Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

de Gothia

mer pulande på mitt borgbygge. idag blev det byggt på själva borgen. bilder kommer nog snart! :)

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

pacc

Skrapade ihop bitarna till 'guarded inn' och armor shop,
fast på vägen växte den nog 1 stud i i alla riktningar.

Inte mycket till slott, men jag är nog kompatibel med 'Kings Castle'
om det blir så att jag skaffar MMV

mechamike

Byggde till klocka 01:00 inatt  ::) lite korkat när man ska till jobbet, Men det var första gången sedan the dark age som jag byggde technic lego.. byggde bok 1 till 8043 Underredet och motorerna..   
?

blaze

kastade just ihop den här gammla godingen:



trist bara att antennen saknades annars fanns alla bitar kvar utom klibborna på sidorna då....

Skafte

Ååååååh, nostalgi!

Jag byggde en liten stavkyrka och satte ihop två 4679 King's Castle, men var tvungen att lägga till en del själv...

Aqualize

Citat från: mechamike skrivet 11 november 2010 kl. 09:31
Byggde till klocka 01:00 inatt  ::) lite korkat när man ska till jobbet, Men det var första gången sedan the dark age som jag byggde technic lego.. byggde bok 1 till 8043 Underredet och motorerna..   
Hahaha. Då gjorde vi samma sak ungefär samtidigt. Han med igår kväll/natt någon gång att Göra underredet fram tills man ska börja med överdelen (så inte hela bok 1 ännu).
Ska fortsätta lite till ikväll innan det blir till att susa.

mechamike

haha, där ser man , Igår byggde jag klart resten. När allt var klart och monstret skulle provköras funkade inget!

Motorerna surrade men inget rörde sig.
Panik!   :o
Ett litet kugghjul kvar ????! .. borde vara extra!
Leta leta leta i instruktionsboken, hitta inget missat.

Riva isär panelrna för att komma åt..
Aha.. Motorn för funktionsväxling död.. Brunnit?  :o
Nått felmonterat som medfört för hög belastning? Riva.. riva..

Helvete!! Sladden inte monterad 100 till kontakten IR sensorn.
Bygga ihop..  ahhh allt funkar..   ;D

Jagade katten :D  som hämnades genom att slå och bita (lite lätt) :( i skopan.  

Efter att byggt setet imponeras jag av er som bygger techinc lego på "frihand". Det är ett litet annorlunda tänk mot att bygga med klossar.

Settet är kul men det behöver modifieras.. Längre larvband och nått annat än skopan..

?

Tobbe Arnesson

Det finns några som moddat på Technic-delen av Eurobricks. Själv är jag inte så intresserad av att ändra på set men jag bygger dem för att lära mig nya tankesätt, sen river jag och bygger eget.
Blogg: Robotkampen

knalltoss

Byggde klart våning två i Green Grocer.
Märkte dock att det saknas en .
Men det ska ju finnas fler så den kanske ligger tillsammans med våning tre/taket.
Annars får jag väl höra av mig till Lego.
/Rikard

Akki


Skafte

Större delen av Medieval Market Village, men jag verkar ha lånat en del bitar till MOCande. Det blir till att leta upp dem i morgon...

robban

Började på 10212 Inperial shuttle i dag.. jisses vad stor den blir..
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Teabox

Byggde ihop en liten gubbe att använda som ny profilbild på forumet. Tyckte inte min gamla passade in så bra här. Iaf inte lika mycket som min nya "Mr Brickhead" gör :P

(Och ifall någon undrar, ögon och mun är tillagda med hjälp av datorn)

mechamike

Du får besöka Bricklink och fixa en sån här:
eller en eller en  

eller varför inte en:



;)

Själv byggde jag ihop Brickbeard's Bounty 6243

?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.