Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Akki

Inte idag då...men i helgen byggde jag 4842 Hogwarts castle. Lite väl simpla byggsteg ibland. Känns lite trist när byggsteg 1 endast är bottenplattan, steg 2 är en bit som ska sättas fast på bottenplattan. Men slutresultatet är fint!  :)

Fredrik

Idag byggde jag ihop min andra Winter toy shop :d

Skrytsson

Citat från: Fredrik skrivet 19 januari 2011 kl. 22:42
Idag byggde jag ihop min andra Winter toy shop :d

jag trodde det skulle bli partspack?  ;)

Fredrik

Citat från: Skrytsson skrivet 19 januari 2011 kl. 23:55
Citat från: Fredrik skrivet 19 januari 2011 kl. 22:42
Idag byggde jag ihop min andra Winter toy shop :d

jag trodde det skulle bli partspack?  ;)
Min förstas bitar var lite slitna så då bygger jag upp denna och river den andra  :)

Skrytsson

Citat från: Fredrik skrivet 20 januari 2011 kl. 11:54
Citat från: Skrytsson skrivet 19 januari 2011 kl. 23:55
Citat från: Fredrik skrivet 19 januari 2011 kl. 22:42
Idag byggde jag ihop min andra Winter toy shop :d

jag trodde det skulle bli partspack?  ;)
Min förstas bitar var lite slitna så då bygger jag upp denna och river den andra  :)

Okej  :)

pacc

Ena huset på MMV färdigbyggt,
eller jag letade upp bitar och langade till sonen som snart är fyra.
Med 1600 bitar så var det jag som var den tröga länken.

Illuwatar

En X-Wing, set 6212, byggdes ihop ikväll. Första Star Wars-setet någonsin och man blir sugen på fler... Man kanske skulle göra ett diorama med detta så alla figurer får vara med...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

tellblom

Har börjat med chassit för bandvagnen med hög framkomlighet......


Helldesk

Frångick City temat idag, tog ett Creator set: Familjevilla (6754). Riktigt skoj bygge - gillar verkligen Creator. Bra modeller till bra priser (speciellt på REA) och dessutom massor av bra användbara bitar som man kan använda till MOC's...

knalltoss

Obyggde Winter Village Bakery idag. Får väl ta isär Winter Toy Shop också så man får nöjet att bygga ihop dem igen nästa jul. :)
/Rikard

Illuwatar

Byggde ihop min 8860 så här på fredagskvällen. Om något så borde detta klassas som "fredagsmy"...  ;D
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Record

8043 Grävmaskin, blev klar i veckan, ett mycket kul å lite pilligt bygge, men det är dä man gillar att det tar lite tid, några timmar varje kväll, som avkoppling.. Nu har jag defenitift blodad tand vad det gäller Technic, så det blir nog en kranlastbil framöver.

Kastade även ihop 5766 Timmerstuga, hyfsat fin, men gillar dock inte dom här "byggträden" tråkiga och fula, bättre med en legogran å slå i backen brevid stugan.
/
Friskt satsat, hälften vunnet..

Aqualize

Citat från: Record skrivet 22 januari 2011 kl. 09:00
8043 Grävmaskin, blev klar i veckan, ett mycket kul å lite pilligt bygge, men det är dä man gillar att det tar lite tid, några timmar varje kväll, som avkoppling.. Nu har jag defenitift blodad tand vad det gäller Technic, så det blir nog en kranlastbil framöver.

Kastade även ihop 5766 Timmerstuga, hyfsat fin, men gillar dock inte dom här "byggträden" tråkiga och fula, bättre med en legogran å slå i backen brevid stugan.
/
Är det 8258 du tänker på? Jag har både den och 8043. Båda har sådan där avancerad konstruktion med kugghjul för att driva olika funktioner. Det är också många fler delar än 8043. Jag tycker 8258 är ett bra set så det rekommenderar jag (sen var det ju trevligt att köpa den med 25% legorea i höstas på TrU :))


Men on topic, har de senaste dagarna byggt lite på min terrängmaskin. Mittkroppen är väl klar så nu väntar jag på delar så jag kan slutföra framdelen med styrning och drivning till hjulen. Blir nog inte som jag skrev förut något monster med NXT osv. 2 XL-motorer för drivning och 1 för styrning och 2 för att koppla in/ur differentialspärren.

Record

Citat från: Aqualize skrivet 22 januari 2011 kl. 11:49
Citat från: Record skrivet 22 januari 2011 kl. 09:00
8043 Grävmaskin, blev klar i veckan, ett mycket kul å lite pilligt bygge, men det är dä man gillar att det tar lite tid, några timmar varje kväll, som avkoppling.. Nu har jag defenitift blodad tand vad det gäller Technic, så det blir nog en kranlastbil framöver.

Kastade även ihop 5766 Timmerstuga, hyfsat fin, men gillar dock inte dom här "byggträden" tråkiga och fula, bättre med en legogran å slå i backen brevid stugan.
/
Är det 8258 du tänker på? Jag har både den och 8043. Båda har sådan där avancerad konstruktion med kugghjul för att driva olika funktioner. Det är också många fler delar än 8043. Jag tycker 8258 är ett bra set så det rekommenderar jag (sen var det ju trevligt att köpa den med 25% legorea i höstas på TrU :))


Men on topic, har de senaste dagarna byggt lite på min terrängmaskin. Mittkroppen är väl klar så nu väntar jag på delar så jag kan slutföra framdelen med styrning och drivning till hjulen. Blir nog inte som jag skrev förut något monster med NXT osv. 2 XL-motorer för drivning och 1 för styrning och 2 för att koppla in/ur differentialspärren.
Javisst är det 8258 jag tänkte på, den ser väldigt imponerande ut, byggde nyss en 8285 Town Truck och den har många bitar, men dock inte så kompliserad som 8043, är 8258 lika avanserad som 8043?

kommer köpa en 8258, men det är nästan hopplöst när man bor ute i skogen å få del av nersatta priser.   
Friskt satsat, hälften vunnet..

jvettefors


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.