Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Byggbeskrivningar - Nya och under arbete (wip)

Startat av Anders67, 12 november 2013 kl. 18:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

o0ger's Detectives Offiice Mini Modular instruktioner påbörjade, hoppas på färdigställande av version 1 i helgen!

o0ger

Wow, vilket jobb du lägger ner på detta.

Jag har byggt ihop huset i äkta plast, fast med fel färger. Det blev ganfls bra, men det är precis att det sitter ihop. Jag märkte att man kunde optimera bygget lite. Jag borde skicka dig min senaste version.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

lite fler steg
..och o0ger, se steg 16 och 19 där jag har justerat bygget lite :-)

Anders67


Anders67


o0ger

Bra att du justerar lite :) Du får gärna förbättra bygget om du ser möjligheter till det.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Odidoma

Hatten av för ditt engagemang Anders67!

Anders67

#37
bitlista verifierad

lindyhep

Dubbelt upp av sid 20 där...
Sen undrar jag över basen? Reddish Brown 8x8 hittar jag inte....finns den? Eller är det jag som ser fel på färg...men basen i riktigs detectives office är väl reddish brown?

Vibora

Det är två stycken 4x8 i bitlistan, så jag antar att de är istället för en 8x8. I så fall stämmer det dock inte med första steget i beskrivningen.

Anders67

lindyhep, du hittade felet först, 8x8 verkar inte ha tillverkats!
Imorgon fixar jag sida 1 där detta ska fixas.
Övriga verkar finnas!

lindyhep

Toppen. Såg inte 4x8 i bitlistan eftersom jag bara kollade bilderna o storlekarna är lite förvrängda då.

Anders67



Anders67

Citat från: pehter aka ibbe skrivet 29 mars 2015 kl. 11:17
Jag är förtjust i Model Team och gillar den stilen, tyvärr finns det inte några motsvarande modeller idag. Denna är i samma storlek som dom 12 studs breda som tex .

Lastbilen är tänkt att vara som en typisk amerikansk dragbil som ställs ut på olika utställningar. Dvs stora pipor till avgasrör, kofångare som slickar marken och en färgsättning som syns. Först funderade jag att ha kromade detaljer men det skulle bli lite dyrt, efter att testat med några olika alternativ så fastnade jag för svart.
Hytten är fullt inredd med sovutrymme och tv.
Styrning sker med reservjhulet. Enda andra saken som är funktionell är draget, finns en svag ide att ta fram en matchande trailer.

Hela lastbilen byggdes först i datorn, när jag väntade på dom delar som jag inte hade hemma så passade jag på att sätta ihop en instruktion. Om det är någon som vill bygga en likadan och vill ha en bitlista säg till.

Lite bilder:

American style truck by pehter aka ibbe, on Flickr


American style truck by pehter aka ibbe, on Flickr


American style truck by pehter aka ibbe, on Flickr


American style truck by pehter aka ibbe, on Flickr


American style truck by pehter aka ibbe, on Flickr


American style truck by pehter aka ibbe, on Flickr


American style truck by pehter aka ibbe, on Flickr

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.