Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

robban

Citat från: Illuwatar skrivet 11 maj 2011 kl. 08:35
Du vill inte avslöja vem avsändaren för dessa paket är? Förserie? MF och framför allt Podracer-setet är av stort intresse sedan jag såg de första bilderna...

Avs är LEGO och det är för att jag ska kunna bygga displayer, karnse formulerade mig lite luddigt..

Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Illuwatar

Okej - då hänger jag med. En förserie för marknadsföring av de nya seten. Som vanlig dödlig får man hålla ut tills de dyker upp i butik då (lika bra ändå - Lego-budgeten är för tillfället ändå utmaxad med en beställning på ...).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Peacegrove

#647
Citat från: Silence101 skrivet 11 maj 2011 kl. 08:40
Känner igen detta. Vart tar delarna vägen??

Gissar på att dammsugaren åt upp mina eller mitt hårdhänta lekar med mitt stackars lego. Jag skippar fotot för er känsliga läsare -- det är ingen vacker syn & vill inte bli portad från swebrick.

Idag kom alla PoTC från Studbringer och jag kunde inte låta bli att bygga ett av setten. Det blev .

studbringer

Citat från: Peacegrove skrivet 11 maj 2011 kl. 16:31

Idag kom alla PoTC från Studbringer och jag kunde inte låta bli att bygga ett av setten. Det blev .


Aye Cap'n, 'tis a fine booty :D

Larry Lars

Har idag byggt fler idé-byggen med fönster.


..och så den jag byggde, men glömde berätta om för några dagar sedan. ;-)

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Skrytsson

Imponerande! Vad är det för bit som utgör handtaget i första bygget?

Larry Lars

#651
Citat från: Skrytsson skrivet 12 maj 2011 kl. 21:08
Vad är det för bit som utgör handtaget i första bygget?

Tack. Det är denna platta 1x4 med pinne nedåt.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

AndersI

En sån här - http://shop.lego.com/Product/?p=40017
(Har några till, men tänker inte bygga ihop dem...)

Larry Lars

Byggt fönster igen. Kanske borde jag välja en design och bygga ett rejält hus istället. Vi får se, Jag brukade ju vara en Sci-Fi-byggare för sjutton. ;)

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Illuwatar

Min UCS MF är nu nästan klar. Lite detaljer på landningsstället återstår då bitar fortfarande saknas (väntar på leverans från BL). Nog visste jag att den skulle bli stor, men när man har den framför sig (och försöker lyfta den) så blir man imponerad...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

swestar

Skulle vara kul att se hur varandras "byggplatser" ser ut, själv ser min ut så här i dagsläget
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Stigge72

Citat från: Illuwatar skrivet 14 maj 2011 kl. 00:45
Min UCS MF är nu nästan klar. Lite detaljer på landningsstället återstår då bitar fortfarande saknas (väntar på leverans från BL). Nog visste jag att den skulle bli stor, men när man har den framför sig (och försöker lyfta den) så blir man imponerad...
Jag såg en (CopMikes?) när vi var på Lekplaneten i Solna för ungefär ett år sedan. Minns inte on jag vågade mig på att försöka lyfta den, men storleken var klart imponerande.

Illuwatar

Jag  har inte vägt min, men man får ta i när man ska flytta den. Den var för bred för den tänkta uppställningsplatsen, så jag får se var den hamnar. Den ska på något sätt få dela plats med en UCS Imperial Shuttle som jag väntar på från Studbringer... fina modeller, men skrymmande.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

AndersI

Citat från: Larry Lars skrivet 14 maj 2011 kl. 00:43
Byggt fönster igen.

Det första är riktigt snyggt, det sista är riktigt snyggt, och det i mitten är inte dåligt det heller även om den 'igenmurade' överdelen ser lite konstig ut för mina ögon.

Såna här studier borde nästan samlas i en egen tråd - 'Byggtekniker', så att man har en chans att hitta tillbaka till dem när man en gång behöver dem (har inga såna där stänkskärmar, än).

Larry Lars

#659
Citat från: AndersI skrivet 15 maj 2011 kl. 21:28
Det första är riktigt snyggt, det sista är riktigt snyggt, och det i mitten är inte dåligt det heller även om den 'igenmurade' överdelen ser lite konstig ut för mina ögon.

Tack, tack. Jag skall göra fler exempel, men idag har jag för första gången på länge byggt ett officiellt set.
Slave One.

En riktigt trevlig modell och byggupplevelse, även om det för min del oftast slutar med att jag använder figurer och bitar till egna versioner.
Hoppas att det inte anses patetiskt att köpa Lego i födelsedagspresent till sig själv när man fyller 42. ;)
Hade fått pengar från min mor och kunde då med gott samvete riva fram den undanstuvade lådan jag köpt för några månader sedan till det galna reapriset 300:-.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.