Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] There’s always time for a bath!

Startat av Zilmrud, 28 oktober 2017 kl. 12:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Zilmrud

There's always time for a bath!


Detta är en födelsedagspresent jag byggt till min svärfar. Min svärfar har en gammal Citroen ID19 (typ DS) från 1968 i bruksskick. Han brukar ta fram den på sommaren och åka runt i Östergötland. Han älskar och bada och badar året om på sitt landställe. Han älskar varmkorv och Carlsberg Hoff och är duktig på att spela gitarr. Han har en träbåt (Mälarbåt 25) som han är kapten på (därav mössan). Han är fortfarande en rebell och har som livsfilosofi att står det inte tydlig att det är förbjudet så är det tillåtet. Så han åker gärna ut på stränder och långt ut på strandpromenader med bilen om han får möjlighet. Så att åka ut på en brygga vore ju drömmen för honom. Någon hade ju tagit ner skylten så då är det ju fritt fram liksom =)

Bilen är Jörgens (Nybohov Creation Ltd) snygga design och jag har använt hans reverse engineering bilder på Flickr som inspiration.
https://flic.kr/p/XziQva

There's always time for a bath! by Peter Ilmrud, on Flickr

There's always time for a bath! by Peter Ilmrud, on Flickr

There's always time for a bath! by Peter Ilmrud, on Flickr

There's always time for a bath! by Peter Ilmrud, on Flickr

There's always time for a bath! by Peter Ilmrud, on Flickr
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

Nybohov Creation Ltd.

Snygg inramning!

(Jag får inte upp någon bild på länken till min Flickr.)
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

o0ger

Oj, vilket fint bygge! Kommer säkert uppskattas av mottagaren!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andreaseldh

Mycket vackert! Finns det undervattensbelysning i lådan?

swemixon

Mycket fint, bra klossat! Kan du inte ta en bild på lådan med ljuset tänt? Jag är lite intresserad av dessa ljuslådor men har inte grepp om hur mycket ljuset sprids.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.