Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Ser intressant ut! Mitt byggande är centrerat kring sådana vita "flat front"-fönster. Höghus, på min ära.


Illuwatar

Jag håller fortfarande på och lär - tur att det finns experter att lära av och få inspiration från här på forumet. :)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

AndersI

#1323
Jag byggde om en av mina äldsta GBC - bollpumpen - så att man ser in genom fönster hur mekanismen fungerar. Gjorde också bolltransporten något pålitligare med hjälp av en 1x2 cheese slope (det är de små, små detaljerna...).

Edit: Flyttade bilden till GBC-tråden /ai

Magnus den store

Jag byggde en... eeh... tavla tror jag man kan kalla det för. För minifigurer. Ramen är Ikeas Ribba 52 x 52 x 4,5 cm.

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Skafte

Citat från: Magnus den store skrivet 15 mars 2012 kl. 23:10
Jag byggde en... eeh... tavla tror jag man kan kalla det för. För minifigurer. Ramen är Ikeas Ribba 52 x 52 x 4,5 cm.

Snyggt! Gillar enfärgade minifigsen ckså!

mordatre

Fick äntligen lite bygginspiration och började på ett litet diorama från Gears of War -spelet.  Inser att jag verkligen behöver mina Lugbulkbitar nu.  :(
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

AndersI

Citat från: Magnus den store skrivet 15 mars 2012 kl. 23:10
Jag byggde en... eeh... tavla tror jag man kan kalla det för. För minifigurer. Ramen är Ikeas Ribba 52 x 52 x 4,5 cm.

Den där var riktigt bra! Synd att man nästan behöver lugbulk för att få ihop tillräckligt många platser för fig:arna...

Magnus den store

Citat från: Skafte skrivet 15 mars 2012 kl. 23:15
Snyggt! Gillar enfärgade minifigsen ckså!
Citat från: AndersI skrivet 16 mars 2012 kl. 00:03
Den där var riktigt bra! Synd att man nästan behöver lugbulk för att få ihop tillräckligt många platser för fig:arna...
Tack! Passformen i ramen är nästan perfekt mätt i studs, bricks och plates. Jag har mestadels använd överblivna delar. Vitt är en av flera färger som jag ytterst sällan använder. Försökte göra slut på så många av mina vita delar som möjligt. Behövde "bara" komplettera med 72 vita bågar.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

mechamike

Snyggt , men häng den inte på en vägg dit solen når  8)
?

Stigge72

Ett litet portal-experiment.

Green2

Citat från: stigge72 skrivet 16 mars 2012 kl. 15:34
Ett litet portal-experiment.
aa snygg lösning med staketet! det måste jag testa nån gång! :)

lindyhep

Citat från: Magnus den store skrivet 15 mars 2012 kl. 23:10
Jag byggde en... eeh... tavla tror jag man kan kalla det för. För minifigurer. Ramen är Ikeas Ribba 52 x 52 x 4,5 cm.

Oh lala! Det där måste undersökas närmre.

Tommy_la

Citat från: AndersI skrivet 15 mars 2012 kl. 22:56
Jag byggde om en av mina äldsta GBC - bollpumpen - så att man ser in genom fönster hur mekanismen fungerar. Gjorde också bolltransporten något pålitligare med hjälp av en 1x2 cheese slope (det är de små, små detaljerna...).

Jag gillar de där fönstren. Förut såg man ju inte alls vad som hände (vilket iofs också har en viss charm).
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

eiffelben

På tal om den pågående debatten...

Kanon eller Kalkon - en politisk broiler
Många blandar ihop LEGO med leksaker. En del ger det till och med till sina barn...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.