Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Så farlig var den väl inte? (jag hade tydligen tur? och hann se den innan den försvann andra gången) Massor med tjejer kramar varandra, t.o.m ute på stan, utan att det händer något.

Känns lite tveksamt med smygcensurering - ett rakt besked i tråden vore bättre. Det är en sak om moderatorerna tar bort SPAM utan kommentar, men poster från medlemmar som varit synliga ett tag och sedan försvinner utan kommentar, det är IMO (EMÅ?) inte bra. Om censuren dessutom är inkonsekvent (jfr. andra trådar) blir det riktigt illa.

micke

Och exakt vilken lag skulle detta vara ett brott mot?
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

mordatre


Redan vid de första preliminära bilderna av Friends förstod jag (och nog väldigt många andra) vad läppstiften kunde användas till.  ;D
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

AndersI

Citat från: colonel skrivet 07 april 2012 kl. 20:07
Fik lige tid til at bygge et Påske pindsvin...

Den är helt fantastisk! Jag måste genast göra en och visa Jenny!

Svartkrut

Idag fyllde sonen 9 år och han fick dödsstjärnan i present som han byggde i stort sett helt själv. Jag fick endast agera assistent och lägga fram bitar och hjälpa till att trycka dit några av de större sektionerna av tak/golv. Vi hade en toppendag med bygget och var helt lyriska båda två över de många roliga detaljerna och coola funktionerna. Ca 10 timmar tog det för honom att bygga den och trots att jag vet vilken duktig byggare han är kan jag inte låta bli att bli imponerad över hur snabbt han läser instruktionerna och att han snabbt rättar sig själv om det skulle bli fel, vilket dock händer väldigt sällan. (Och jag är inte alls partisk...  :P) Han hann också med att bygga 8095 och 4435. Jag har en känsla av att jag får sovmorgon imorgon...  ;D

Nextuz

Citat från: Svartkrut skrivet 08 april 2012 kl. 22:27
Idag fyllde sonen 9 år och han fick dödsstjärnan i present som han byggde i stort sett helt själv. Jag fick endast agera assistent och lägga fram bitar och hjälpa till att trycka dit några av de större sektionerna av tak/golv. Vi hade en toppendag med bygget och var helt lyriska båda två över de många roliga detaljerna och coola funktionerna. Ca 10 timmar tog det för honom att bygga den och trots att jag vet vilken duktig byggare han är kan jag inte låta bli att bli imponerad över hur snabbt han läser instruktionerna och att han snabbt rättar sig själv om det skulle bli fel, vilket dock händer väldigt sällan. (Och jag är inte alls partisk...  :P) Han hann också med att bygga och . Jag har en känsla av att jag får sovmorgon imorgon...  ;D
O herre jädra mej vilken present :) grattis =)


Svartkrut

Citat från: Nextuz skrivet 08 april 2012 kl. 22:30
Citat från: Svartkrut skrivet 08 april 2012 kl. 22:27
Idag fyllde sonen 9 år och han fick dödsstjärnan i present som han byggde i stort sett helt själv. Jag fick endast agera assistent och lägga fram bitar och hjälpa till att trycka dit några av de större sektionerna av tak/golv. Vi hade en toppendag med bygget och var helt lyriska båda två över de många roliga detaljerna och coola funktionerna. Ca 10 timmar tog det för honom att bygga den och trots att jag vet vilken duktig byggare han är kan jag inte låta bli att bli imponerad över hur snabbt han läser instruktionerna och att han snabbt rättar sig själv om det skulle bli fel, vilket dock händer väldigt sällan. (Och jag är inte alls partisk...  :P) Han hann också med att bygga och . Jag har en känsla av att jag får sovmorgon imorgon...  ;D
O herre jädra mej vilken present :) grattis =)


Jo, vi gick ihop nästan hela släkten om en stor present, istället för att alla skulle köpa något mindre. Det fanns ändå "bara" LEGO på önskelistan.  :P

Barbaroux

Tänk va underbart att fylla nio och få en dödsstjärna! :P Tänk om det funnits något liknande när man själv var liten. Undrar hur legot är om ytterligare 30 år.

Grattis! :D

Stigge72

Citat från: colonel skrivet 07 april 2012 kl. 20:07
Fik lige tid til at bygge et Påske pindsvin...
Snygg!
Vad är benen för bitar, och hur sitter de fast?

Stigge72

Angående det diskuterade tävlingsbidraget, så gissar jag att det inte handlar så mycket om flickorna avbildade aktiviteter, som vilka de som är avbildade (speciellt han som inte sys lika tydligt) är.
Men det är ren spekulation (kvalificerad gissning) från min sida.

marpe

Citat från: stigge72 skrivet 09 april 2012 kl. 12:19
Citat från: colonel skrivet 07 april 2012 kl. 20:07
Fik lige tid til at bygge et Påske pindsvin...
Snygg!
Vad är benen för bitar, och hur sitter de fast?
Främre benen är 6265?
Fast de bakre är vinklade?

AndersI

Bakbenen ser ut att vara 30377, fast det gick bra med 6265 också, det använde jag på min kopia.

Skafte

Började bygga på ett bidrag till kategori B i Eurobricks CMF S6-tävling. Insåg att det är två veckor kvar, och att det är 24x24-begränsning, inte 16x16 som jag trodde. Få se om det blir något av det. Nyckelordet är beige.

Harry Coma

Tog en paus i sorterandet och lekte runt lite i LDD..
Vill bygga ihop lite CS influerade byggen till sonen som ändå har lite av det moderna tänket/lekandet över sig.
Har hunnit bli bl.a en Spacebuggyvariant (wip).
Önskar bara att alla delar fanns i LDD..


Stigge72

Citat från: Harry Coma skrivet 10 april 2012 kl. 21:40
Tog en paus i sorterandet och lekte runt lite i LDD..
Vill bygga ihop lite CS influerade byggen till sonen som ändå har lite av det moderna tänket/lekandet över sig.
Har hunnit bli bl.a en Spacebuggyvariant (wip).
Önskar bara att alla delar fanns i LDD..
Snygg.
Har du provat att bygga den, eller delar, på riktigt?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.