Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Bricklink - Samlingstråd för Bra/Dåliga butiker.

Startat av Ras 74, 22 januari 2011 kl. 22:43

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

#30
Rensat tråden från hur man tvättar bitar och vem som vill beställa vad från en viss BL butik.
Här återfinns era poster:


http://www.swebrick.se/index.php?topic=1928.0

http://www.swebrick.se/index.php?topic=688.0
Mvh Swebrick Moderator Team
?

shiftaltcmd


mechamike

#32
Handlade precis från:
http://www.bricklink.com/store.asp?p=MacHutt Polandbricks
På rekommendation ovan.

Gick snabbt och frakten var inte blodig även att det var rekommenderat.
Allt packat i individuella Zip bags i vadderat kuvert.
Ingen röklukt.
?



Skrytsson

1001 Bricks är en av de dyraste butikerna på BL. Men deras fraktsätt är det verkligen inget fel på. Min 100-gramsförsändelse som skickades i fredags eftermiddag (kostnad: 1,80 EUR) kom fram idag.

Så snabbt skulle jag alltid vilja ha mina orders.  :P

Myko

De har en väldans massa bitar också på 1001 bricks, men de är i dyraste laget som sagt. Kan vara värt när man är ute efter ett fåtal sällsynta.

swestar

Har fått paketet från mangiobricks(Italien). ca 14 dagar från att jag beställt tills jag fick det, måste anses vara godkänt tycker jag. Väldigt kompakt och bra packat.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Skrytsson

Citat från: swestar skrivet 13 september 2011 kl. 22:47
ca 14 dagar från att jag beställt tills jag fick det, måste anses vara godkänt tycker jag.

Låter rätt så långsamt. Varje gång jag lagt order hos dem har försändelsen skickats inom 1-2 dagar och kommit fram inom en ytterligare vecka. Du kanske fick vänta ovanligt länge på att det skickades ut?

Jag är en otålig BL-handlare. När en order från USA tagit mer än en vecka börjar jag be säljaren om en beskrivning av försändelsen, vidarebefordra uppgifterna till postombudet och be dem ta en titt ifall det kommit men avi glömts skicka ut.

swestar

Citat från: Skrytsson skrivet 13 september 2011 kl. 23:31
Citat från: swestar skrivet 13 september 2011 kl. 22:47
ca 14 dagar från att jag beställt tills jag fick det, måste anses vara godkänt tycker jag.

Låter rätt så långsamt. Varje gång jag lagt order hos dem har försändelsen skickats inom 1-2 dagar och kommit fram inom en ytterligare vecka.
Hur betalar du dom?
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Skrytsson

Ordern var på över 70 EUR så jag fick gratis frakt + 8 % rabatt :P

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

lassebaja

För mig tog det 8 veckor att få ordern (på 120 euro) från Bricks-City/chrbiker. Fakturan kom redan efter en dag och då hade han lagt på dubbel fraktkostnad jämfört med splashen. Fick det fixat men med irriterade kommentarer från säljaren. Jag började skickade email redan efter två veckor efter att statusen ej ändrats trots att jag skickat pengarna redan samma dag som jag fick fakturan. Inga svar trots tre mail, i bricklink visades dessutom mailen som olästa. Efter vecka tre dök det upp att ordern var skickad på bricklink, dock fortfarande utan ett ord från säljaren. Jag tänkte att då är det bara att vänta. Efter vecka fem började jag bli orolig, skickade fyra mail till utan respons. La till slut en NSS efter ytterligare en vecka och då fick jag äntligen svar tre dagar senare "Vill du att jag skall skicka ordern eller vill du kancellera den?". Naturligtvis ville jag att han skulle skicka den och jag bad särskilt om trackingnr för att kontrollera att den var skickad/på väg. Den dök upp en och en halv vecka senare, totalt 8 veckor efter den var lagd. Några bitar (5-6st) saknades men det var kompenserat med 1 (!) euro i retur. Men jag var ändå så glad att jag äntligen fått ordern att jag inte orkade bråka längre och nöjer mig med att inte handla med den butiken igen.

insurrection

#43
Såpass, då lever man väl fortfarande farligt. Ev. så har han väl satt det i system och tjänar pengar på dom som tillslut glömmer bort sina ordrar. Googlade dock fram hans telefonnummer nu, så om det inte kommer nått på 10 dar eller så tror jag jag tar och ringer honom.

insurrection

Kunde hämta ut min order idag och alla bitar fanns där. En "used" 2490px4 utan fler anmärkningar i beskrivningen hade vad jag tror är ett bitmärke och var lite allmän sliten, men annars inget att klaga på.
Totalt tog det då 2,5 veckor att få min beställning, vilket väl inte är någon abnorm tid även om det inte är snabbt heller, så han får väl en possitiv reff från mig trots allt.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.