Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad gjorde du för ditt LEGO idag?

Startat av Cyklisten, 19 november 2014 kl. 18:11

Föregående ämne - Nästa ämne

krieshner

Citat från: Nextuz skrivet 16 december 2014 kl. 23:24
Men oj vad tjusigt :)
Använder du Ldraw-biblioteket? :)

Både ja och nej. Jag konverterar bitarna från LDraw-biblioteket till ett eget filformat, detta mest för att jag har framtidsplaner för programmet och det kräver annan information än vad LDraw ger.

Har funnit buggen som roterade bitarna fel, samt åtgärdat transparens + lagt till en hel drös med kopplingstyper. Nån dag när jag orkar ska jag ta tag i hjulen :-)  Bifogar bild från dagens bygge - - Palace Cinema!


Tunguska

Tog och sorterade in ett gäng klossar i ett nyinförskaffat sortimentskåp (nr. 2 i ordningen). Svårt att bestämma vilka klossar som ska tilldelas egna små fack ... :)
Mina LEGO-byggen på flickr.

Carl T

Jag var på IKEA i helgen och skulle storhandla inredning till mitt LEGO-rum, men nästan allting var slut. Det blev bara en futtig IVAR på 30 cm djup, och den visade sig vara förfärligt skev. Om några veckor får jag försöka igen - jag vill ju ha en IVAR 50 cm med många lådor och tre skrivbord på 200x60 cm med lådhurtsar under.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

shutter

Det blev ett hyllplan till i LEGO-verkstaden i dag. Nu har vi ordning på våra projekt ;)

Markus

Jag hittade några gamla ramar från IKEA i förrådet.
Tänkte att de gör större nytta som display till mina minifigs :)



Skafte

Det där är ju snyggt alltså. Man kanske skulle dammsäkra samlingen. Nån som har 36 såna ramar över?  ::)

Magnusengstrom

Citat från: Skafte skrivet 07 februari 2015 kl. 15:47
Det där är ju snyggt alltså. Man kanske skulle dammsäkra samlingen. Nån som har 36 såna ramar över?  ::)

Finns väl större version på varuhuset...

Markus

Citat från: Skafte skrivet 07 februari 2015 kl. 15:47
Det där är ju snyggt alltså. Man kanske skulle dammsäkra samlingen. Nån som har 36 såna ramar över?  ::)

Kul att du gillar dem.  :) Jag vet att du har något fler minifigs än jag  ;)
Jag har ju bara behov av kanske 10 till för min lilla samling. Tack och lov är de ju relativt billiga. Finns i både svart och vitt och i många storlekar  :D

BeardedNerd

Jag flyttade undan Transformers-samlingen till en blandad hylla och fick loss en massa småhyllor att placera Lego på. Jag lyckades också (bokstavligen) klämma in Imperial Flagship ovanpå. Nu är bara frågan vad jag ska göra med jätteutrymmet där den stod förut...


Eigenbrötler

Citat från: BeardedNerd skrivet 07 februari 2015 kl. 21:12
Jag flyttade undan Transformers-samlingen till en blandad hylla och fick loss en massa småhyllor att placera Lego på. Jag lyckades också (bokstavligen) klämma in Imperial Flagship ovanpå. Nu är bara frågan vad jag ska göra med jätteutrymmet där den stod förut...



Näe... Frågan nu är: Vart kan vi få se transformerssamlingen?  ;D
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Markus

Jag hittade ännu en ram. Denna är 50x50cm. Håller mina minifigs dammfria samtidigt som de visas på ett trevligt sätt  :)


ByggareDan

Tjusig tavla du byggt, skulle ju kunna minska ner lite på varje gubbes bredd för att på så sett få in 8 (ev 9)  i bredd för att få in flera figs i varje tavla så du slipper ha så många tavlor.
Iofs. beror det ju lite på hur många figs man har/vill visa upp.
Ska nog också köpa på mig några ramar och bygga så jag också kan displayen mina figs är väl mest CMF och Sagan om ringen/Hobbit för min del.

/ByggareDan

Dark_Link

Monterat lite belysning och monterat fast hurtsar och bänkskiva i lego-hörnet.
Nu återstår att sätta dit någon list eller två och så lite mer sorteringslådor samt att ställa i ordning lite.


Magnusengstrom

Citat från: Dark_Link skrivet 12 februari 2015 kl. 19:21
Monterat lite belysning och monterat fast hurtsar och bänkskiva i lego-hörnet.
Nu återstår att sätta dit någon list eller två och så lite mer sorteringslådor samt att ställa i ordning lite.



Snyggt.

Dark_Link

Citat från: Magnusengstrom skrivet 12 februari 2015 kl. 20:30
Snyggt.

Tack tack, är väldigt nöjd, men skulle behöva ännu mer förvaring. :D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.