Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tävling - AFOL vs AFOL 2016

Startat av Anders67, 11 juli 2016 kl. 20:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Nu är det dags för en ny tävling och det är dags för vår årligen återkommande AFOL vs AFOL tävling.

Temat är
SKRÄCK!
Rysliga filmer, mardrömmar, spökhistorier eller läskiga spel.




Allt som ger kalla kårar och går i skräcken och fasornas tecken helt enkelt.
Gärna valfri skala så att det blir en bredd på bidragen och inte bara minifigbyggen med figurer från "monster-serien".

Coverbilden är gjord av Brian Kescenovitz
Temat är valt av förra årets vinnare av AFOL vs AFOL, Tunguska

Reglerna för tävlingen är följande:
- Endast riktigt LEGO får användas. Dvs. inga digitala bidrag och inga 3e parts bitar.
- Bitarna ska vara hela och rena, inga målade bitar, trasiga bitar, bitar med tuggmärken eller på annat sätt modifierade.
- Tävlingsbidraget ska vara ett nytt, ej tidigare visat bygge.
- VIKTIGT! Tävlingsbidraget få inte läggas ut på Flickr, Brickshelf eller annan bildtjänst eftersom bygget ska vara anonymt fram tills tävlingen är avslutad.
- Bidragen, max 3 bilder (max 640x640 pixlar) på din MOC skall skickas in senast 23.59 söndagen den 28 augusti till Anders67 via mejl: andershorvath67@gmail.com
- Skriv inget i tävlingstråden om att du skickat in något bidrag, mening är att byggarna ska vara anonyma tills tävlingen är avslutad.
- Ange i mail titlen tävlingsnamn, ditt swebrick namn och bidragets titel ex. "AFOL vs AFOL - Anders67 - Fright Night" så blir det enklare för mig att hantera mailen.
- Vill man ha en beskrivande text till bilden(erna) så går det bra att lägga till det i mail body'n max 100 ord, vi vill inte ha några uppsatser.
- Tävlingen är endast öppen för medlemmar i föreningen Swebrick (du hinner bli medlem innan sista anmälan!).

Tävlingsbidragen lottas att möta varandra två och två i flera röstningsomgångar tills bara vinnaren är kvar.
Både vinnaren och andraplatsen kommer få fin-fina priser, förutom ära och berömmelse.

1a pris - 1 st Creator: Brick Bank
2a pris - 1 st Ideas: The Big Bang Theory

Peter S


Odidoma

Bra tema! Ser fram emot att se alla bidrag.

mordatre

Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.


drdoddo


Peter S

Förresten: AFOL vs AFOL är väl en av de tävlingar man har kunnat delta digitalt? Just för att det är kort tid på sommaren och stor risk för att man är AFL (away from Lego)... Har det ändrats?

Stigge72

Citat från: Peter S skrivet 13 juli 2016 kl. 00:04
Förresten: AFOL vs AFOL är väl en av de tävlingar man har kunnat delta digitalt? Just för att det är kort tid på sommaren och stor risk för att man är AFL (away from Lego)... Har det ändrats?
Jag har för mig att det har varit begränsningar i storleken på själva bygget tidigare också.

Memmla

Citat från: Peter S skrivet 13 juli 2016 kl. 00:04
Förresten: AFOL vs AFOL är väl en av de tävlingar man har kunnat delta digitalt? Just för att det är kort tid på sommaren och stor risk för att man är AFL (away from Lego)... Har det ändrats?

Förra året var det samma begränsning.

o0ger

Det är olika från år till år. Förra årets vinnare är med och bestämmer tema, men även reglerna.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

Bra kommentarer, och som redan skrivigts reglerna varierar mellan tävlingarna.
Jag hoppas att många kan vara med även om man inte har tillgång till hela sin samling med bitar. Stort och många bitar behöver inte betyda att det blir bättre. Kasta inte in handduken utan försök få ihop något scary  ;)
Digitalt får vi ta i beaktande till nästa tävling.

drdoddo

En liten fråga, hur pass läskigt får det vara? Blod, etc? Lego ska ju huvudsakligen vara barnanpassat men jag misstänker ett denna tävling godkänner även lite saker bortom denna vanliga begränsning, eller...? Letranger absurde gjorde ju en del riktigt snygga vigs på skräck-filmstema för ett litet tag sedan, är sådana bidrag ok eller finns det några begränsningar?

Peter S

Det måste nog Anders svara på, men LEGO har nog bara synpunkter på krig och sex. De har haft synpunkter på politik, men har fått svälja förtreten (Ai Wei Wei t.ex.) eftersom i princip allt är politik, även bullerbyromantik.

Anders67

Denna tävling är Swebricks tävling inte LEGO så det är våra regler som gäller och för vuxna personer, inte för barn.
Normalt så brukar ju forumet vara rätt så harmlöst. I denna tävling så är det OK att ta ut svängarna, med röda bitar om så behövs. Låt oss utmana oss själva och om något bidrag känns på gränsen så be hövligt och snällt att vederbörande justera inlägget, och vill man inte göra det öppet så skicka ett PM till den som gjort bidraget.

Använd sunt förnuft och med respekt för allas olika åsikter.

drdoddo

Tack för svar gott folk :) Får se om man lyckas klossa ihop nåt som är värdigt.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.