Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad gjorde du för ditt LEGO idag?

Startat av Cyklisten, 19 november 2014 kl. 18:11

Föregående ämne - Nästa ämne

swestar

Röjer/sorterar undan från arbetsbänken efter SHIP-bygget.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

robinnilsson403

Flyttade in de första lådorna med Lego i det nya hobbyrummet. Fortfarande mycket att göra innan det blir något byggt dock. På söndag ska det borras för hyllor och sortimentskåp.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Eigenbrötler

Citat från: robinnilsson403 skrivet 17 november 2016 kl. 21:30
Flyttade in de första lådorna med Lego i det nya hobbyrummet. Fortfarande mycket att göra innan det blir något byggt dock. På söndag ska det borras för hyllor och sortimentskåp.


BYGGLOGG! BYGGLOGG! BYGGLOGG!  ;D
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

robinnilsson403

Citat från: Eigenbrötler skrivet 17 november 2016 kl. 23:02
Citat från: robinnilsson403 skrivet 17 november 2016 kl. 21:30
Flyttade in de första lådorna med Lego i det nya hobbyrummet. Fortfarande mycket att göra innan det blir något byggt dock. På söndag ska det borras för hyllor och sortimentskåp.


BYGGLOGG! BYGGLOGG! BYGGLOGG!  ;D

Eftersom du ber om det!

Lång historia kort: I nästan ett år har jag och Laswoii tjatat på det kommunala bostadsbolaget att vi vill hyra ett rum i källaren, för att ha till våra hobbys. Det har hela tiden funnits ett tomt, passande rum, men det har de inte velat hyra ut - det ska samla damm!

Så fick vi nu, 15/11 äntligen ett annat rum i grannhusets källare. Tapeterna har börjat släppa, och golvet har sett bättre dagar, men det duger.

Har ska vi då samsas, på ca 13kvm. Vi har två (gratis) bord, 1,8m långa, med en hurts i varje. På väggen ovanför dessa har vi tänkt oss sortimentskåp med vägghyllor ovanför.

Här är då ett par bilder på dagsläget. Större delen av vårt Lego som inte är uppbyggt eller MISB är överflyttat för att minska belastningen på boendeytan. Mitt på bilden är ett oumbärligt flyttredskap: En brödback! De olika lådor jag köpt i samband med bulken passade perfekt, även Ikeas lådor passade ok. Synd bara att det fattas en halv stud för att få plats med en 48x48 baseplate! (Funderar på att skaffa en till som jag moddar så att det går, skära av en långsida kan inte vara så svårt...?)



Mot väggen motsatt borden hade vi först tänkt dessa hyllor från Jula, men valet hamnar troligtvis istället på Ikeas hylla.


Det var inte så mycket att visa världen än. Vi har inte tänkt att lägga pengar på nya tapeter eller någon färg i dagsläget. Ny gardin ska det däremot bli!
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Eigenbrötler

13kvm är inte att förakta! det är ungefär vad jag har som legorum i huset.

det som oroar mig mest är avloppsröret i taket  ;D
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Magnus den store

Extra Lego-yta är aldrig fel. 13 m² räcker långt om man möblerar på ett bra vis. Borde till och med räcka till ett par-tre kvarter stad.

Citat från: Eigenbrötler skrivet 18 november 2016 kl. 19:37
det som oroar mig mest är avloppsröret i taket  ;D
Vad kan gå fel?  ;)

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/avloppsregn-%C3%B6ver-gymnasieelever-1.1164766
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

skitkid

#201
Efter tips om fraktfritt från amazon.de tog jag och beställde två st rullhurtsar i plast a la Sterilite för bra legoförvaring.
Tydligen fick man 20% på en vara dessutom, så priset inkl frakt blev ca 850kr!

https://www.amazon.de/gp/aw/d/B00KRAWM5Y/ref=pd_aw_sim_196_1?ie=UTF8&psc=1&refRID=BZYYQH5QG2FS0RJWGK2J
/skitkid

andli

Köpte en Tupplur 140cm bred, så nu kan det teoretiskt bli bättre bilder :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Pekblom

Citat från: andli skrivet 27 november 2016 kl. 22:31
Köpte en Tupplur 140cm bred, så nu kan det teoretiskt bli bättre bilder :)
?



Myko

Citat från: skitkid skrivet 27 november 2016 kl. 20:50
Efter tips om fraktfritt från amazon.de tog jag och beställde två st rullhurtsar i plast a la Sterilite för bra legoförvaring.
Tydligen fick man 20% på en vara dessutom, så priset inkl frakt blev ca 850kr!

https://www.amazon.de/gp/aw/d/B00KRAWM5Y/ref=pd_aw_sim_196_1?ie=UTF8&psc=1&refRID=BZYYQH5QG2FS0RJWGK2J

Rapportera gärna om kvaliteten på lådorna, om de glider bra, är stadiga osv.

skitkid

Absolut. Blev sugen när jag såg JangBricks legorum. Kommer en recension i legorumstråden!
/skitkid

pacc

Citat från: robinnilsson403 skrivet 18 november 2016 kl. 16:50
Mot väggen motsatt borden hade vi först tänkt dessa hyllor från Jula, men valet hamnar troligtvis istället på Ikeas hylla.

Jag rekommenderar begagnade bokhyllor från blocket eller facebookgrupper,
för samma pris bör du kunna fylla en hel vägg upp till tak - bokhyllor är inte poppis i moderna hem och inte bokfaner heller.

Sök på ikea bonde (jag har en vägg akrobat hemma som har samma fyrkantiga fack men funkar ej med de nyare och finns ej med vitrindörrar)
https://www.blocket.se/lund/IKEA_Bonde_bokhylla_i_7_delar_70479478.htm?ca=23_10&w=0

Expedit/kallax går ju inte att bygga en hel vägg av, men funkar ju mer som rumsavdelare.
t.ex https://www.blocket.se/stockholm/Ikea_Kallax_hylla_182_x_182_cm___Fd_Expedit__70480751.htm?ca=23_10&w=3

Tänk på att det är flytthelg,
vi sålde en vägg med bättre märkeshylla av danskt designmärke för 500:- som lär får bära pärmar i något verkstadsföretag nu...

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.