Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Minimjau

Hej! Är ny här.

Försöker få den där extra rabattkoden att funka på Lekia men verkar som den utgått?

byStfn

Citat från: Minimjau skrivet 27 november 2020 kl. 19:15
Hej! Är ny här.

Försöker få den där extra rabattkoden att funka på Lekia men verkar som den utgått?

Välkommen hit Minimjau! Fullt möjligt att de dragit tillbaka koden eftersom den ger mer rabatt än vad som var tänkt (får jag en känsla av..)

matgri

Citat från: Pekblom skrivet 27 november 2020 kl. 18:49
I dag har jag sparat 4000kr :)
Lekia vill inte acceptera kortbetalning och efter som jag och inte gillar klarna blev det inget köp.
Hade köper gått igenom hade jag tjänat 1000kr men nu sparade jag 4000kr ;)

Ett litet tips.
Vill man betala med kort på siter med Klarna så kan man inte använda Microsoft Edge. Det som är den vanliga webläsaren i Windows 10.
Så när jag ser eller vet att det är Klarna som är betalningsrutinen för en websida så kopierar jag webadressen och öppnar den i Chrome-läsare istället.
Man måste dock se till att man lägger sakerna i sin korg i Chrome. Det fungerar inte att "handla" i Edge och sedan kopiera över adressen i Chrome.
Enklast är att använda Chrome från början om man vet att man skall handla från Klarnasidor.
Det går säkert med andra webläsare också förutom Chrome. Men jag har inte provat andra.

Om jag förstått rätt så är det Microsoft som vill gå sin egen väg och inte följa de olika webstandarder som finns fullt ut. Utan hitta på egna funktioner mm som gör att det inte fungerar.

swestar

Citat från: danielbrrssn skrivet 27 november 2020 kl. 14:54
Blev ett
Citat från: CopMike skrivet 27 november 2020 kl. 14:01
Citat från: Åsneskott skrivet 27 november 2020 kl. 13:44
Efter många års sneglande på swebrick har jag äntligen skapat mig ett konto.
Med rabattkoden LEKIABENIFY20 får man ytterligare 15% rabatt på lekia.se just nu. Det funkar efter de 25% rabatt som redan gäller under BF-helgen så t.ex. kan man köpa Garaget på hörnet  för 1274kr.
Tack för den koden :)! För mig gav den "bara" 15% men 783:- för är inte fel ;D!

Köpte en jag med.
F-n missade det  :(
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

shiftaltcmd

Tappade bort den här tråden. Har den bytt plats som klistrad med "Vad köpte du för Lego idag"?

JonKlarstrom

COOP, Stora Coop. Har en drive på leksaker 50% om man handlar annat för minst 500kr. Max 5stycken leksaker till halva priset dock. Detta mellan 17-21 December tror jag det stod.

Lokala variationer förekommer varnades det för också. Och anar de kanske plockar undan dyrgripar... eller så är det så najs som det låter. Lego fanns med i annonsens grafiska material så det lär vara 50% på det också.
Är inte ett dugg fyndig idag.

Eriol

Citat från: JonKlarstrom skrivet 16 december 2020 kl. 14:01
COOP, Stora Coop. Har en drive på leksaker 50% om man handlar annat för minst 500kr. Max 5stycken leksaker till halva priset dock. Detta mellan 17-21 December tror jag det stod.

Lokala variationer förekommer varnades det för också. Och anar de kanske plockar undan dyrgripar... eller så är det så najs som det låter. Lego fanns med i annonsens grafiska material så det lär vara 50% på det också.

Min närmaste Stora Coop har kvar en del från kampanjen när man kunde köpa Lego för medlemspoäng. Låter ju lite för bra för att vara sant om man skulle kunna handla mat för 500 spänn och sen köpa fem stycken för halva priset?

JonKlarstrom

Citat från: Eriol skrivet 16 december 2020 kl. 15:55
Citat från: JonKlarstrom skrivet 16 december 2020 kl. 14:01
COOP, Stora Coop. Har en drive på leksaker 50% om man handlar annat för minst 500kr. Max 5stycken leksaker till halva priset dock. Detta mellan 17-21 December tror jag det stod.

Lokala variationer förekommer varnades det för också. Och anar de kanske plockar undan dyrgripar... eller så är det så najs som det låter. Lego fanns med i annonsens grafiska material så det lär vara 50% på det också.

Min närmaste Stora Coop har kvar en del från kampanjen när man kunde köpa Lego för medlemspoäng. Låter ju lite för bra för att vara sant om man skulle kunna handla mat för 500 spänn och sen köpa fem stycken för halva priset?

Vågar inte gå i god för att de låter allt stå ute på hyllorna. =) För halva priset på fem såna set måste ju vara en förlust som inte matchas av 500kr handel. Men snittet kanske handlar för betydligt mer än 500. Men jag tänkte gå dit imorgon och kika i alla fall. Coop Backaplan då. =) Pappavecka så kan inte åka runt till alla Coop o kolla =)
Är inte ett dugg fyndig idag.

Eriol

Jag har varit på Coop Norra Backa i Borlänge och lunchhandlat nu. Erbjudandet gäller på alla leksaker och inget verkar undanplockat från butiken jämfört med hur det brukar se ut i vanliga fall. På REA-varor är det 50% på ordinarie pris. Dvs mitt köp av var inte så fruktansvärt bra som jag först trodde, men 174,50 är ändå okej pris. Köpte även ett för 129,50, för 19,50 och en liten barnpresent i form av för 34,50.

Det finns inte jättemånga dyra set och Hogwartsexpressen var slutsåld. Annat som jag funderade på var architectureseten (ord pris 619) och (ord pris 499) men kändes som att priset per bit blir lite högt om man vill använda dem som rena partspack.

Chicke

Jag har varit på Coop Stenby i Västerås. Inget undanplockat men inga stora set kvar. De dyraste seten har ord pris ca 600.
Köpte 5st city set (ord pris runt 250). Vilket kap! :)

Joacim123

Citat från: Chicke skrivet 17 december 2020 kl. 14:10
Jag har varit på Coop Stenby i Västerås. Inget undanplockat men inga stora set kvar. De dyraste seten har ord pris ca 600.
Köpte 5st city set (ord pris runt 250). Vilket kap! :)

Hehe jag är där just nu och man kan väl säga att det blev mycket mat :D

Tack för tipset i denna gruppen :D

Chicke

Citat från: Joacim123 skrivet 17 december 2020 kl. 14:28
Citat från: Chicke skrivet 17 december 2020 kl. 14:10
Jag har varit på Coop Stenby i Västerås. Inget undanplockat men inga stora set kvar. De dyraste seten har ord pris ca 600.
Köpte 5st city set (ord pris runt 250). Vilket kap! :)

Hehe jag är där just nu och man kan väl säga att det blev mycket mat :D

Tack för tipset i denna gruppen :D

Vad köpte du då? :)

CopMike

Citat från: Chicke skrivet 18 december 2020 kl. 14:23
Citat från: Joacim123 skrivet 17 december 2020 kl. 14:28
Citat från: Chicke skrivet 17 december 2020 kl. 14:10
Jag har varit på Coop Stenby i Västerås. Inget undanplockat men inga stora set kvar. De dyraste seten har ord pris ca 600.
Köpte 5st city set (ord pris runt 250). Vilket kap! :)

Hehe jag är där just nu och man kan väl säga att det blev mycket mat :D

Tack för tipset i denna gruppen :D

Vad köpte du då? :)
Gissar på skinka, sill och annan julmat ;D!

Joacim123

Citat från: Chicke skrivet 18 december 2020 kl. 14:23
Citat från: Joacim123 skrivet 17 december 2020 kl. 14:28
Citat från: Chicke skrivet 17 december 2020 kl. 14:10
Jag har varit på Coop Stenby i Västerås. Inget undanplockat men inga stora set kvar. De dyraste seten har ord pris ca 600.
Köpte 5st city set (ord pris runt 250). Vilket kap! :)

Hehe jag är där just nu och man kan väl säga att det blev mycket mat :D

Tack för tipset i denna gruppen :D



Vad köpte du då? :)

Det blev nog 8 ninjago, 5 harry potter, ett par speed champ och en iron man :D
Maten räknar vi inte upp här ;)

Joacim123

Citat från: CopMike skrivet 18 december 2020 kl. 16:27
Citat från: Chicke skrivet 18 december 2020 kl. 14:23
Citat från: Joacim123 skrivet 17 december 2020 kl. 14:28
Citat från: Chicke skrivet 17 december 2020 kl. 14:10
Jag har varit på Coop Stenby i Västerås. Inget undanplockat men inga stora set kvar. De dyraste seten har ord pris ca 600.
Köpte 5st city set (ord pris runt 250). Vilket kap! :)

Hehe jag är där just nu och man kan väl säga att det blev mycket mat :D

Tack för tipset i denna gruppen :D

Vad köpte du då? :)
Gissar på skinka, sill och annan julmat ;D!

PRINSKORV :D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.