Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Tobbe Arnesson

Kul Record!

Du kanske kan uppskatta att jag fixat min bilnyckel nu? SuperMario, som också skrattade åt min sorgliga nyckel gråter väl istället över förstörda klossar. ;)



Mer på bloggen här: http://lotekbricks.blogspot.com/2012/02/mod-car-key-improvement.html
Blogg: Robotkampen

Magnus den store

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 19 februari 2012 kl. 17:05
Du kanske kan uppskatta att jag fixat min bilnyckel nu? SuperMario, som också skrattade åt min sorgliga nyckel gråter väl istället över förstörda klossar. ;)

Mer på bloggen här: http://lotekbricks.blogspot.com/2012/02/mod-car-key-improvement.html
Utmärkt implementering av Lego i vardagen. Hur ser hålet/kanten ut där nyckeln sticker fram. Antar att det var svårt att få det jämnt.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Tobbe Arnesson

Jag ritade på hur stort hålet skulle vara, sen smög jag mig fram till bra passform med en vass kniv. Inte så svårt.
Blogg: Robotkampen

Wineyard

Tack för alla kommentarer. Jag ska försöka få ihop bitarna någon gång i framtiden och bygga den ;)

Magnus den store

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 19 februari 2012 kl. 18:02
Jag ritade på hur stort hålet skulle vara, sen smög jag mig fram till bra passform med en vass kniv. Inte så svårt.
Vass kniv alltså. Jag försökte göra ett usb-minne för något år sedan men jag lyckades inte få det jämnt. Jag använde en liten fil.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Jesperallen

Idag har jag klossat i LDD för första gången, gick bra men det var lite pilligt att börja med technic. Blev lite riktigt plastarbete också i technic. Förberedde en uppgift för elever i teknik som jag ska lämna in till kursen som jag läser just nu.

SuperMario

Snyggt Tobbe!
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 19 februari 2012 kl. 17:05SuperMario, som också skrattade åt min sorgliga nyckel gråter väl istället över förstörda klossar. ;)
Bara ifall det handlar om nya bitar.
Begagnade, repiga bitar kan man offra.

Tobbe Arnesson

Då säger vi att bitarna var gamla och repiga. ;)
Blogg: Robotkampen

Bizzy78

Idag har jag klurat lite på min framvagn till min Ferrari 355 F1 i skala 1:10

Illuwatar

#1284
Har börjat bygga min . Detta bygge är stort och kommer ta sin tid.

Edit: kom till ett rullande chassi - och då var klockan ett på natten... tiden går fort när man bygger.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Skafte

Blev klar med , Tower Bridge. Kul att bygga, mycket bitar, en del okonventionellt byggande. Var sedan "tvungen" att plocka ihop lite fler bussar, taxibilar och andra fordon för att få lite mer London över det hela. Blev väldigt sugen på att gräva rätt på schyssta bilder av de portar som finns i båda ändar av bron för att moca dit, med lite extra bro, på en 32-platta i varje ände så att bron blir komplett...

Woodpicker

Vid sidan av mitt kranbygge har jag fått för mig att fördriva tiden mellan BL-ordrarna.
Satt en natt på E4an och funderade på att bygga en "Skotare" fullt fungerande.
(Skotare är den traktor i skogen som bär ut virket till lastbilarna)
Tanken är att pröva mig själv och bygga helt efter "huvudet"  :o utan att söka insperation från andra LEGO-MOC utan bara bilder från riktiga skotare. Har kommit till att 1 hjulpar fungerar...  :D
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

shutter

Var på middag hos AAFF och gled sedan in på ämnet LEGO vilket slutade med att vi satt och sorterade sonens LEGO. Vi hittade flera fina set från början av 2000-talet. Sonen som nu är tonåring kom så småning hem och hittade oss på golvet i hans rum ::)

Slutligen började vi leta delar till och bygga X-wing fighter från 2004. ;D

Illuwatar

8110'an är klar nu. Och den fungerar... även om jag tycker att kranarmen är svårstyrd. Tryckluften uppför sig helt annorlunda än de linjära ställdonen. Dessutom så gör batteriboxen att bilen lutar lite åt vänster. Annars är det snygg och gör sig bra på hyllan.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Nextuz

Citat från: Skafte skrivet 21 februari 2012 kl. 20:54
Blev klar med , Tower Bridge. Kul att bygga, mycket bitar, en del okonventionellt byggande. Var sedan "tvungen" att plocka ihop lite fler bussar, taxibilar och andra fordon för att få lite mer London över det hela. Blev väldigt sugen på att gräva rätt på schyssta bilder av de portar som finns i båda ändar av bron för att moca dit, med lite extra bro, på en 32-platta i varje ände så att bron blir komplett...

Nee.. bygg om den till minifig skala nu :D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.