Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Inscannade broschyrer och reklamblad från förr

Startat av jalex, 13 april 2016 kl. 14:27

Föregående ämne - Nästa ämne

bileam

Citat från: MattiasKr skrivet 14 april 2016 kl. 17:16
Jag har en liggandes hemma någonstans. Hade aldrig bitar till att bygga _något_ ur den då, men nu kanske man skulle ta och dra ihop ett "Classic Train CB"   :D

Övriga swebrickare i kommunen* har pratat om att bygga upp en bild från ett gammalt reklamblad, med tåg, byggnader och övriga fordon. Vi kanske kan göra det som ett kommun-CB! 😀

* alltså jag och jesperallen...

jalex

Citat från: bileam skrivet 15 april 2016 kl. 15:24
Citat från: MattiasKr skrivet 14 april 2016 kl. 17:16
Jag har en liggandes hemma någonstans. Hade aldrig bitar till att bygga _något_ ur den då, men nu kanske man skulle ta och dra ihop ett "Classic Train CB"   :D

Övriga swebrickare i kommunen* har pratat om att bygga upp en bild från ett gammalt reklamblad, med tåg, byggnader och övriga fordon. Vi kanske kan göra det som ett kommun-CB! 😀

* alltså jag och jesperallen...

Ja det låter väldigt spännande! Men det måste vara svårt att få till rätt ljussättningar för att ge den rätta stämningen i bilden.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

bileam

Vi får dra upp bakgrunden på kartong och ha bakom, och referensbilder bredvid. Och mycket varmt ljus...

Tektor

Kan också vara lite klurigt att få till kastrullpagen på barnen, om man ska ha med dem :)

Skämt åsido - kul idé! Bakgrundsbilderna är ju ganska enkla och bör inte vara så svåra att få till.

MattiasKr

Citat från: bileam skrivet 15 april 2016 kl. 15:24
Citat från: MattiasKr skrivet 14 april 2016 kl. 17:16
Jag har en liggandes hemma någonstans. Hade aldrig bitar till att bygga _något_ ur den då, men nu kanske man skulle ta och dra ihop ett "Classic Train CB"   :D

Övriga swebrickare i kommunen* har pratat om att bygga upp en bild från ett gammalt reklamblad, med tåg, byggnader och övriga fordon. Vi kanske kan göra det som ett kommun-CB! 😀

* alltså jag och jesperallen...

Jag är lätt med på det!

jalex

Var hemma i Åmål i helgen och hittade lite fler mysiga LEGO-annonser.  :D

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Joacim

Åh har både helikoptern, traktorn med grävskopa och mc affären...
Nostalgi!

SvanteOlof

Jag tror nog jag hade den traktorn. Jop det hade jag.
ordvits: studsmatta = 4186

SvanteOlof

Jag har tyvärr ingen scanner så jag fotade. Allt är från samma katalog.
ordvits: studsmatta = 4186

jalex

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

CopMike

Här är en gammal folder på Brickshelf där jag stoppande in ett gäng för länge sen:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=392643
Ex:

jalex

Citat från: CopMike skrivet 23 april 2016 kl. 11:51
Här är en gammal folder på Brickshelf där jag stoppande in ett gäng för länge sen:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=392643

Kul att se! Blir verkligen sugen på att bygga och fota någon sådan scen.

Den här var lite annorlunda

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

SvanteOlof

Citat från: jalex skrivet 23 april 2016 kl. 12:31
Citat från: CopMike skrivet 23 april 2016 kl. 11:51
Här är en gammal folder på Brickshelf där jag stoppande in ett gäng för länge sen:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=392643

Kul att se! Blir verkligen sugen på att bygga och fota någon sådan scen.

Den här var lite annorlunda




MEN KOLLA! Det var den jag fick när jag var ganska så liten. Det var första pris i en tävling som jag var med i men jag var för ung för den där enligt rekommenderad ålder. Jag fick den av mina föreäldrar senare. Jag halade just upp byggbeskrivningen från lådan. Framsidan saknas. Endast sidorna 3 - 10 finns kvar. Skön känsla i bilden. Tjena vad minnen det blev.
ordvits: studsmatta = 4186

Sydby

Jag har över hundra av dessa samlade och håller på att scanna in dem för att lägga upp på en sida. Scanning/crop tar sin tid men hoppas kunna lägga upp några snart och successivt lägga till fler när jag hinner.

Bifogad fil är 25% av originalet som ligger på 18 mb och är runt 3600x5200 pixlar.

janhansson

#29
Julens önskeklappar 1989 - har för mig att den satt inhäftad i en Kalle Anka-tidning.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.