Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

shiftaltcmd

Citat från: Skrytsson skrivet 05 november 2010 kl. 22:33
Citat från: pacc skrivet 04 november 2010 kl. 16:41
- Nej det gick ju inte den är ju redan 50:- billigare då får du inte 25% = 90:- rabatten,
in med chefen ut på kontoret, kön växte, ok 90 :- istället. In med det i kassan och vips rabatt på 50:- + 25 % !!


Hur fick du dem att gå med på det?  :P

I pytteliten storlek på affischen stod det att rabatten inte skulle gälla redan nedsatta varor. Verkar som att butikerna gjort lite olika runt om i Sverige.
Några som satt allt till ordinarie pris.
Här var T'rU lastbilen 329:-. 50:- billigare men inga 25% extra. Killen i kassan hade nog hört frågan förut och hade en affisch bakom ryggen att peka på.

pacc

Jag hade väl tur, inga andra saker som förvirrade slutsumman på kvittot
och så såg jag ju inte 50:- rabatten i butiken bara standardpriset 379:- (hutlöst)
eftersom de tagit bort de skyltarna tyckte jag att jag kunde slå till.

Att det sedan var kvar i kassan var ju bara tur, de är ju inte konstruerade för de som använder dem.

Aqualize

Jag hade också råkat se annonsen i Metro så jag har också letat mig ut till TRU. De hade tyvärr inget mindstorm NXT 2.0. Jag hade hoppats få se vad får slutpris det kunnat bli.
Men tomhänt kan man ju inte gå hem. Bland de större seten var det kranbil 8258 (1699kr), grävmaskin (1699 kr) och mobilkran 8053 (999 kr). Jag har inte draigt rabatten på priserna. Använde mobil för att kolla prisjakt. Jag tänkte att man skulle ha power functions också om man köpte mobilkranen, då landar det en bit över tusenlappen). Men då lockade kranbilens många fler bitar och en XL motor för mycket så det blev den :) Det blev knappa hundringen billigare än nätbutik+frakt.

insurrection

Jättekul i Lund har följande priser (fram till jul, enligt en i personalen iaf), lägger till rekpriser och hikmetpriser som jämförelse:

#8078 - 699:- (Port of atlantis. lego.com: 1099:-, hikmet: 839:-)
#8075 - 399:- (Neptune Carrier. lego.com: 699:-, hikmet: 509:-)

#7946 - 699:- (King's Castle. lego.com: 1099:-, hikmet: 849:-)
#7948 - 199:- (Outpost Attack. lego.com 249:-, hikmet : 189:-)

#8096 - 499:- (Emperor Palpatine's shuttle. lego.com: 799:-, hikmet: 619:-)
#7753 - 399:- (Pirate tank. lego.com: 449:-)
#8098 - 999:- (Clone turbo tank. lego.com: 1499:-, hikmet: 1139:-)

#7208 - 499:- (Fire station. lego.com: 799:-, hikmet: 619:-)

Tobbe Arnesson

Barnens Hus (i Söderhamn) har 8043 grävmaskinen för 1.199,- samt lite andra set nedsatta (kollade inte så noga - sorry).
Blogg: Robotkampen

Kabob

Vet inte om någon har tipsat om denna sida tidigare men www.pema.cc har bra priser.
T.ex. så kan man få passanger train #7935 för 999:- och växlar #7895 för 129,99:-

Skafte

Halva priset på Construct-a-Zurg på S@H om man behöver lila...

http://shop.lego.com/Product/?p=7591

Tobbe Arnesson

Även på halva priset känns den inte direkt prisvärd, inte speciellt mycket lila heller. De lila bitarna kan man få för 53,- på BrickLink...

BL har gjort att jag inte kommer köpa så mycket set längre, men ändå spendera mer pengar på klossar än tidigare...
Blogg: Robotkampen

tellblom

Håller med Tobbe   BL är farligt, plånboken tunnas lätt ut varje månad........

Skafte

Klickade nyss på "Checkout" från Byggeklodsen på BL. Danska kronan är tydligen bra mycket starkare än den svenska  ::)

Jag skulle ju inte lägga mer pengar på den där skyltfönsterdisplayen...

Hogge

#325
City Gross har 20% på allt LEGO från och med idag den 18/11 tom 26/12.

Själv slog jag till på 8038 The Battle of Endor för 840kr och 7632 Crawler Crane för 399kr med rabatten avdragen.  ;D

Aqualize

Citat från: Hogge skrivet 18 november 2010 kl. 15:00
City Gross har 20% på allt LEGO från och med idag den 18/11 tom 26/12.

Själv slog jag till på 8038 The Battle of Endor för 840kr och 7632 Crawler Crane för 399kr med rabatten avdragen.  ;D
För en som aldrig varit på city gross, vad har de där? Såg i reklambladet på webben att det var en del minifig set (city, star wars, atlantis). Men har de något lego technic och i så fall de stora seten? Hur ligger de prismässigt i övrigt, är det så dyrt att det bara når ner till onlinebutiker nu med 20% eller kan man göra sig ett klipp verkligen?

shiftaltcmd

Utbudet varierar ganska kraftigt mellan butikerna.
Ibland kan man få tag på set som varit utgångna ett tag.
Deras priser ligger oftast lite under riktpriserna (ibland går det att fynda då de inte alltid verkar ha koll på vad som är riktpris, drawbridge defense var 100-120 billigare).
Igår köpte jag mini bulldozer för 70:-, riktpris 129:-

Så omöjligt att svara på din fråga. Man måste besöka butiken.
Kalendrarna är prisvärda. 199:- och sen 20% på det.

Citat från: Aqualize skrivet 19 november 2010 kl. 13:25
Citat från: Hogge skrivet 18 november 2010 kl. 15:00
City Gross har 20% på allt LEGO från och med idag den 18/11 tom 26/12.

Själv slog jag till på 8038 The Battle of Endor för 840kr och 7632 Crawler Crane för 399kr med rabatten avdragen.  ;D
För en som aldrig varit på city gross, vad har de där? Såg i reklambladet på webben att det var en del minifig set (city, star wars, atlantis). Men har de något lego technic och i så fall de stora seten? Hur ligger de prismässigt i övrigt, är det så dyrt att det bara når ner till onlinebutiker nu med 20% eller kan man göra sig ett klipp verkligen?

micke

Var idag på Citygross i Ytterby/Kungälv. Hade ett hyfsat utbud och ganska bra priser innan rabatten på 20%
Vissa set är något dyrare än på andra ställen men med 20% rabatt kom jag undan billigt

Tex kostade den stora grävmaskinen 1799 kr och inte ens med 20% kommer man ner i 1099 kr som den säljs för på andra ställen
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Aqualize

#329
Citat från: Aqualize skrivet 19 november 2010 kl. 13:25
Citat från: Hogge skrivet 18 november 2010 kl. 15:00
City Gross har 20% på allt LEGO från och med idag den 18/11 tom 26/12.

Själv slog jag till på 8038 The Battle of Endor för 840kr och 7632 Crawler Crane för 399kr med rabatten avdragen.  ;D
För en som aldrig varit på city gross, vad har de där? Såg i reklambladet på webben att det var en del minifig set (city, star wars, atlantis). Men har de något lego technic och i så fall de stora seten? Hur ligger de prismässigt i övrigt, är det så dyrt att det bara når ner till onlinebutiker nu med 20% eller kan man göra sig ett klipp verkligen?
Var där (Uppsala) och tittade. Lego technic 8053 lyftkran fanns för 999 kr - 20%. Men jag avstod, det har flödat ut för mycket pengar på lego på senare tid.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.