Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad gjorde du för ditt LEGO idag?

Startat av Cyklisten, 19 november 2014 kl. 18:11

Föregående ämne - Nästa ämne

insurrection

Kom till ett nytt steg i lego samlandet idag.
Idag plockade jag isär mina älskade forestmen-set som stått ihopbyggda men nedpackade i kartonger. Insåg att jag inte kommer ställa upp dem på display iaf och det inte fanns någon logisk anledning att ha dem ihopbyggda.
Kunde dock inte med att parta ut dem som jag gör med alla andra set jag bryter, så för första gången har jag nu alltså använda bitar sorterade efter set och inte färg/form.

dalle

Packade ned legot i mitt legorum. Det ska till ett förråd för okänd framtid.

dacchus

Citat från: dalle skrivet 01 januari 2017 kl. 12:44
Packade ned legot i mitt legorum. Det ska till ett förråd för okänd framtid.

Låter illa :(

andreaseldh

Köpte en etikettskrivningsmaskin och märkte upp mina kablar och transformatorer så att dom inte kommer bort i GBC-röran nästa utställning.

BeO

Igår satt jag och pillade bort limrester från bitar tillhörande ... Tålamodskrävande  ::)


Norrhyttan

En tråkig dag på jobbet resulterade i detta spontanstreetrace. Det har sina poänger att ha chefen 60 mil bort...

Norrhyttan

Fotade lite mer Lego idag.





ColA

Gjorde plats i mitt Star Wars skåp till figur 621-626 i samlingen. Väldigt fina detaljer på alla 6 😊

andreaseldh

Byggde ett nytt visitkort!


P3040284 by Andreas Eldh, on Flickr

Om ni är nyfikna på mitt förra, finns det här.

Magnus den store

Det är en skaplig uppgradering. Den ser åtminstone ut att vara mer komplex. Hur ser den ut i profil?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

andreaseldh

Citat från: Magnus den store skrivet 04 mars 2017 kl. 01:58
Det är en skaplig uppgradering. Den ser åtminstone ut att vara mer komplex. Hur ser den ut i profil?

Så här!


P3040286-beskuren by Andreas Eldh, on Flickr

Men den blir nog inte så långvarig, har beställt tryckta bitar till Linköping.

Magnus den store

Ja, ja, du har ett stöd bakom. Funderar lite i banorna hur jag ska presentera mina byggen. Eventuellt blir det också någon form av visitkort.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

andreaseldh

Citat från: Magnus den store skrivet 04 mars 2017 kl. 15:24
Ja, ja, du har ett stöd bakom. Funderar lite i banorna hur jag ska presentera mina byggen. Eventuellt blir det också någon form av visitkort.

Stödet sitter på gångjärn 3830c01, får se om jag hinner fota imorgon kväll.


Magnus den store

Citat från: andreaseldh skrivet 05 mars 2017 kl. 00:43
Citat från: Magnus den store skrivet 04 mars 2017 kl. 15:24
Ja, ja, du har ett stöd bakom. Funderar lite i banorna hur jag ska presentera mina byggen. Eventuellt blir det också någon form av visitkort.

Stödet sitter på gångjärn 3830c01, får se om jag hinner fota imorgon kväll.

Ok, tror jag fattar. Jag har kommit på hur jag ska göra. I ett av mina micropolis-byggen ska jag ha en reklam-billboard med mitt namn och en sigfig. Behöver bara hitta ett bra huvud.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.