Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SBC Maj 2019

Startat av Wolcker, 14 maj 2019 kl. 11:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Wolcker

Swebrick Brick Challenge XXVIII

Regler:   
    Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
    Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
    Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet.
    Posta max tre bilder med största sidan 1000 pixlar i denna tråd. Dessutom får man posta en video om man vill.
    Bilderna ska postas innan midnatt fredagen 31 maj.
    Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala.
    Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.


Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång. Vinnaren får outsäglig ära och får också bestämma nästa månads bit.

Månadens bit är 2654 Plate, Round 2 x 2 with Rounded Bottom (Boat Stud) som har sålts i 28 olika färger och debuterade 1991.



Låt byggandet börja!
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

byStfn

En ytterst liten tank! :D


janho

Och här kommer ett trafikljus.



(Fråga inte varför det skulle stå i mitten av en små gata. Jag hann inte gå vidare...)

Stigge72

Jag har byggt en sportig terrängbil i miniskala. Man ser tydligt att den är sportig, dels på att motorhuven utgör halva bilens längd och dels för att den inte har något tak. Lika tydligt ser man att det är en terrängbil för däcken är så stora att de, trots att de når till karossens fram- respektive bakända, så går de i stort sett ihop på mitten.
Jag har använt fem stycken av månadens bit i två färger, om man nu kan kalla det vindrutan har för färg...

byStfn

Skönt att det droppade in lite bidrag till sist - jag var rädd att vinna på walk-over :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.