Senaste versionen av LDD Manager (första posten hålls uppdaterad)

Startat av Superkalle, 09 augusti 2012 kl. 11:00

Föregående ämne - Nästa ämne

Superkalle

Hallå gott folk.

Dec 2013 - ny version av LDD Manager ute som du kan ladda ner här:

https://docs.google.com/folder/d/0B9Ysf2u0fN8pbzcwVmxWSWthdFE/edit

Posta här om ni har några problem (eller synpunkter)  :)

marpe

Du gör en fin insats för hela AFOL-världen :)

Superkalle

Tackar marpe för de värmande orden  :)

Skrytsson

Toppen! Härligt med bilder på alla bitar. Det är en funktion jag förut saknat.

Superkalle

Tack Skrytsson - det var ett jäkla pill att få till de där bilderna, så det är extra kul att du uppskattar dem :)

sweMezza


AndersI

Antingen skrev du fel, eller också har Google problem...

sweMezza

#7
Hmm, länken fungerar i Chrome men funkar inte i IE (varken 32 eller 64-bits) eller FF. Undrar om det är något strul med Google Drive?

Testade att logga ut från Google och då får jag samma fel i Chrome. Något du har koll på Superkalle? Måste man vara inloggad för att få ladda ned?

Ras 74

Eller så har Kalle lyssnat på en god vän till honom så att det inte kommer gå att ladda ner
LDD Manager igen...
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Superkalle

Citat från: sweMezza skrivet 30 november 2012 kl. 13:17
Måste man vara inloggad för att få ladda ned?
Nej, det skall inte behövas. Det var därför jag gick över från MS Skydrive till Google - för att de inte krävde inloggning för större filer.
Får kolla upp detta.

Nextuz

Citat från: sweMezza skrivet 30 november 2012 kl. 13:17
Hmm, länken fungerar i Chrome men funkar inte i IE (varken 32 eller 64-bits) eller FF. Undrar om det är något strul med Google Drive?

Testade att logga ut från Google och då får jag samma fel i Chrome. Något du har koll på Superkalle? Måste man vara inloggad för att få ladda ned?

Kan det ha emd detta o göra?

Superkalle

#11
Verkar vara något vajsing med Google Docs helt och hållet. Kommer inte heller in (utan att logga in vill säga).

Superkalle

Ny version ute nu: 1.12

Jag har uppdaterat alla LDD <> BrickLink data, så nu är det fräscht  :)

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Superkalle

Citat från: o0ger skrivet 25 januari 2013 kl. 00:07
LDD Manager säger att 99021 inte finns i Dark Bluish Gray
Det är en helt nytillkommen bit (typ bara några veckor sedan). Då kan det hända att man får meddelandet eftersom all data om vilka bitar som finns i vilka färger ligger lokalt i LDD Manager. Det har jag gjort av två anledningar
1) Lokal data gör att programmet blir blixtrande snabbt  8)
2) Jag slipper situationen att alla användare runt om i värden gör anrop mot BL

Jag brukar uppdatera LDD Manager åtminstone en gång i kvartalet för att se till att datan är fräsh  :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.