Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Nextuz

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 02 december 2009 kl. 13:54
Även City Gross i Falun (Tallen) har 20% på allt LEGO och har välfyllda hyllor. Jag köpte ett par 8957 Mine Mech för 72,- styck. Eftersom mitt Internet-nick oftast är TnT var jag bara tvungen att ha några dynamitgubbar. :D 8957 har dessutom diverse ball joints vilket är bra när man bygger egna mechs.

Hehe.. Jag o marios var där med för några dagar sedan.. =)

SuperMario

Just det och det blev några set(s) för mig :P :P ;D...

Sedan kom jag på att ToysRUs (jag var på butiken i Barkarby) har en hel del set till förmånliga priser och (än så länge) stort lager. Själv köpte jag 2 större set i helgen som varit.

Mirandir

#92
Var på ICA MAxi på Solbacken, skellefteå idag och de hade 7748 Corporate Alliance Tank Droid och 7749 Echo Base för 199 Kr. Men det vette tusan om det finns någon kvar nu. Det fanns bara tre av vardera kvar när jag var där vid två-tiden.

Däremot hade de fortfarande kvar flertalet 8037 Anakin's Y-wing Starfighter till salu för 499 kr. De är dock lite undangömda så man får leta lite.

EDIT: Glömde även att om någon är sugen på den här LEGO-väskan men inte fått tag på en så får man visst en på köpet om man inhandlar en 7746 Single-Drum Roller på Barnens Hus på Solbacken i Skellefteå.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Tobbe Arnesson

Citat från: Mirandir skrivet 03 december 2009 kl. 22:24om någon är sugen på den här LEGO-väskan men inte fått tag på en

Ah, den som alla fick varsin av i Fagersta. ;P
Blogg: Robotkampen

Mirandir

Legobloggen: http://legobloggen.com

Anders Nolberger

Jag var på Maxi i Linköping ca 13:00 och då var båda seten slut  :(. Lite dåligt att det inte ens räcker halva dagen när de går ut med erbjudandet så stort i kundtidningen tycker jag.

Nextuz

Citat från: AndersNolberger skrivet 03 december 2009 kl. 22:50
Jag var på Maxi i Linköping ca 13:00 och då var båda seten slut  :(. Lite dåligt att det inte ens räcker halva dagen när de går ut med erbjudandet så stort i kundtidningen tycker jag.
De kanske hade vart fler Legohajar där :P

Stevex

När man läser på Eurobrick om alla super erbjudanden dom har i USA och England så blir man ju lite halvsur, eller har vi haft att man kan köpa två st och få en tredje gratis, eller runt 20% rabatter på t.ex. minifig Death Star, och med dollarn på runt 7kr så skulle den kosta lite under hälften av vad den kostar här. Då känndes det ännu mer orättvist då dom verkar få så mycket mer "bra" rabbater medans vi sparar några få kronor så vi nästan kommer på det priset dom började på.

Oj läste igenom det och ja märker att det här verkligen ser ut som massa klagomål som ni säkert läst på andra ställen redan, men det mest prisvärda objektet borde väl vara att kunna kompinera semester till något av de länderna och stora lego inköp, dock så lär ju inte väskorna rymmas men det är ju bara att prioritera bort det "viktiga"  ;D

Shompis

ICA MAXI i Uppsala har höjt priset på Anakins Y-Wing till 799kr  :'(

Mirandir

Citat från: Stevex skrivet 04 december 2009 kl. 00:53
När man läser på Eurobrick om alla super erbjudanden dom har i USA och England så blir man ju lite halvsur, eller har vi haft att man kan köpa två st och få en tredje gratis, eller runt 20% rabatter på t.ex. minifig Death Star, och med dollarn på runt 7kr så skulle den kosta lite under hälften av vad den kostar här. Då känndes det ännu mer orättvist då dom verkar få så mycket mer "bra" rabbater medans vi sparar några få kronor så vi nästan kommer på det priset dom började på.

Oj läste igenom det och ja märker att det här verkligen ser ut som massa klagomål som ni säkert läst på andra ställen redan, men det mest prisvärda objektet borde väl vara att kunna kompinera semester till något av de länderna och stora lego inköp, dock så lär ju inte väskorna rymmas men det är ju bara att prioritera bort det "viktiga"  ;D

Har för mig att de amerikanska priserna inte är riktigt så låga som de verkar eftersom jag tror att det tillkommer skatt.

Dock har ju LEGO gjort något uttalande om att man räknar USA som den viktigaste marknaden och därför låter övriga marknader subventionera priserna där.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Stevex

Aha, så dom skriver inte med skatten på några priser?  ???

AndersI

Vissa stater i USA har moms (VAT), vissa inte. Momssatserna kan säkert variera mellan staterna också. Sen är det generellt så att prisnivån är en annan i USA, inte bara på LEGO.

Ta t.ex programmeringsverktyget Delphi (Pascal), där priset i USA ($) är ungefär samma siffror som Europapriset i € (euro). För att inte tala om bensin, där USA till nyligen betalade lika mycket per gallon som vi per liter.

Så det är i mångt och mycket en generell nivåskillnad.

flossfloss

Såg denna i Borlänge tidning

http://www.dt.se/lokus/?NewUrl=Exp_SearchStart.asp%3FstrCounty%3D%26iCustomerType%3D-1%26strFreeText%3D3916566&strFreeText=3916566

Gäller iof begagnat LEGO men verkar vara rätt ok priser.
Så för er som bor i närheten av Gävle kan det kanske vara ett tips.

Etzel

Ojojoj! Man kanske ska ta och lägga ett bud  ;)

Tobbe Arnesson

"där inne skålar piraterna i rom. Kort och gott en fantastisk leksak"

Så fint. :)

$198 på Bricklink om den är komplett med byggbeskrivning, vilket inte den andra annonsen är.
Blogg: Robotkampen

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.