Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

#240
Annars kan du nog få köpa några av mig, jag beställde 15. Om du tänker komma på träffen i E-tuna så är transporten ordnad också (om de kommer innan dess). Effektiva priset för mina blev ~18 kr styck, så en tjuga vore inte helt fel...

Pekblom

Citat från: Carl T skrivet 01 oktober 2010 kl. 18:43
Nu har priset på påskkaninen 40005 fallit ytterligare. 12:90 kr (eller £1 här) för 81+3 bitar. Jag har beställt ett dussin, mest bara för att jag nog kan ha nytta av bruna bitar till något.

Tack Carl T. det var ett riktigt bra tips även om jag inte han köpa några.

Nu är de slut :(

Skrytsson

Citat från: Pekblom skrivet 02 oktober 2010 kl. 00:53
Citat från: Carl T skrivet 01 oktober 2010 kl. 18:43
Nu har priset på påskkaninen 40005 fallit ytterligare. 12:90 kr (eller £1 här) för 81+3 bitar. Jag har beställt ett dussin, mest bara för att jag nog kan ha nytta av bruna bitar till något.

Tack Carl T. det var ett riktigt bra tips även om jag inte han köpa några.

Nu är de slut :(

Ja, de hann precis ta slut tills jag hade plockat klart i PaB  >:(

tellblom

Sprang förbi Maxi Mölndal och såg att de hade extrapriser på ToyStory

7590 Woody & Buzz 159:-
7591/7592  Bygg din Zurg/Buzz  199:-
7593 Rymdskepp 299:-
7594 Western Stad 499:-

/Martin


Dreadcore

OJ Toy i köpcentret Baronen här i Kalmar har nedsatt pris på adventskalendrarna, 188 kr istället för 229. Såg även ut som om de hade ett par av förra årets City-kalendrar kvar.

mechamike

#246
Jag har flyttat de senaste inläggen om tips på Blocket fynd från den här tråden till tråden för Tradera( och numera även Blocket) för att hålla Bocket och Tradera fynd på ett och samma ställe.

http://www.swebrick.se/index.php?topic=512.0

Mvh Moderatorn
?

Superkalle

#247
Bra gjort Mechamike.

En annan idé är att vi byter namn på denna tråd. "Tips på prisvärda objekt" låter lite stelt, eller?

Kanske istället "Tips på Lego-rea". Eller "Billigt LEGO i butik". Eller åtminstone något som tydligare indikerar att det handlar om nytt LEGO som är på rea i någon butik. (till skillnad från Blocket/Tradera som är begagnat LEGO på nätet).

mechamike

Tackar, Jag gjorde en liten justering av topic namnet och förärade shiftaltcmd's eminenta tråd med en sticky.

Hoppas nu vi kan fylla tråden med prisvärda tips framöver.  ;D
?

AndersI

Citat från: Carl T skrivet 01 oktober 2010 kl. 18:43
Nu har priset på påskkaninen 40005 fallit ytterligare.
Är det någon som har fått sin leverans än? Jag fick ett mail i förra veckan att paketet hade lämnat 'warehouse', men sen har jag inte hört ett knyst...

SuperMario

Ja, paketet kom i onsdags! (Jag hämtade ut på DHL:s (DB SCHENKER?) ombud efter jobbet.)

Har dock inte öppnat och kollat att allt stämmer.

Filbunken

Tänkte bara tipsa om att Leklust kommer ha kampanj på några set inför julen. Dom hade redan börjat i Eskilstuna när jag var där i helgen.

8078 - Atlantis Port - 579 kr
7208 - Brandstation - 399 kr
7946 - Kungens slott - 699 kr

Flygplatsen fanns också, men den missade jag att kolla priset på...

AndersI

Citat från: AndersI skrivet 15 oktober 2010 kl. 10:50
Citat från: Carl T skrivet 01 oktober 2010 kl. 18:43
Nu har priset på påskkaninen 40005 fallit ytterligare.
Är det någon som har fått sin leverans än? Jag fick ett mail i förra veckan att paketet hade lämnat 'warehouse', men sen har jag inte hört ett knyst...

Rackarns DHL! De hade skickat ett SMS till min gamla mobiltelefon som oftast ligger oladdad i lådan, i stället för att använda de kontaktuppgifter jag gett i beställningsformuläret...

Mina kaniner har alltså kommit fram, de med.

Lyckan

Vill inte dubbelposta men alla kanske inte kollar tråden om Lego education:

Såg precis en sida som säljer Lego education rätt billigt, även till Privatpersoner, men priserna inkluderar inte moms tyvärr kolla in

pacc

#254
Nice på brandstationen till jul, fast nu slog jag till på den äldre och klarar inte mer rött ...

TrU i Malmö hade väldigt dyra Public transport (1099:-),
men jag tyckte det var lite lustigt att de tagit hem en hel pall...
Nu kan de iofs sänka rätt mycket utan att det blir prisvärt ;)

edit. katalog 23/10

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.