Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

sandpeople

#765
Toys R Us i birsta. Sorry missade att nämna det. :-)

SuperMario

Citat från: sandpeople skrivet 19 juli 2011 kl. 10:38... Sorry missade att nämna det. :-)
Nej.  ;)

->
Citat från: sandpeople skrivet 18 juli 2011 kl. 19:37
Köpte battle of endor på Toys R Us i sundsvall för 549:- det kan ha varit sista men de hade även space police stationen och allt Atlatis och en del toy story för halva priset. 

Skrytsson

Citat från: SuperMario skrivet 19 juli 2011 kl. 10:42
Citat från: sandpeople skrivet 19 juli 2011 kl. 10:38... Sorry missade att nämna det. :-)
Nej.  ;)

->
Citat från: sandpeople skrivet 18 juli 2011 kl. 19:37
Köpte battle of endor på Toys R Us i sundsvall för 549:- det kan ha varit sista men de hade även space police stationen och allt Atlatis och en del toy story för halva priset. 

Hoppsan, missade det i all iver ;)

SuperMario

#768
Jag förstår att 50-procentsrea kan göra att blir helt svettig och får nedsatt syn...  :P  ;D

Efter att jag läst inlägget om rean och för ett par minuter funderade jag på att åka upp till Sundsvall och storhandla.
Som tur är så har jag ingen egen bil, annars skulle jag vara framme vid 19:00 och bli flera tusen kronor fattigare, vilket skulle medföra överlevnad på snabbmakaroner och vatten fram till Oktober.  :(

Men jag är väldigt sugen på 2 st.

Drakblod

Kanske inte nån jätteaffär, men Toys R Us vid Jägersro i Malmö Säljer nr:7595 Lego Toy Story På patrull för 69,90:-.

Pekblom

Sollentuna, Häggvik, norr om Stockholm.

COOP har en del 25%
ICA MAXI har rätt mycke 25%
BR har för 349, för 175

inga stora dyra sett=det finns inga stora pengar att "tjäna" men lite smått och gott som Battel pack för 89:- och små racer för 29:-

AndersI

Coop Forum i Eskilstuna rear lite LEGO - Atlantis, diverse spel, lite Duplo - jag tittade inte så noga på detaljerna, men Race 3000 såldes för 149:- i stället för (Coops) ordinarie 249:-

Peewit

Jag har tagit min vanliga sommarlegorunda i affärerna runt sommarstugan. För den som råkar vara i närheten av mönsterås finns några enstaka udda set till halva priset i leksakssaffären där. Bland annat fanns en "Battle of Alamut". Själv knep jag det sista "quest against time" för 350:-..

Leklust i Kalmar har t.o.m. under halva priset på ett par set. Billigst var  "army men on patrol" för 50:- jämt. Jag knep två sådana men det fanns ett gäng kvar. "Lotso's Dump Truck" var också riktigt billig för en hundralapp jämt. Dessa set var ju en tredjedel av riktpriset; Övriga kostade något mer men det fanns flera till halva priset och några med lite mindre rabatt. Bifogar en lite suddig bild på reahyllan


sandpeople

I det stora hela verkar Toy Story legot finnas kvar i överflöd. På Tous R Us i Sundsvall finns alla set utan det lilla med bilen och det med tåget för halva priset. Vad anser ni om dessa set? Något att ha?
Coop Forum i Sundsvall säljer Pirates seten 4181 och 4192 för 199:- styck.

SuperMario

Citat från: sandpeople skrivet 21 juli 2011 kl. 23:34På Tous R Us i Sundsvall finns alla set utan det lilla med bilen och det med tåget för halva priset. Vad anser ni om dessa set? Något att ha?
Jag tycker det. Dessa är bra 'partspacks', alltså man bygger en gång (eller kanske inte alls) och sedan användes bitarna till MOCs.

, , och är alla, enligt mig, mycket bra 'partspacks'. Och är det 50-procentsrea, då slår man till!  ;D

Förresten, fanns det några kvar?
Skulle du kunna köpa ut ett par sådana åt mig? Skicka ett pm i så fall.

sandpeople

Sorry de var helt slut. Annars hade jag gärna fixat det. :-)

Erik

Maxi i Trelleborg tokrear små- och medelstora set till ca 1/3 av ord pris. Prisexempel ur minnet: city minifigs 35 kr, rymdfärjan 124 kr, röda sportbilen 35 kr, utpostanfall 84 kr, Hoth wampa cave 214 kr, spelet Ramses pyramid 124 kr. De hade mycket City, Star Wars, olika spel, Atlantis och Duplo, mycket var redan slut :(

Andreas

Citat från: Erik skrivet 24 juli 2011 kl. 21:12
Maxi i Trelleborg tokrear små- och medelstora set till ca 1/3 av ord pris. Prisexempel ur minnet: city minifigs 35 kr, rymdfärjan 124 kr, röda sportbilen 35 kr, utpostanfall 84 kr, Hoth wampa cave 214 kr, spelet Ramses pyramid 124 kr. De hade mycket City, Star Wars, olika spel, Atlantis och Duplo, mycket var redan slut :(

Ica maxi Torslanda hade samma typ av rea. En central kampanj av Ica kanske?

/Andreas

Sirre

Citat från: Andreas skrivet 24 juli 2011 kl. 23:57
Citat från: Erik skrivet 24 juli 2011 kl. 21:12
Maxi i Trelleborg tokrear små- och medelstora set till ca 1/3 av ord pris. Prisexempel ur minnet: city minifigs 35 kr, rymdfärjan 124 kr, röda sportbilen 35 kr, utpostanfall 84 kr, Hoth wampa cave 214 kr, spelet Ramses pyramid 124 kr. De hade mycket City, Star Wars, olika spel, Atlantis och Duplo, mycket var redan slut :(

Ica maxi Torslanda hade samma typ av rea. En central kampanj av Ica kanske?

/Andreas

Ica Maxi i Uppsala samt den i Eurostop Arlanda har också rea på diverse set, men där ligger rean på endast 20-40%...  :-\

Illuwatar

Ungefär som i Haninge då - där är det rea också på diverse set (Atlantis, Space Police, Power Miners, vissa SW samt smågrejer). Wampa Cave för 214 är ett fynd - här ligger den kring 5-hundringen... (skulle vilja ha en till...).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.