Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Fredrik

Inge rea på NK stockholm? Dem brukar ju alltid rea ut lite smått och gott efter julen och sommaren.

nems

Citat från: mordatre skrivet 26 december 2010 kl. 18:24
Jag hade 1st TIE Defender i varukorgen i morse men ville inte riktigt lägga 300 på den just nu så jag struntade i den.  Den var slutsåld någon halvtimme efter det. Bättre jag sparar 300 till Millenium Falcon i sommar. Midiscale Stardestroyer fanns också i morse men den hade jag redan köpt på gekås för 199 så den åkte inte heller ner i korgen.

Millenium Falcon i sommar??? stora?

mordatre

ja den nya minifigmodellen. 7965.  kommer nog kosta 1700-1800sek i sverige så det behövs sparas.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Teabox

Citat från: nems skrivet 27 december 2010 kl. 19:42
Citat från: mordatre skrivet 26 december 2010 kl. 18:24
Jag hade 1st TIE Defender i varukorgen i morse men ville inte riktigt lägga 300 på den just nu så jag struntade i den.  Den var slutsåld någon halvtimme efter det. Bättre jag sparar 300 till Millenium Falcon i sommar. Midiscale Stardestroyer fanns också i morse men den hade jag redan köpt på gekås för 199 så den åkte inte heller ner i korgen.

Millenium Falcon i sommar??? stora?

Du hittar en bild på den här: http://www.swebrick.se/index.php?topic=1458.msg18313#msg18313 :)

Myko

Har Toys-r-us-butikerna någon mellandagsrea? Deras hemsida är förstås inte uppdaterad. De kanske är lite för kapitalistiska för sånt.

nems

Citat från: teabox skrivet 28 december 2010 kl. 08:38
Citat från: nems skrivet 27 december 2010 kl. 19:42
Citat från: mordatre skrivet 26 december 2010 kl. 18:24
Jag hade 1st TIE Defender i varukorgen i morse men ville inte riktigt lägga 300 på den just nu så jag struntade i den.  Den var slutsåld någon halvtimme efter det. Bättre jag sparar 300 till Millenium Falcon i sommar. Midiscale Stardestroyer fanns också i morse men den hade jag redan köpt på gekås för 199 så den åkte inte heller ner i korgen.

Millenium Falcon i sommar??? stora?

Du hittar en bild på den här: http://www.swebrick.se/index.php?topic=1458.msg18313#msg18313 :)



Ahh!! tack för info! trodde att det skulle bli det stor men får väll träna på detta tills man får tag på den stora =)

Erik

Några reatips från Karlstad:

Barnens hus har "ta tre betala för två" för minifigs i serie 1. De har hundratals liggande i en stor korg.

ICA Maxi har 7208 Fire Station för 399 kr (ordinarie pris 699 kr) och 7947 Prison Tower Rescue för 399 kr (ordinarie pris 549 kr).

AndersI

ICA Maxi i Eskilstuna hade minifiggarna 1 & 2 för 15:- st, men det var dan före julafton jag såg dem, så jag vet inte om det finns några kvar nu.

Prisvärt eller ej, Barnens Hus har i alla fall de nya 2011 seten på plats nu. Inga reaskyltar så långt jag kunde se...

cecilia67

#443
Var just på Netto (Hässleholm) och såg svensk Brickmaster Pirates & Castle för 149kr (kostar 199kr på Maxi)
De hade även några mindre askar för 99kr. Letade på Brickset och jag tror jag hittat numren: ett City flygplan (3178, 129kr på Kvantum), StarWars (8083 och 8084) samt nåt Atlantis-set jag inte lyckats identifiera.

Vet inte om det är en lokal lagerresning bara, det stod inget i reklambladet, men kan ju vara värt att kolla upp om man är intresserad.

micke

Var idag inne en tur på Toys R Us i Göteborg och fick tag på 8129, AT AT walker för halva priset.
Tog dem tre sista i hyllan vet ej om du har kvar fler
Var ganska så tomt i Lego avdelningen så det kommer nog en nysatsning snart kändes det som
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Gurami

Citat från: micke skrivet 03 januari 2011 kl. 19:01
Var idag inne en tur på Toys R Us i Göteborg och fick tag på 8129, AT AT walker för halva priset.
Tog dem tre sista i hyllan vet ej om du har kvar fler
Var ganska så tomt i Lego avdelningen så det kommer nog en nysatsning snart kändes det som

Du är inte sugen på att sälja en?  ;D
If you can dream it, you can achive it!

Teabox

Lekmer har ett par LEGO set på rea + att om man SMSa "LEKMER" till 71601 så får man en rabattkod på 50 kr.

Köpte 7949 Fångtransport och 7947 Räddning ur fängelsetornet för 597 kr. Hela 18 kr billigare än vad det hade blivit på Hikmet :)

shiftaltcmd

ToysRUs halva priset på AT-AT Walker och Count Dookus solar sailer.
En del annat Star Wars är också nedsatt. Från en tia till ungefär en hundralapp. Men kan knappast konkurrera med Hikmet eller Stor-Liten.

Det som finns kvar av Space Police 25-50% rabatt.
Samma sak med Power Miners, men inte mycket kvar.

Prince of Persia nedsatt 10-25%.

Toy Story, sopbilen för 249:-. Tåget nedsatt 200:-. Och det andra 20-50:- rabatt.

Butiken i Sundsvall men det brukar vara exakt samma över hela Sverige.

Pekblom

Citat från: shiftaltcmd skrivet 04 januari 2011 kl. 18:33
ToysRUs halva priset på...
Butiken i Sundsvall men det brukar vara exakt samma över hela Sverige.
Nix.  >:(

Jag var på trus i kungenskurva(Stockholm)  och där hade man tagit bort prisnedsättningar/extrapriser på mycket som varit nedsatt tidigare t.ex toystory.
Man förberedde hela affären på en rea som skulle vara på fredag om jag förstod det rätt.
Lego hyllorna var emellertid tämligen dåligt fyllda, fick bar med mig lite sett med strutsar och kameler  ;)

Filbunken

Jo. Toys r us (i sthlm i alla fall) ska köra en upp till 80% rea med start fredag. Enligt annons i metro

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.