min plånbok. :(
Men en ljus dag för min legosamling! ;D
Jag var förbi Lekia (Uppsala) idag, och de har en hel del rea-priser på Lego just nu.

Dessa hann jag notera:
[...]
Technic
8295 Telescopic Handler 599kr
8274 Combine Harvester 399kr
[...]
Tack! Gick själv dit i går och köpte tröskan. Det var ju halva priset mot deras ordinarie (teleskoplastaren bara 60% av ordinarie pris).

Tyvärr sa plånboken stopp annars hade jag köpt båda.

Jag har är mycket nöjd, byggde ihop det igår och har rivit isär den idag för att försöka göra mig en traktor av delarna från setet.


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.