Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Inscannade broschyrer och reklamblad från förr

Startat av jalex, 13 april 2016 kl. 14:27

Föregående ämne - Nästa ämne

jalex

Såna här äldre nostalgiska reklamblad från LEGO som bland annat fanns med i diverse serietidningar gillar jag. Jag har en hel del gamla Kalle Anka-tidningar från 80-talet hemnma så i dem har jag hittat några som jag scannat in och bifogar här. Jag har fler bilder som inte scannats in än, om det finns intresse :)

Dela gärna med er av egna ifall ni har!
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Clarmo

Vilken nostalgitripp, känner igen några utav dom. Minns att man satt i pojkrummet och fantiserade att man själv hade alla dessa legokreationer.

Pehr

åh, så nostalgiskt!
Jag ska se om jag har något :)

dalle

Blir också nostalgisk.
Älskar bakgrunden till bild stad 2. Den typen av bakgrund de använde till stad hade jag långtgående planer att måla i barnens rum när de var små.

SvanteOlof

borg3... kolla! korpriddarna har tagit över lejonborgen. den där riddareran är klart min favorit. sedan kom dragkborgen och det blev mer fantasy av temat. korp mot lejon var så bra. jag har båda setten. samt fångtransport tror jag det var. men somliga bitar är på vift. jag hade nog önskat mig lejonborgen efter att ha kollat på ett sånt där reklamblad. min julen 86 tror jag det var. underbara minnen.
ordvits: studsmatta = 4186

ByggareDan

Mycket nostalgi i dessa fina reklamer, det var bättre förr.
Så jag tackar för att du har tagit dig tid och dessutom delar med dig.

/ByggareDan

erik1107

Det har just kommit upp en massa gamla kataloger på brickset.com för den som inte redan sett det.

http://brickset.com/library/catalogues

Kanske de är intresserade av dina Jalex? (ifall du vill sprida dem)

Tektor

Härligt!
Jag har insett att jag bara läser mina gamla serietidningar hemma hos min mor för att titta på Lego-reklamen. :)

jalex

Ja visst blir det nostalgiskt! :) Diodramana (kallas det för det?) är verkligen mysiga och välkomponerade.

Citat från: erik1107 skrivet 13 april 2016 kl. 16:35
Det har just kommit upp en massa gamla kataloger på brickset.com för den som inte redan sett det.

http://brickset.com/library/catalogues

Kanske de är intresserade av dina Jalex? (ifall du vill sprida dem)

Oj vilken guldgruva! ;D Ja det ska jag göra.

Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Joacim

Håller med alla föregående talare NOSTALGI!

Teabox

Coolt. Bilderna borde man lägga upp i wikin :)

Emma

Citat från: Clarmo skrivet 13 april 2016 kl. 14:32
Vilken nostalgitripp, känner igen några utav dom. Minns att man satt i pojkrummet och fantiserade att man själv hade alla dessa legokreationer.

Plus ett på den! Jag ville så intensivt ha de där tågseten... Mina kataloger från 90-talet finns kvar och är väldigt välbläddrade.

MattiasKr

Wow, vilken nostalgi. Jag känner igen flera av de där katalogerna från 70- och 80-talet. Får nästan en konstig klump i magen när jag ser dom.

Jag har en liggandes hemma någonstans. Hade aldrig bitar till att bygga _något_ ur den då, men nu kanske man skulle ta och dra ihop ett "Classic Train CB"   :D

Tektor

Citat från: MattiasKr skrivet 14 april 2016 kl. 17:16
Får nästan en konstig klump i magen när jag ser dom.
Samma här. Jag tror att det är för att man kastas tillbaka i tiden känslomässigt. Det var ju en del timmar som man tittade på de där bilderna, så de förknippades nog rätt hårt med lagrade känslor som kommer fram. Rätt häftigt egentligen.

SvanteOlof

borg3. rymdsladdarna på båten. så fint.
ordvits: studsmatta = 4186

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.