Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Volvo PV 544, 1962 års modell (ungefär)

Startat av AndersI, 14 augusti 2011 kl. 21:33

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Byggde om den minsta idag, och tog en liten bild på hela line-up:en. Då ser man att den jag frihandsbyggde (3:an från vänster) mest liknar en Morris Minor...


Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

Myko

Jag kan inget om bilar men din lilla familj ser onekligen cool ut. Jag rekommenderar en 1x2 plate och en cheese slope som den ultimata microvarianten.

AndersI

Visst - och så tar jag ur innanmätet och staplar bilarna i varandra som en rysk docka.  ;D

Fast jag ska prova att göra en mikro...

Skafte

Kanske något åt det här hållet. Taxi från , Tower Bridge.


Stigge72

Trevlig samling bilar.
Även om "trean" är lik en Minor, så är den fortfarande inte olik en PV. ;)

Record

Ojdå! det var en riktigt snygg samling. Liknar en sån där Ryssk matrjosjka. ;)
Friskt satsat, hälften vunnet..

AndersI

#142
Jag fixade lite med 'trean' så den inte är så lik en Morris - sänkte kupén en plate och taket en, större lysen och grill, och mindre rundning framåt. Små ändringar, men gör ganska mycket på helhetsintrycket.

Sen byggde jag en mikro och en mycket liten mikro men de är mera roliga än PV-liknande...

(Efter fotograferingen insåga jag att treans baklysen sticker ut väldigt långt bakåt, så jag har minskat det också)


Stigge72

LITE PV-likhet går iaf att skönja på de båda minsta också. ;)

AndersI

Jo, med lite god vilja och de större att jämföra med så...

Tobbe Arnesson

Näst minsta fick "cars"-ögon i vindrutan. :)
Blogg: Robotkampen

Nextuz


janimakaj

äre dags att göra en större än den som är störst nu då, för mindre än så blir svårt ;)
Unless you try, you will not know if it works! ;)

AndersI

Det fattas egentligen en mellan tvåan och trean (om störst kallas 'ettan'), men sen är nästa projekt en så stor som möjligt i Technic-skelett stil. Som vanligt är det hjulen som bestämmer skalan - jag vet inte så noga vilka storlekar som existerar (och vilka jag har av dem). Någon bra jämförande resurs på nätet, någon?

Illuwatar

De största hjulen som skulle kunna passa är de från Unimog. Powerpullers skulle nog se lite konstiga ut på denna bilmodell...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.