Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter

byggde Naboo Starfighter.

Trevlig modell i vacker färgskala. Många klistermärke :D

krakfot

De bra bitarna börjar tryta så det fick blir en Stjärna under uppbyggnad som ni ser i nederkant, Men grabben som kan sin Starwars hade inget emot detta. Nu får man väl börja med lite inrednngsdetaljet eller nått. Eller kanske skall sätta igång att bygga om min datorlåda som jag tänkt ett tag nu, det är ju fördelen med lego bara riva och bygga om när man vill ha förnyelse.

Skrytsson

Citat från: krakfot skrivet 04 september 2011 kl. 21:03
De bra bitarna börjar tryta så det fick blir en Stjärna under uppbyggnad som ni ser i nederkant, Men grabben som kan sin Starwars hade inget emot detta. Nu får man väl börja med lite inrednngsdetaljet eller nått. Eller kanske skall sätta igång att bygga om min datorlåda som jag tänkt ett tag nu, det är ju fördelen med lego bara riva och bygga om när man vill ha förnyelse.


Snyggt jobbat  :)

krakfot

Armborst får vänta, för ett tag sedan hittade jag en bild på nätet med en julgranskuleDS, (hade jag sökt lite till så hade jag hittat beskrivningen också...) i vilket fall efter lite labbande så fick jag häng på hur den skulle byggas.



Av bara farten så blev det en röd variant av en DS under uppbyggnad (det borde inte råda någon tvekan om vilken legofärg som föredras...). 



Så till vad jag byggde idag. basen till min nya datorlåta som skall ha lite starwarstema, jag är inte klar med riktigt hur slutet kommer bli men det löser sig nog, ett smakprov kommer här. Det är egentlien ingen hel datorlåda bara en front (än så länge)). Den vänstra delen är en lucka så man kommer år USB-portar och hörlursuttag. Hela DS sitter fast på denna lucka och blir som ett "handtag".



Det är underligt hur mkt roligare det är att bygga lite istället för att göra något annat nyttigt...

micke

Byggde idag ihop min . bara så tråkigt väder i Göteborgsområdet nu, känns verkligen att hösten är här
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

swestar

Sitter och leker lite med en Tänkte fixa nya armar på honom ;D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Eva

Började på Grand Emporium igår och fortsätter ikväll :-)
Mycket mycket roligt..

Pekblom

Citat från: Eva skrivet 07 september 2011 kl. 19:19
Började på Grand Emporium igår och fortsätter ikväll :-)
Mycket mycket roligt..
Började på Grand Emporium igår  som sagt och byggde Pet shop i förgår...

insurrection

Poserade in lite vikingar på en landskaps-stump (16x22 typ), enkelt men blev ändå ganska schysst.

Anna

Pet Shop klart! Fick lite extra tid att bygga då jag fick lov att vara hemma från jobbet pg av en ond stukad fot, nu när djuraffären är klar så har även värken klart minskat, LEGO har verkligen helande krafter ;) Till jobbet imorgon.
/Anna

AntonYmer

Råkade rasa en Gekås-trailer så jag fick bygga (ihop) en sån (igen).

Illuwatar

Lite dåligt med byggen på sistone av diverse anledningar, men en har trots allt kommit till, både som A- och B-modell. Blev lite besviken på att det inte finns någon växellåda mellan bakhjul och motor (det som ser ut som växlar är en funktionsväljare för PF-funktionerna). Så denna bil är inte i klass med de tidigare superbilarna/chassina. Men som part-pack är setet bra, som en grundsats för superbils-mocs.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

micke

Citat från: AntonYmer skrivet 08 september 2011 kl. 22:42
Råkade rasa en Gekås-trailer så jag fick bygga (ihop) en sån (igen).
Så du tillhör en av de lyckliga fem eller?
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

swestar

Min blev klar nyss. Blev något cyborginspirerande skapelse ( ??? tror jag)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Svartkrut

Förra helgen byggde jag ihop Pet shop, men idag har jag byggt ett eget hus, mestadels baserat på bitarna från creator huset 5891 plus lite annat smått och gott. Blev ganska nöjd, bortsett från det faktum att takbitarna inte räckte till hela taket, men bara man undviker att visa den sidan så blev det rätt bra haha. Kul var det i alla fall. :D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.