Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Mirandir

Legobloggen: http://legobloggen.com

mechamike

Precis som AndersNolberger sa så har Sagoland i Linköping rea. Slave1 för 699:-
Annars var det mest gamla Atlantis set och några Powerminers set och lite rena klosslådor.

För information hade de fått in Ninja Go en hel del och även Pharos Quest set (av vilket jag köpte ett Golden Staff Guardians) Även minifig i serie 3 fanns i kassan.

De hade fått in AT-AT men inte till något trevligt pris.. Däremot hade fått in 10197 Fire Brigade för (om mitt minne inte sviker mig 1695:- )

Ett köp av ett Clone trooper BP genererade en nyckelring med CP3o)
?

pacc

Citat från: Kwagge skrivet 18 januari 2011 kl. 22:47
Jättekul på E-center i Malmö hade 25% rabatt på ALLT i butiken. De ska flytta till Löddeköpinge.
De hade även Lego nyheterna! :) Så det blev ett 5766 Timmerstuga för 262kr med rabatten...

Vad snäll du är Kwagge som lämnade 6754 Family Home till samma pris åt mig,
det visar att Swebrickare inte är tanklösa hamstrare jämt :)
Det fanns ju ett par PoP på 50+25% ackummulerat - konstigt att jag inte fick köpbegär alls
men de utgår ju från listpriser på legos licensierade set.


25% på jättekul motsvarar väl 20% på Eko bredvid så det blev inget mer som inte köptes på julrean heller.

Illuwatar

Mitt första inlägg på detta eminenta forum...  :)

Var på Lekia i Globens köpcentrum och de hade setet 6212, X-Wing, på utförsäljning. 599 i stället för 799. Fanns ett par kvar när jag lämnade stället. Om det är ett bra pris vet jag inte, men jag var ändå ute efter ett X-Wing set, så det var ren lycka och tur att hitta ett så enkelt...

Annars var det inte så mycket annat som reades ut (som jag var intresserad av).

Så nu har ett över 25 år gammalt intresse tagits upp igen... :)

PS. 2 st 8259 för 89:-/st kom hem med mig från City Gross, Länna, i går - många bra delar, speciellt banden... ska nog köpa fler.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

mordatre

I den här deppiga månaden så tänkte jag se om det fanns något roligt billigt på rea i Borås idag. Men efter att ha kommit hem tomhänt (var på 4 ställen) så inser jag att Borås är Uppsala´s totala motpol.  :'(

Ica Maxi hade iallafall serie 3 figurer på erbjudande. 2st för 40:-.   

BR Pop 7571 299:-, 8087 450:-, Hero factory 75:-.

EKO hade inte ens januarinyheterna uppe.

Coop hade någon ynklig rabatt på några set också men de blir knappt hikmet priser.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Goldmember

REA på Barnens hus i Upplands Väsby, 50%

Listar lite grejer här:
-PoP (Battle of Alamut, orig 999:- , och de andra seten)
-Star wars (clone turbo, orig 1299:-, tie defender, och något droidset.
-city, bilverkstaden, några mindre set
-space police, alla de har.
-Atlantis, några mindre set
-powerminers, mellan och mindre set.
-creator, familjevillan, brandbilen och lamborghini (gul) ett fåtal.
-alla serie 1 och 2 minfigs för 12.50:-
De har även fått in de mesta nyheterna. (ninjago alla set, Alla Pharao´s quest set)

Jag har säkert missat några set men dessa var de jag tittade på.

/Goldmember

Pekblom

Citat från: Goldmember skrivet 20 januari 2011 kl. 22:19
REA på Barnens hus i Upplands Väsby, 50%
/Goldmember

Nej, nej, nej.. varför läste jag det här  ;)
Vi (frugan och jag) får tejpa fast varandra framför tv:n i morgon så vi inte åker dit.

NielsG

Citat från: Pekblom skrivet 21 januari 2011 kl. 00:26
Citat från: Goldmember skrivet 20 januari 2011 kl. 22:19
REA på Barnens hus i Upplands Väsby, 50%
/Goldmember

Nej, nej, nej.. varför läste jag det här  ;)
Vi (frugan och jag) får tejpa fast varandra framför tv:n i morgon så vi inte åker dit.

Om nu tejpan inte holder, o om det er okay, kan du så köpa en familjevilla med til mig? Jeg når nemlig inte till Upplads Väsby imorgen - eller i helgan for den del.

Skafte

MAXI här i Visby har två 8078 Portal of Atlantis till halva priset (500). Inte för att det finns fler gotlänningar på Swebrick (eller? lurkare?), men jag vill också höra om det är värt det. Har ju fått bra kritik på EB i alla fall, och en hel del bra bitar.

Även Construct-a-Zurg, men 150 spänn för en hög små Technic och några stora lila bitar går jag inte igång på.

De har också fått in Serie 3 Minifigs, jag såg lådan de kom i - en jättelång, platt kartong med en avlång plastställning i som hängdes upp på hyllorna - bättre än i kartonger (som också fanns).

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

MB

Construct-a-Zurg finns för 99 kr på ICA Maxi Mölndalsvägen i Göteborg.

Skrytsson

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 21 januari 2011 kl. 16:17
8078 har ett "part out value"
Kul funktion jag hittade här om dagen!  :)

Coolt! Hade ingen aning om den funktionen.

Fredrik

Citat från: NielsG skrivet 21 januari 2011 kl. 02:03
Citat från: Pekblom skrivet 21 januari 2011 kl. 00:26
Citat från: Goldmember skrivet 20 januari 2011 kl. 22:19
REA på Barnens hus i Upplands Väsby, 50%
/Goldmember

Nej, nej, nej.. varför läste jag det här  ;)
Vi (frugan och jag) får tejpa fast varandra framför tv:n i morgon så vi inte åker dit.

Om nu tejpan inte holder, o om det er okay, kan du så köpa en familjevilla med til mig? Jeg når nemlig inte till Upplads Väsby imorgen - eller i helgan for den del.
Går det att fixa en till mig oxå?  ::)

Skrytsson

Citat från: Fredrik skrivet 21 januari 2011 kl. 19:14
Citat från: NielsG skrivet 21 januari 2011 kl. 02:03
Citat från: Pekblom skrivet 21 januari 2011 kl. 00:26
Citat från: Goldmember skrivet 20 januari 2011 kl. 22:19
REA på Barnens hus i Upplands Väsby, 50%
/Goldmember

Nej, nej, nej.. varför läste jag det här  ;)
Vi (frugan och jag) får tejpa fast varandra framför tv:n i morgon så vi inte åker dit.

Om nu tejpan inte holder, o om det er okay, kan du så köpa en familjevilla med til mig? Jeg når nemlig inte till Upplads Väsby imorgen - eller i helgan for den del.
Går det att fixa en till mig oxå?  ::)

De är helt slut. Alla fem exemplar av familjevillan de hade kvar köptes upp av en och samma person tidigt imorse/förmiddags. Var det någon här på forumet som gjorde det?

Pekblom

Citat från: Skrytsson skrivet 21 januari 2011 kl. 19:34
De är helt slut. Alla fem exemplar av familjevillan de hade kvar köptes upp av en och samma person tidigt imorse/förmiddags. Var det någon här på forumet som gjorde det?
Nix det va inte jag

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.