Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

prah

Byggde precis ihop 7641 City Corner som jag fick i julklapp av min kära mamma :)
Prah

Kwagge

Jag fick nöjet att hjälpa till att bygga ihop Flygplatsen som jag köpte i sommras när det var så bra pris. Sonen fick den nu i julklapp.

Men min 9-åriga dotter byggde ihop Medieval Market Village 10193. Det tog en dag för henne fast då var vi på bio på bio också.. Men vilket grymt fint set detta är! Kingdoms huset som kommer till sommaren blir perfekt till detta set. Under vintern ska jag bygga ihop 3739 Blacksmith Shop fast med lite andra färger.. Blir nog några BL-ordrar.. Tanken är att den ska bli klar till hennes födelsedaga i April. :)

de Gothia

idag byggdes det med min nya black knights borg. porten och lite landskap är under uppbyggnad...  :)

sen har jag även fixat en hylla till några av mina minifigs. ska fixa en bild på det hela!

42Hz

Flygplats 3182, skulle inte bygga ihop den förräns jag hade städat och nu blev det julstädat. :)

Gjorde en timelapse-video, hade 30sec mellan bilderna men skulle nog haft 10 eller 15sec istället, får bli nästa gång!
http://www.youtube.com/watch?v=Inwi8H08VNE&hd=1
//Harri

micke

Citat från: 42Hz skrivet 26 december 2010 kl. 21:54
Flygplats 3182, skulle inte bygga ihop den förräns jag hade städat och nu blev det julstädat. :)

Gjorde en timelapse-video, hade 30sec mellan bilderna men skulle nog haft 10 eller 15sec istället, får bli nästa gång!
http://www.youtube.com/watch?v=Inwi8H08VNE&hd=1

Coolt
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

42Hz

Citat från: micke skrivet 26 december 2010 kl. 22:59
Citat från: 42Hz skrivet 26 december 2010 kl. 21:54
Flygplats 3182, skulle inte bygga ihop den förräns jag hade städat och nu blev det julstädat. :)

Gjorde en timelapse-video, hade 30sec mellan bilderna men skulle nog haft 10 eller 15sec istället, får bli nästa gång!
http://www.youtube.com/watch?v=Inwi8H08VNE&hd=1

Coolt

Tack!

Blev lite knas med några bilder i början och slutat men jag orkade inte finlira, får duga som första försök. =)
//Harri

Pekblom

Satte ihop lego versionen av SW Venator-class Star Destroyer 8039 Venator-Class Republic Attack Cruiser förstår inte riktigt varför den heter så men fick bara med nöd och näppe godkänt i Star Wars kunskap i skolan.
Hur som helst fick sonen denna i julklapp men den visade sig för svår för en 6-åring så nu har jag satt ihop den och får vänta några veckor tills den kan sorteras in i bland bitarna.
Jag blev inte så imponerad av det här setet. Inte särskilt likt förlagan och inga riktigt fyndiga funktioner. Men ett stort plus för hantaget som säkert kommer att hjälpa till att svinga runt den ordentligt

AndersI

Citat från: 42Hz skrivet 26 december 2010 kl. 21:54Gjorde en timelapse-video, hade 30sec mellan bilderna men skulle nog haft 10 eller 15sec istället

Helt klart roligt att titta på!

Håller med om att tätare bilder vore ännu bättre, och så låta bli att stöta emot kameran/stativet :-)

Stigge72

Inte byggt så mycket idag... än... fixade ett par detaljer på några viggar (som jag byggt de senaste dagarna) innan jag fotograferade dem.

Kul att se din film, 42Hz.

AntonYmer

Jag och barnen byggde båda Winter x-shop setten bara för att kunna ta en bild. :)

Fredrik

 :o villken bild, riktigt fint! Ser verkligen verkligt ut! :)

AndersI

Det är sådana där bilder som får mig att önska mig både mer LEGO och mer kamera...

Fast jag vet inte om jag vill stanna kvar när den där kören har sjungit klart! Lite känsla av "kronofogden kom med julstämningen".

AntonYmer

Citat från: AndersI skrivet 28 december 2010 kl. 09:04
Det är sådana där bilder som får mig att önska mig både mer LEGO och mer kamera...

Fast jag vet inte om jag vill stanna kvar när den där kören har sjungit klart! Lite känsla av "kronofogden kom med julstämningen".


Det är såna bilder som får mig att önska mig mer hus.

Just nu är det ett jätteprojekt att hitta på en idé, orka plocka fram lego, orka hitta bitarna man behöver och sedan orka hitta fram fotoutrustningen, orka pilla med alla minifiggar som välter hela tiden och sedan orka fixa med bilden lite extra i datorn när den väl är tagen.  :)

Det är bra när det är jul, då kan man öppna nya set och slipper leta efter bitar. :D

Hobbyrum ftw!

Tobbe Arnesson

Citat från: 42Hz skrivet 26 december 2010 kl. 21:54nu blev det julstädat. :)

Vare sig det behövdes eller ej.  ;)

Din bästa "unboxing"-film hitintills!  :D
Blogg: Robotkampen

AntonYmer


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.