Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

P&B sortimentet Lego Store Köpenhamn

Startat av Kwagge, 08 oktober 2016 kl. 19:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Kwagge

5/10 var det så här:

Baseplate=lagret

Gideon

Citat från: Kwagge skrivet 08 oktober 2016 kl. 19:41
5/10 var det så här:

Baseplate=lagret
Fantastiskt urval! Jag börjar bli mer och mer sugen på att försöka hinna med ett stopp där på vägen från Give på söndageftermiddagen ;)

(Trodde först det var 5/10 i betyg, men det där var snarare minst 9/10 om jag får avgöra  8) )

Manne

Ett par bitar man gärna hade bulkat upp rejält.. var är afol dagarna när man vill ha dom 🙈

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

pareriksson

Liten burk kostar 79,99 DKK, och stor burk kostar 149,99 DKK, kan man väl tillägga. Det går ju dessutom utmärkt att betala med sina "svenska" VIP-poäng, som med rådande växelkurs DKK/SEK är drygt 30% mer värda än vid köp i Sverige.

Gideon

Citat från: Manne skrivet 08 oktober 2016 kl. 19:49
Ett par bitar man gärna hade bulkat upp rejält.. var är afol dagarna när man vill ha dom 🙈
"Ett par" bitar ja...jag kan nog se minst 10 sorter där som jag skulle kunna ta minst en mugg av utan att fundera två gånger.

Citat från: pareriksson skrivet 08 oktober 2016 kl. 19:53
Det går ju dessutom utmärkt att betala med sina "svenska" VIP-poäng, som med rådande växelkurs DKK/SEK är drygt 30% mer värda än vid köp i Sverige.
Blev tipsad om det efter att jag använt upp allt i julas... Men hädanefter så är mina VIP-poäng avsedda för PaB-köp i Köpenhamn ;)

Manne

Du får handla online hemma o samla på sig en rejäl hög, sen tar man tåget över o förädlar poängen lite helt enkelt , en lagrad poäng ger mer där.. 😉 Sen är det kul o hänga med gänget där, över en bit lego..

Ännu bättre blir det om du handlar upp din poäng på en afol dag, blir ju några korvören av det då med, som man spar ytterligare.

Från början fick man uppenbarligen inte betala med poäng den dagen men nu dom senaste så har dom frågat som vanligt ang poängen , så snart ryker hela min sparade hög..

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Kwagge

Bilder från idag..

Der er efter sigende ikke flere slags ude bagved, og der går lidt inden de får nye leveringer...

Gideon

Citat från: Kwagge skrivet 26 oktober 2016 kl. 19:55
Bilder från idag..

Der er efter sigende ikke flere slags ude bagved, og der går lidt inden de får nye leveringer...
Hmm, det var några roliga bitar men kanske inget man fyller 5-10 koppar med om man skulle stanna där på fredag?

Manne

Något drygt att inte favoritbiten 1x4 brick inte har rätt färger längre..

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

marpe

Hmm. Varje gång jag åker dit önskar jag att jag kom ihåg vilka bitar jag köpte dubbletter av sist. Men tyvärr. Kommer att göra samma misstag om igen. Jag åker dit och åker dit. 

Illuwatar

Lustigt att den grå vingbiten saknar motpart... annars så var det en del användbart där.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

byStfn

Håller tummarna att de har kvar 1x2 brick i med. blue till jag ska till Köpenhamn nästa gång..

Kwagge

Fick svar idag hur väggen i Köpenhamn såg ut idag.. Så vid 18:00 fanns detta:

Peter S


Manne

En bit skilde , 1x2 rb plate fanns inte idag, o inte bakom heller.. annars så känner jag igen det mesta från minnet.

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.