Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Angående eventstöd.VIKTIGT FÖR ARRANGÖRER

Startat av mechamike, 11 januari 2016 kl. 14:51

Föregående ämne - Nästa ämne

mordatre

#15
Citat från: Vibora skrivet 20 januari 2016 kl. 13:09
Citat från: mordatre skrivet 20 januari 2016 kl. 12:04
VÄST.
Hobbymässan i gbg i April
Bollebygds bibliotek (ej klart när)
Uppskattar du att ni kommer att ha minst 10 medlemmar som ställer ut och minst 500 besökare på båda utställningarna?

Jag skulle föreslå att alla gör en uppskattning av om man uppfyller kraven (dvs om man kommer att locka minst 10 medlemmar och 500 besökare), t.ex. genom statistik från tidigare utställning och hur många aktiva man är i regionen.

jag trodde ni ville ha in allt planerat även om det inte var aktuellt med eventstöd.

(Edit: OK, ändrade inlägget nu)
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Vibora

Ja det är rätt, men vi behöver också veta vilka event som skulle kunna vara aktuella för att söka eventstöd.

stej123

Botnia tänker söka eventstöd för Nordsken den 5-7 maj i år.

dalle

Blir det någonting i Norrköping i höst? Det brukar vara ett stort event.
För Uppsalas del blir det troligen ingen utställning i år.

Odidoma

Vi kommer ha minst 10 medlemmar som ställer ut och minst 500 besökare om/när det blir av.

Majkel

Citat från: dalle skrivet 20 januari 2016 kl. 17:41
Blir det någonting i Norrköping i höst? Det brukar vara ett stort event.
För Uppsalas del blir det troligen ingen utställning i år.

Vi för lite olika diskussioner. Vi siktar på en utställning i regionen.

Majkel


Odidoma

Citat från: Majkel skrivet 20 januari 2016 kl. 19:10
Citat från: dalle skrivet 20 januari 2016 kl. 17:41
Blir det någonting i Norrköping i höst? Det brukar vara ett stort event.
För Uppsalas del blir det troligen ingen utställning i år.

Vi för lite olika diskussioner. Vi siktar på en utställning i regionen.
Ska ni flytta den? Jag hoppas verkligen utställningen blir av och om någon av årets tre utställningar förutom den årliga förtjänar eventstöd så är det ni, genomarbetad årlig utställning med god uppslutning, sen tycker jag gott att den tredje kan vara Sthlm (en viss ironi gällande sthlm)

mechamike

Uppdaterat, samma reger som I första posten gäller för 2017. Tänk på att vara ute I mycket god tid och att alla lokala avd kmmer få ett stöd som även är tänkt att användas vid de träffar event som inte Lego supporterar via event supporten.
?

stej123

Nu fick ju vi uppe i norr stöd för Nordsken förra året, så jag hade inte tänkt söka i år (då jag tycker eventstödet ska vandra runt bland de lokalavdelningar som anordnar event som uppfyller kriterierna). MEN om jag eller någon annan skulle vilja söka stöd för ett event under årets första månader så är ju det för sent nu (det här problemet uppstod ju även förra året, men då kom vi ju runt det ändå).

Borde inte den här infon ha gått ut under hösten 2016? Dvs minst 120 dagar innan 1 januari 2017.

pareriksson

Det ser ut som att utställningen på Aeroseum 1-2 april kvalar in enligt kriterierna med antal besökare och arrangörer, men det är ju bara 30 dagar kvar. Går det att lösa detta?

Emma

Citat från: stej123 skrivet 01 mars 2017 kl. 17:11
Nu fick ju vi uppe i norr stöd för Nordsken förra året, så jag hade inte tänkt söka i år (då jag tycker eventstödet ska vandra runt bland de lokalavdelningar som anordnar event som uppfyller kriterierna). MEN om jag eller någon annan skulle vilja söka stöd för ett event under årets första månader så är ju det för sent nu (det här problemet uppstod ju även förra året, men då kom vi ju runt det ändå).

Borde inte den här infon ha gått ut under hösten 2016? Dvs minst 120 dagar innan 1 januari 2017.

Jag tolkar det som att de 120 dagarna gäller löpande över årsskiftet. Alltså, att man kan/ska söka redan nu för ett event våren 2018. Denna bump är väl bara en påminnelse?Infon fanns ju redan i början av 2016. Eller är jag ute och cyklar? Kan man bara söka för innevarande år? Och alltså då aldrig för event som ligger de första 120 dagarna på kalenderåret?

pareriksson

Citat från: Emma skrivet 02 mars 2017 kl. 19:57
Citat från: stej123 skrivet 01 mars 2017 kl. 17:11
Nu fick ju vi uppe i norr stöd för Nordsken förra året, så jag hade inte tänkt söka i år (då jag tycker eventstödet ska vandra runt bland de lokalavdelningar som anordnar event som uppfyller kriterierna). MEN om jag eller någon annan skulle vilja söka stöd för ett event under årets första månader så är ju det för sent nu (det här problemet uppstod ju även förra året, men då kom vi ju runt det ändå).

Borde inte den här infon ha gått ut under hösten 2016? Dvs minst 120 dagar innan 1 januari 2017.

Jag tolkar det som att de 120 dagarna gäller löpande över årsskiftet. Alltså, att man kan/ska söka redan nu för ett event våren 2018. Denna bump är väl bara en påminnelse?Infon fanns ju redan i början av 2016. Eller är jag ute och cyklar? Kan man bara söka för innevarande år? Och alltså då aldrig för event som ligger de första 120 dagarna på kalenderåret?
Den ursprungliga rubriken var "Angående eventstöd under 2016 VIKTIGT FÖR ARRANGÖRER", vilket i alla fall fintade mig lite. Men det låter rimligt som du skriver.

Vibora

#28
Ja det stämmer att det gäller tills vidare. TLG är inte helt tydliga i kommunikationen om vilka regler som gäller för att söka eventstöd. Informationen vi får är i stil med att det här gäller tills vidare, men vi kan inte säga vad som gäller imorgon.

Citat från: stej123 skrivet 01 mars 2017 kl. 17:11
jag tycker eventstödet ska vandra runt bland de lokalavdelningar som anordnar event som uppfyller kriterierna
Detta har varit ambitionen.

Av de tre event som Swebrick kan söka stöd för i år har ett gått till det stora eventet i Linköping, ytterligare ett är beviljat av styrelsen och under pågående ansökan. Utställningen på UKK uppmuntrades också att skicka in en ansökan, men den inkom aldrig.

dalle

Utställningen på UKK sökte visst eventstöd och fick det beviljat.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.