Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Sirre

Även Ica Maxi har 20% på alla leksaker, gäller hela helgen tydligen och slutar alltså idag.

Ica Maxi nära mig har i överlag inga imponerande priser sina lego-grejer, men med 20% på Brickmaster Castle och Pirates, båda adventskalenderna (199kr exkl. rabatt) och Basic Bricks - Medium (375 basbitar för 99kr exkl. rabatt) så blir dessa ganska prisvärda. :)

Pekblom

Citat från: Sirre skrivet 21 november 2010 kl. 13:23
Även Ica Maxi har 20% på alla leksaker, gäller hela helgen tydligen och slutar alltså idag.
Oj, 4 timmar kvar, nu är det brottom.

Pekblom

#332
Citat från: Sirre skrivet 21 november 2010 kl. 13:23
Även Ica Maxi har 20% på alla leksaker, gäller hela helgen tydligen och slutar alltså idag.
Inte på mitt ICA-MAXI här i solna  :'(

Sirre

Nej vad tråkigt. :O

Hmm, det kanske bara var lokalt då... Isåfall ber jag om ursäkt för felinformationen!

dalle

Tack Sirre för tipset. Fick åka till MAXI och tröstköpa. Misslyckades med att komma in på årsmötet pga dataanalfabetism samt att en S&H beställning åkt tillbaka.

Pekblom

Citat från: Sirre skrivet 22 november 2010 kl. 00:37
Nej vad tråkigt. :O

Hmm, det kanske bara var lokalt då... Isåfall ber jag om ursäkt för felinformationen!
Bättre med ett tips för mycke än att missa något. fick ett kilo oxfilet för 150kr alltid något  ;D

Sirre

Citat från: Pekblom skrivet 22 november 2010 kl. 06:34
Citat från: Sirre skrivet 22 november 2010 kl. 00:37
Nej vad tråkigt. :O

Hmm, det kanske bara var lokalt då... Isåfall ber jag om ursäkt för felinformationen!
Bättre med ett tips för mycke än att missa något. fick ett kilo oxfilet för 150kr alltid något  ;D

Hehe, det är sant. Finns det inget Lego att köpa så får man väl satsa på prioriteten under det: mat.  :D


SuperMario

SweBrick borde lägga ett bud på kalaset, omgående... :P :D

cesaer

Mer norge lego.

www.smartclub.no
http://smartclub.no/flashavis/avis-47/


Bondgård 7637, 359NOk -cirka 399skr
hikmet 627skr

Hus 6754, 299nok-cirka 330Skr
hikmet 545skr
http://www.hikmet.se/Product.aspx?pk_prodid=9139&History=1615|1950


det fanns och lite mer krafs i smartclubs reklam blad - ni får se efter själva.


Jag åker dit nu och köper alla de ovan som finns kvar :)


cesaer


mordatre

#341
Vet inte om detta nämnts i något annat inlägg, men var på Gekås idag och det fanns lite intressanta deals:

7946 castle  649:-
8099 midiscale stardestroyer 199:- (blev en sådan till min födelsedag på lördag  ;D  )
7752 Dooku´s solar sailer  399:-

Vet inte säkert om de hade några mer set med rejäla prissänkningar då jag inte har så bra koll på city och duplo m.m. Fanns i övrigt väldigt mycket LEGO (saknade dock Prince of persia).

Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Teabox

Du är välkommen att uppdatera vår Gekås tråd med nya priser nästa gång du är där :)

Exakt när var du där och hur mycket folk var det då? Är rädd för att åka dit nu och behöva stå i kö för att komma in och sen behöva tränga sig fram överallt. Det sägs att det är som värst nu innan jul men som bäst efter åt i januari till mars. Där av fundera jag på att vänta åka dit tills februari i förhoppning om att kunna vara där i lugn miljö :)

mordatre

Citat från: teabox skrivet 24 november 2010 kl. 10:39
Du är välkommen att uppdatera vår Gekås tråd med nya priser nästa gång du är där :)

Exakt när var du där och hur mycket folk var det då? Är rädd för att åka dit nu och behöva stå i kö för att komma in och sen behöva tränga sig fram överallt. Det sägs att det är som värst nu innan jul men som bäst efter åt i januari till mars. Där av fundera jag på att vänta åka dit tills februari i förhoppning om att kunna vara där i lugn miljö :)



Var där igår. Snöstormen gjorde väl sitt till att några stannade hemma men i övrigt var det inte mer folk än vanligt där. kom dit vid 9 och åkte vid 2. Ingen kö vid kassan eller ingången. I morgon är det ju dock löning så då kanske det är lite mer folk.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

cesaer

som gekås räv kan jag tipsa om:

gå in via kassorna (oftast enklast via kassa 1-10 om jag inte minns fel) ta inte med kundvagn. Gå sedan rakt ner mot legot.

betala via snabbkassa eller kassa 1-2-3-4-5, de brukar generellt vara snabbast.

ta inte med kärringen-då blir du kvar i timmar.


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.