Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

1700-tals Blockoko

Startat av Alida, 05 mars 2019 kl. 21:03

Föregående ämne - Nästa ämne

Alida

Detta är en sneakpeek på mitt andra lite större bygge. Jag smällde ihop hela kalaset med hjälp av LDD under några flitiga månader föregående år. Den innehåller 14 000+ bitar, fullt byggbar med existerande färger och av en slump blev det i Scala-skala.
Detta är en rendering, och jag hoppas att någon gång få göra verklighet av "Blockoko".

Magnus den store

Fint, det går åt många guld-plates för att få till de där rektanglarna. Gillar Lego-inkrustering.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

insurrection

Fantastiskt läckert, vore grymta att få se i ABS!

Odidoma

Fantastiskt snyggt. Mycket snygga detaljer/tekniker.

Wineyard

Oj! Riktigt imponerande!

Betweenbrickwalls

Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

mortil

Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Joacim

Wow glittrigt värre! Skulle verkligen vilja se det byggt! :-*

Teabox

Mycket snyggt. Skulle gärna vilja se några närbilder på möbler och dekorationer :)

byStfn

Dreggelbygget nummer ett i Halmstad i höstas! Jag är fortfarande fast besluten att (fortsätta) stötta det här projektet! Sååå snyggt Alida!

Emma

Imponerande! Var kommer inspirationen ifrån?

dalle

Det som slår mig mest är att du fått till väggindelningen med bröstning och spegelfält. Både proportioner och dekoren känns rätt.

Etzel

Fantastiskt!
Varje möbel är ju ett mästerverk i sig men tillsammans blir de ju nästan överväldigande (precis som rokoko, förlåt blockoko, bör vara).
Om du satsar på att bygga det med fysiska bitar hoppas jag du börjar med några möbler i taget, så att vi inte behöver vänta tills alltihopa är färdigbyggt ;).

Alida

Till att börja med: TACK för alla fina ord! Verkligen roligt att ni uppskattar mitt bygge.

Citat från: Teabox skrivet 06 mars 2019 kl. 08:23
Mycket snyggt. Skulle gärna vilja se några närbilder på möbler och dekorationer :)

Ja! Jag har faktiskt tänkt slänga upp några extra bilder på enskilda möbler och/eller detaljer senare.

Citat från: byStfn skrivet 06 mars 2019 kl. 09:46
Dreggelbygget nummer ett i Halmstad i höstas! Jag är fortfarande fast besluten att (fortsätta) stötta det här projektet! Sååå snyggt Alida!

Ååh, ja! Det är jag mycket tacksam för Stefan!

Citat från: Emma skrivet 06 mars 2019 kl. 10:13
Imponerande! Var kommer inspirationen ifrån?

Jag vet inte faktiskt! Jag är ganska ny i dessa kretsar, (har blivit smittad av sambon Nextuz) men har alltid sysslat med konst i olika former. Jag fick en idé om en byrå i Rokokostil, och på den vägen är det!

Citat från: Etzel skrivet 06 mars 2019 kl. 12:52
Fantastiskt!
Varje möbel är ju ett mästerverk i sig men tillsammans blir de ju nästan överväldigande (precis som rokoko, förlåt blockoko, bör vara).
Om du satsar på att bygga det med fysiska bitar hoppas jag du börjar med några möbler i taget, så att vi inte behöver vänta tills alltihopa är färdigbyggt ;).


Ja, drömmen är ju naturligtvis att bygga ihop hela i en sittning.
Meeeeen... kanske inte helt realistiskt. Vi får se vad tiden har i sitt sköte helt enkelt.

Sollan

Det här är så otroligt snyggt! Jag har sett flera bilder på det här och det är så imponerande!

Jag håller tummarna för att vi får se någon detalj ihopbyggt till stora eventet. Jag skulle gärna se t ex en fotölj och en tevagn ihopbyggt i plast!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.