Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

mordatre

Citat från: Pekblom skrivet 10 augusti 2011 kl. 19:42
ICA-MAXI Sollentuna säljer 8091 Republic Swamp Speeder för 249kr

Undrar om alla Maxi kommer börja rea ut dem? 249:- hade jag faktiskt nästan kunnat ge för det setet. Tror inte de var lättsålda för 499:-.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

sandpeople

Atlantis 8075 299:- på coop i härnösand.

Skrytsson

Atlantis : City of Atlantis  - 30 GBP (~325 SEK inkl VAT)

http://www.amazon.co.uk/LEGO-Atlantis-7985-City/dp/B0042HOU58/ref=zg_bs_423583031_56

Ca 50 öre/bit, och rätt så bra bitar.

Skulle inte Lego-ekonomin vara så ansträngd för tillfället skulle jag slå till själv.

sandpeople

Frågan är nog vad frakten kostar. Free delivery gäller väl bara storbritannien och irland?

pacc

#829
£25 minimum spend (tryck på details & conditions)
   1. Place over £25 of eligible items in your Shopping Basket.*
   2. Proceed to checkout.
   3. Make sure your items are being delivered to a single delivery address in the eligible European destination.
   4. Select Super Saver Delivery as your delivery method. See your delivery times here.
   5. Select "Group my items into as few deliveries as possible" as your delivery preference.
   6. Place your order.**
Det dras av engelsk moms och läggs på svensk i sista steget om du undrar var sista priset kom ifrån.

shiftaltcmd

Köper du för mer än 25 pund så är frakten gratis om du väljer Super Saver Delivery.
Brukar bara gälla om du beställer av Amazon, inte av någon Amazons handlare. Amazons handlare har ofta dyr frakt och samfraktar inte.
Gäller inte alla sorters varor, förut gällde det tex inte elektronik och kök. Lego förvaringslådor räknas till kök och hem så de får man inte fri frakt på.
Men leksaker, böcker, cd/dvd, elektronik funkar.

Tar kanske nån dag extra om man beställer flera grejer, då Amazon skickar i så få paket som möjligt.

Priset brukar bli dyrare i sista steget. Då svensk moms är lite högre än brittisk. Inget dramatisk men jag blev förvirrad första gången du summorna inte stämde.

sandpeople

Jag testade att lägga in en beställning på en. Verkar vara gratis frakt precis som ni sa. :-)
Tack för alla tips!

Gideon

www.br-leksaker.se har halva priset på vad som förefaller vara alla utgångna set, bland annat en stor del av Prince of Persia (tyvärr dock inte Battle of Alamut).

Pekblom

ICA MAXI Haninge

General Grievous' Starfighter 450:-
Hoth Wampa Cave 430:-
, , , 250:-
Gateway of the Squid 175:-
Neptune Carrier  175:-
Portal of Atlantis 350:-
Undercover Cruiser 125:-
plus en hel del spel och lite annat.


Kwagge

En del av barnens hus har 20% från idag till den 28/8 på ALLT sitt Lego. Vet att de i Malmö var med o Barkaby liksom i Uppsala. Det är de med kaninen i hatten.. De har två olika koncept av Barnenes hus..


http://www.barnenshus.se/bh_nordic.html


sandpeople


dalle

Citat från: Kwagge skrivet 18 augusti 2011 kl. 17:55
En del av barnens hus har 20% från idag till den 28/8 på ALLT sitt Lego. Vet att de i Malmö var med o Barkaby liksom i Uppsala. Det är de med kaninen i hatten.. De har två olika koncept av Barnenes hus..


http://www.barnenshus.se/bh_nordic.html



Deras prisbild är allmänt hög på lego numera.

sandpeople

Fruktansvärt hög. De tar t ex 649:- för nya Alien conquest UFO abduction. Jag frågade om det kunde stämma: jojomen!
Toys R us tar 349:-

De tycks alltid ha högst pris i stan. Knepig marknadsstategi.

Westberg

Coop Forum i Örnsköldsvik har PotC "Kannibalflykten" för 249 kr.

Att jämföra med 345 kr på Hiko.

cesaer

center syd, skåne, löddeköpinge.

leksaksaffären bredvid willys.

50% på world racers askar, de hade 5 olika från 199 till 1099 igår.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.