Mitt eget lilla Lego Citys Frivilliga Brandväsen,Brandvärn eller Räddningsvärn.

Startat av Jesperrydhog, 02 december 2015 kl. 23:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Jesperrydhog

Nu är några av mina andra modell byggen med i tidningen igen.  Utryckning nr 4 2018. :) :D

Jesperrydhog

Utsällningen i Ängelhom 2018.

DSC_3979 by Jesper Rydhög, on FlickrPA250021 by Jesper Rydhög, on Flickr

Jesperrydhog

Fler minifigure in till varan. på en lite stetöre Räddningsbil av Lego.
Screenshot_2018-12-23-04-00-05 by Jesper Rydhög, on FlickrVåxstorps BAS IV Släck-Räddningsbilen 255-8310 (4). by Jesper Rydhög, on Flickr

Jesperrydhog


Jesperrydhog

Var segis om den hära ombyggnaden brandbilen.? Jag har nu försökt med att bygga upp en Gammal Scania varit av Lego den blir inte så bra som jag har tänkt mig. Screenshot_2019-02-10-19-01-09 by Jesper Rydhög, on FlickrBrandsoldaterna är på väg by Jesper Rydhög, on FlickrDSC_0003 by Jesper Rydhög, on Flickr

Jesperrydhog

Lego Uppställning både i Markaryd och Strömsnäsburk Räddningstjänst.  Förs halva dagen i Markaryd och andra Halvan i Strömsnäsburk.
Mina egan Lego City Brandsoldater uppställning. by Jesper Rydhög, on Flickr. Mina Lego Brandsoldater Minifigure. by Jesper Rydhög, on Flickr.

Jesperrydhog

Citat från: AndersI skrivet 06 augusti 2016 kl. 22:33
Kan vara praktiskt att ha en liten pump att ställa upp som mellanstation när slangen måste dras lång väg. Skogsbrand t.ex. Den lilla pumpen kan också vara lättare att ställa intill vattendraget än den stora brandbilen. Det är svårt att suga vatten lång väg, lättare att trycka...
Det är helt rätt- :)

Jesperrydhog


Jesperrydhog

 Var segis om den hära stora Tankbilen. Den ska utövas Laholms tankbil 255-8040.  Pump 3000 L/min
Vatten 12 000 l skum 800 l. Jag känner mig inte riktigt helt nöjd än. Men ändå har jag försökt med att bygga upp den.
Ser hyfsat ut ändå. 😢 :) ;)
Om gjort Tankbil 255-8040. by Jesper Rydhög, on Flickr.

Jesperrydhog

Nu är nästan våren här. Hoppas inte att Lego city egna brandsoldaterna har det för mycket jobbigt när allt kommer omkring när det gäller Mark och skogsbränder? Om dom måste så måste dom göra det då ??? :) ;).Släcker fotfarande. by Jesper Rydhög, on Flickr.

Jesperrydhog


Jesperrydhog

Hej. Nu har man gjort en annan variant av en Mercedes Benz Unimog variant av Lego.
Unimog Mercedes benz Fire Truck MOC. by Jesper Rydhög, on Flickr.My OWN Unimog Mercedes Benz. of Lego City. by Jesper Rydhög, on Flickr.

Jesperrydhog

Så här långt har jag kommit nu med Min Unimogs bygget. Med lite ändringa på den eller om man vill säga ombyggd. Unimog Mercedes-Benz Fire truck MOC. by Jesper Rydhög, on Flickr.rsz Unimog Mercedes-benz fire truck moc 2. by Jesper Rydhög, on Flickr.rsz_Lego City Fire Truck Unimog Mercedes 1963 MOC. by Jesper Rydhög, on Flickr.

Jesperrydhog


Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.