Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Rymdhangar till Exo Suit

Startat av Magnus den store, 31 mars 2019 kl. 23:30

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Citat från: LelleB skrivet 10 maj 2019 kl. 07:33
Kul att få läsa dina tankar och titta på bilder där du förklarar vad du tycker du gjort fel och ska göra om i nästa version. Då kan  även jag lära mig av det du känner du kunde gjort bättre. :)

Det är i princip två anledningar för det. Ena är för att dela med mig av min process. Tycker själv att det är kul att läsa om andras tankar och idéer, och då är det inte mer än rätt att jag delar med mig av samma sak. Den främsta anledningen är att jag har en egen checklista. Jag kan gå tillbaka och läsa hur jag tänkte. Genom åren har jag samlat på min diverse bitar som jag lagt undan till olika byggprojekt, men ju fler projekt och undanstoppade bitar, desto svårare är det att hålla reda på allt.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Magnus den store

Jag satt och skissade lite igår. Om jag ökar djupet med 24 studs (8 i bakkant och 16 i framkant) så får jag in en lång hylla och två enkla hyllor på motstående sidor. Då kan jag ha ett avskilt lager med en vägg mot övriga hangaren. Det medför två andra ändringar:

  • Jag går från en till två rader med pelare. Först tänkte jag c/c 32 studs, men det är enklare om lagerhyllorna styr var andra raden pelare hamnar. Då blir det c/c 34 studs istället.
  • Jag frångår moduverse 32x32 till, ööööh, hangarverse 32x48.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Joacim

Fortfarande modevers, sätt i hop två såblor det 32x96 ;D 1x3 moduvers funkar kanonbra! ::) :P

Magnus den store

Citat från: Joacim skrivet 11 maj 2019 kl. 21:18
Fortfarande modevers, sätt i hop två såblor det 32x96 ;D 1x3 moduvers funkar kanonbra! ::) :P
Tjocklek och uppbyggnad är samma, men fästpunkterna (hålen för Technic-axlarna) kommer inte följa standarden. Just 32x48 är bästa standardmåttet för mina transportlådor.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Magnus den store

Har satt ihop en planlösning medan jag köper på mig mer bitar. Färgerna stämmer inte för fem öre. Version 3 växer lite granna så jag lär behöva hushålla med mina 3001:or i lbg.

Mellan kemrummet och verkstaden ska det vara en glasad korridor, och ovanför dessa ska jag ha ett entresolplan.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.