Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Citat från: Kepsen skrivet 30 mars 2011 kl. 17:03
Serie 4 3 för 60 på BR i Skärholmen

Detta erbjudande gäller på alla BR-butiker som säljer Minifigurerna. Gällde under Serie 3-tiden också.

Kepsen

ok.. då vet jag.. dom satte aldrig upp nån skyllt på den i gallerian medan jag väntade så jag vart osäker och åkte tillbaka till skärholmen där jag redan sett att dom hade :)

Skrytsson

Citat från: Kepsen skrivet 30 mars 2011 kl. 21:30
ok.. då vet jag.. dom satte aldrig upp nån skyllt på den i gallerian medan jag väntade så jag vart osäker och åkte tillbaka till skärholmen där jag redan sett att dom hade :)

Har de mycket av dem i Skärholmen?

Kepsen

Citat från: Skrytsson skrivet 30 mars 2011 kl. 22:24


Har de mycket av dem i Skärholmen?

Det var en öppnad som det kanske saknades två eller tre i innan jag plockade mina sex plus en oöppnad som stod framme..

Erik

Citat från: Skrytsson skrivet 30 mars 2011 kl. 20:32[ :o :o Bara en lokal rea antar jag?  >:( För det priset köper du väl upp allt de har? Eller åtminstone alla Zombies, Spartaner och Alver?  ;)

De har två stora metallkorgar proppfulla med figurer och ytterligare behållare med fler från serie 3. Jag förstår att de måste göra sig av med dem för de har tagit in alldeles för mycket.

Killen som är ansvarig för legot i butiken har visat dålig fingertoppskänsla förr, t.ex. tog han in alldeles för många Slave 1 och Turbo tanks inför jul som han tvingades dumpa till 30 % av försäljningspriset.

Men vi kunder klagar inte  ;)

Sirre

Citat från: Erik skrivet 31 mars 2011 kl. 10:36
Killen som är ansvarig för legot i butiken har visat dålig fingertoppskänsla förr, t.ex. tog han in alldeles för många Slave 1 och Turbo tanks inför jul som han tvingades dumpa till 30 % av försäljningspriset.

Det verkar vara många fler som gick samma väg, i princip alla leksakbutiker i Uppsala reade ut Turbo Tank där bl.a. Barnens Hus och CityGross hade så mycket som 50% rabatt.

Gjorde alla butiker en felbedömning på just den modellen eller sålde den bara väldigt dåligt överlag? ???

studbringer

Citat från: Sirre skrivet 31 mars 2011 kl. 12:01
Citat från: Erik skrivet 31 mars 2011 kl. 10:36
Killen som är ansvarig för legot i butiken har visat dålig fingertoppskänsla förr, t.ex. tog han in alldeles för många Slave 1 och Turbo tanks inför jul som han tvingades dumpa till 30 % av försäljningspriset.

Det verkar vara många fler som gick samma väg, i princip alla leksakbutiker i Uppsala reade ut Turbo Tank där bl.a. Barnens Hus och CityGross hade så mycket som 50% rabatt.

Gjorde alla butiker en felbedömning på just den modellen eller sålde den bara väldigt dåligt överlag? ???

*smack* å där slog sig dom ansvariga cheferna unisont sig för pannan... konceptet funkar ju inte att låta alla butiker ha samma hylla och exakt samma sortiment (som syns både i butik och på nya huvudkontoret), inte konstigt att det dräller av osålda Turbotanks och Slave1 lixom... marknaden blev ju direkt mättad !!! Mådde allvarligt talat riktigt dåligt när jag gick in i 3:e butiken här i Borås bara för att se mängder med ovan nämnda set i exakt samma hylla till exakt samma reapris... rea i all ära men en mättad marknad är en mättad marknad även om några få kanske köper på sig 50st av varje för framtida försäljningar när dessa utgår ser jag ju ingen direkt vinst för företaget som sådant, men å andra sidan är dom ju mer eller mindre kända för sina lyckade felsatsningar ;D

mordatre

Vilket pris har turbotanken i Boråsbutikerna?
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

SweetScoops

byggleksaker.se kan man köpa de nya lego Minifigs serie 4 för 19:-/paketet
det kan man också göra i deras butik. På Carlshem i Umeå.

marcus

http://www.mytoys.de/LEGO-Schn%C3%A4ppchen/LEGO/KID/de-mt.to.br01.21.25/

LEGO 8075 Atlantis: Neptuns U-Boot 71% rabatt 17,49€
Toystory 60-65%
power miners  ca 50%
space police 40-50%
LEGO 8264 Technic: Knickgelenk-Laster 38% 40€

Tillkommer justering från tysk 19% moms till 25%. Frakt 12€

Har handlat där 3 ggr tidigare och enda nackdelen är att om man lådorna kan bli lite deformerade då de har ganska klent emballage.

NielsG

Nogen har tidligere skrevet om den kampagne som just nu pågår på lekmer.se.... 40%

Men nu fandt jeg også et link via SAS web shop, hvor man kan få dobblet eurobonus points ved at handle på lekmer..

Så dobble points + 40% rabat - kan det blive bedre?

https://webshopping.flysas.com/se/displayMerchant.do?page=merchant&aid=1&mid=41011&type=12923&subtype=-1

Men læs lige 'terms & conditions' først, så I ikke føler jeg snydt. I skal logge ind via SAS web shop først....

Fe4sen

Barnens Hus i Uppsala har utförsäljning på alla leksaker 50-70% från och med idag till fredag mellan 12-18. Stod inte något om Lego, men det borde ju inkluderas i "alla leksaker" ifall de nu inte plockat bort något vill säga.

Skrytsson

Citat från: Fe4sen skrivet 20 april 2011 kl. 07:43
Barnens Hus i Uppsala har utförsäljning på alla leksaker 50-70% från och med idag till fredag mellan 12-18. Stod inte något om Lego, men det borde ju inkluderas i "alla leksaker" ifall de nu inte plockat bort något vill säga.

Jag antar att de inte har fått in PotC än?  :P

Sirre

Jag är där nu, men de verkar inte rea ut något ordinarie lego. Det enda jag kan hitta är PoP och Ben 10, samt några impulse-set. :-\

Selander

Tack för rapporten, fältagent Sirre....;-)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.