Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] NYC Fire Escape Building

Startat av Nybohov Creation Ltd., 16 oktober 2016 kl. 09:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Storm_666 skrivet 04 november 2016 kl. 15:00
Detta hus blir bara bättre för varje bild du lägger upp ;D
Bra jobbat  :)
Tackar!

I dag hade något målat på andra sidan hotellet:


Husbandet repar på scen:

Hotel entertainment duo by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Perhed

Underbart coolt hus! Kul med grafittin. Visst pratade vi om det i Give? Fantastisk lounge-känsla med den där kjol-slopen, sjukt bra ide.

AFOL med självbehärskning, va inte det något jag sa på flygplatsen i Billund när din väska såg så normal ut i förhållande till oss andra   ;D. Men det kan ju givetvis också varit pareriksson, har dock förstått att det är lätt för många att förväxla oss på forumet  ;).
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Perhed skrivet 04 november 2016 kl. 18:00
Underbart coolt hus! Kul med grafittin. Visst pratade vi om det i Give? Fantastisk lounge-känsla med den där kjol-slopen, sjukt bra ide.

AFOL med självbehärskning, va inte det något jag sa på flygplatsen i Billund när din väska såg så normal ut i förhållande till oss andra   ;D. Men det kan ju givetvis också varit pareriksson, har dock förstått att det är lätt för många att förväxla oss på forumet  ;).
Tackar! Jo, jag hade nog testat att göra lite bokstäver innan Give. Run DMC var svårt att få snyggt kommer jag ihåg att jag ondgjorde mig över. När jag stod och fingrade på kjolbiten (den i Lego alltså) i Give började jag fundera på om det skulle kunna gå att få det att likna ett draperi.

(Det var pareriksson som myntade uttrycket när du och Zilmrud var på Legoland på fredagen. Jag tog dem till butiken är Legohuset fanns till rabattpris och köpte inte något den gången heller.)
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

byStfn

Fantastisk utveckling på detta bygge. Ska sätta fart på mina egna planer att bygga klart 80-talsinspirerat NYC nu som legat och grott i LDD! Bra inspiration!

Nybohov Creation Ltd.

#49
Nu får jag anse mig vara färdig med detta bygge. Det återstår att lägga mattor i trapphuset, med det är mest av akademisk betydelse och inget som syns utifrån. Persongalleriet runt bygget kan säkert komma att ändras – kanske är det kränkande att visa en mexikan som överdoserat på mjölk och en smula förlegat att det är en kvinna som hytter med en kvast mot en en man?

Hur som helst, här är lite nya bilder.

Framifrån:

RIMG1938 by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Vad som föregår denna händelse lär vi aldrig få veta:

RIMG1923 by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Ju längre bygget fortskred, desto sämre blev fasadens skick:

RIMG1930 by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Mjölken kan ha varit sur, för inte kan väl mjölk jäsa?

RIMG1935 by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Graffitin på ena kortsidan:
RIMG1933 by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Och en målning på den andra:

RIMG1934 by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Översta våningen och det största rummet att hyra (dock ej per timme):

RIMG1947 by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Rummen på de övriga våningarna är betydligt med modesta:

RIMG1949 by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Baksidan:

RIMG1945 by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

En vattentank på taket efterlystes tidigare. Här är den:

RIMG1942 by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Bonus
Övre våningen när resten av staden sover:

NYC Fire Escape by night by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Emma

Supersnyggt!

Kul ide med huggtands-platen i den slitna fasaden. Gillar också kuddarna i sängen.

Storm_666

Riktigt imponerande snyggt resultat  :) Du har verkligen lyckats med alla detaljer som bidrar till ett fantastiskt och realistiskt bygge.
Vattentanken får betyget: MVG  ;) Gillar hur du lyckats få till skiftningar i träkonstruktionen.

Bra jobbat  8)

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Emma skrivet 18 december 2016 kl. 15:22
Supersnyggt!

Kul ide med huggtands-platen i den slitna fasaden. Gillar också kuddarna i sängen.

Citat från: Storm_666 skrivet 18 december 2016 kl. 15:41
Riktigt imponerande snyggt resultat  :) Du har verkligen lyckats med alla detaljer som bidrar till ett fantastiskt och realistiskt bygge.
Vattentanken får betyget: MVG  ;) Gillar hur du lyckats få till skiftningar i träkonstruktionen.

Bra jobbat  8)

Tack för de fina orden!

Detta är det enda jag anmält till Uppsala hittills.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

drdoddo

Snyggt! Å kul med lite inredning och inte bara en snygg fasad.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: drdoddo skrivet 21 december 2016 kl. 22:58
Snyggt! Å kul med lite inredning och inte bara en snygg fasad.
Tack!

Inredning kan vara lite otacksamt att göra eftersom det inte syns utifrån. Med belysning ser man lite genom fönstren. Jag har funderat på om man på utställningar kan ha några bilder på interiören att visa upp.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Sockerbit

Det ska bli kul att se bygget i verkligheten  :)

Nybohov Creation Ltd.

Färdig blir man tydligen aldrig.

Har gjort om graffitin och plockat in lite fler musiker:

[MOC] NYC Fire Escape by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Bandet The Mixies står med sin åldrade turnéledare och väntar på transporten:

[MOC] NYC Fire Escape by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

På taket finns numer ett löpband (hotell-skylten är bortplockad):

[MOC] NYC Fire Escape by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Bandets "nya" turnébuss:

[MOC] NYC Fire Escape by Nybohov Creation Ltd., on Flickr


[MOC] NYC Fire Escape by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

swestar

Gillar graffitin skarpt, bra klossat.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: swestar skrivet 30 maj 2017 kl. 15:00
Gillar graffitin skarpt, bra klossat.  :)

Tackar!

Jag var inte nöjd med den första graffitin, den var för rak.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.