Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Citat från: micke skrivet 23 augusti 2010 kl. 23:46
Byggde idag ihop min nya AT-AT 8129, men det var en liten besvikelse måste jag säga. Den är inte så "kraftig" som 10178 vilket gör att den ser mindre ut när dem står nära varandra.
Hade jag köpt den för 1200 kr så hade jag varit väldigt besviken, nu gav jag inte så mkt vilket gör att det är en förmildrande omständighet.
Så inför mitt SW bygge så blir det nog att skaffa fram fler 10189

Tack för tipset..  Håller på och snickar på ett litet Hoth diorama själv.. (än så länge  har jag mest köpt på mig bitar och lämpliga set 4 Snow speeder). Har ingen AT-AT än. Får se om jag bygger en egen istället för att köpa ett set.

 

On topic, så byggde jag inredningen i Cafe corner klart på bottenvåningen och påbörjade bageriet i Market streets inredning.. 

Får se om jag lyckas få upp lite bilder.
?

Skrytsson

Citat från: mechamike skrivet 30 augusti 2010 kl. 10:28
On topic, så byggde jag inredningen i Cafe corner klart på bottenvåningen och påbörjade bageriet i Market streets inredning.. 

Får se om jag lyckas få upp lite bilder.

Ser gärna bilder. Håller själv också på att fundera lite över inredning i CC :)

Mirandir

Har färdigställt en mikroskaleversion av vattentornet.  :)

Bilder kommer så snart jag har fått tag på en kamera som faktiskt går att övertyga till att ta någorlunda skarpa bilder...  >:(
Legobloggen: http://legobloggen.com

Pekblom

I går byggde jag 7197 (Venice Canal Chase) innan jag snodde vindrutorna på båtarna till något annat och i dag 8018 (Armored Assault Tank) innan jag snodde lite bitar från den också.
Brukar lägga tillbaka alla andra bitar i lådan och tänka att jag skall lägga tillbaka det jag lånat, men det gör jag aldrig..

Dreadcore

Citat från: Pekblom skrivet 01 september 2010 kl. 22:52
I går byggde jag 7197 (Venice Canal Chase) innan jag snodde vindrutorna på båtarna till något annat och i dag 8018 (Armored Assault Tank) innan jag snodde lite bitar från den också.
Brukar lägga tillbaka alla andra bitar i lådan och tänka att jag skall lägga tillbaka det jag lånat, men det gör jag aldrig..


Att lägga tillbaka bitar är överskattat, sortera in dem i skåp och bygg nya MOC's istället ;)

insurrection

Igårkväll och på morgonen idag har jag börkat pilla på en MMV-mod, tanken är att göra "baksidor" som passar ihop med de officiella setet när byggnaderna är "utfällda".

mechamike

7571 Striden om dolken byggdes ihop.. Trevligt set  med mycket bra bitar.
?

Mirandir

Igår nådde mitt vattentornsbygge en milstolpe. För första gången har jag inlett konstruktion av det tredje våningsplanet.  :)

Tyvärr så innebär den senaste tidens snabba utveckling samtidigt att jag har jobbat ikapp den lilla buffert med bitar som jag lyckats samla ihop under en längre tids motgångar. Så projektet lär gå långsammare framöver med en hel del frustrerande avbräck p.g.a. brist på bitar...  :-\

Men samtidigt så har jag en hel del att fundera på och experimentera med som t.ex. konstruktionen av den stora vattentanken.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Pekblom

Äntligen fungerar underredet till min kran som det skall.. men det är väll ingen anledning till att inte bygga om det igen, lite snyggare eller fiffigare kan det nog bli  :)

AndersI

En GBC-modul till, #9 - Pump19, och en splitter (varannan boll åt höger, varannan åt vänster) så man kan köra två parallella rader med lite långsammare moduler.

Nu har jag bara en motor kvar...

micke

Byggde ihop en 7666 samt en 7180 och en 4504 idag, skulle också ge mig på 6210 men märkte att mina ögon är för trött efter en resa igår som startade vid 15 tiden och avslutades inatt vid 04
Men då har jag mer att bygga nu under helgen
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Pekblom

Citat från: micke skrivet 10 september 2010 kl. 20:56
Byggde ihop en 7666 samt en 7180 och en 4504 idag, skulle också ge mig på 6210 men märkte att mina ögon är för trött efter en resa igår som startade vid 15 tiden och avslutades inatt vid 04
Men då har jag mer att bygga nu under helgen

oj vill du byta liv med med mig?

knalltoss

Passa på att bygga upp  8963 nu på morgonen när man passa syskonbarnet. :D
/Rikard

micke

Satt idag på morgonen och byggde ihop en 6210
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

mechamike

Andra våningen i CC fick en hotell reception, det byggdes lite innerväggar till de två hotellrummen och presidentsviten på toppvåningen fick en lyxig dubbelsäng.

Cafét på bottenvåningen fick lite nya burkar och expressomaskinen fixades till.
?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.