Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Worlds inside of me

Startat av BlueBuilder, 24 november 2018 kl. 14:36

Föregående ämne - Nästa ämne

BlueBuilder

Nu är senaste MOCen färdig! Fick idén till denna när jag köpt anden och spöket och tyckte det var spännande att se dom i konceptet med en ängeln och djävul på axlarna men där de hade en liten annan innebörd. Det utvecklades vidare till denna MOC.

Mer beskrivet finn under Flickr albumet: www.flickr.com/photos/bluebuilder/albums/7215770243679801


Emma


Odidoma

Sjukt snyggt! Du målar verkligen med bitarna.


BlueBuilder

Citat från: Odidoma skrivet 24 november 2018 kl. 15:11
Sjukt snyggt! Du målar verkligen med bitarna.

Tack för den målande beskrivning! 😉 Minst sagt klurigt att få det uttryck jag var ute efter.

jalex

Vilket häftigt och snyggt bygge! Verkligen fin komposition och intressant idé. Är det ett självporträtt?
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

BlueBuilder

Citat från: jalex skrivet 24 november 2018 kl. 16:44
Vilket häftigt och snyggt bygge! Verkligen fin komposition och intressant idé. Är det ett självporträtt?

Tack! Ja, den frågan har kommit upp. Min 3,5åring tyckte det såg ut som en "mamma".  Tanken var först att det bara skulle bli ett halvt ansikte som var mer av en mask. En kuliss som höll uppe det andra. Men sen blev det mer och mer likt ett ansikte så då byggde jag det helt. Så nej tanken var inte att det skulle vara ett självporträtt utan mer en människa (lite vilken kvinna som helst). Men inte allt för sällan bygger man det man känner till så viss likhet kanske finns.

Sollan

Otroligt snyggt! Du målar verkligen med bitarne!

AndersI

Jag såg det i Norrköping och blev fascinerad.  Känns mera som konst än som 'bygge'...

Betweenbrickwalls

Jag säger det även här: snyggt byggt! Jag är imponerad av hur du har fått till ansiktet. Sådana runda former är inte lätta att få till i LEGO  :)
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

BlueBuilder

Citat från: Sollan skrivet 24 november 2018 kl. 22:47
Otroligt snyggt! Du målar verkligen med bitarne!

Tack Sollan!! Hur mycket jag än försökt mpla så blir det inte som jag vill, det är en av de starkaste fördelarna med Lego, det går att bygga om och bygga om tills dess att det börjar se ut som jag tänkt mig.

BlueBuilder

Citat från: AndersI skrivet 24 november 2018 kl. 23:36
Jag såg det i Norrköping och blev fascinerad.  Känns mera som konst än som 'bygge'...

Det var tydligt i  norrköping att det var ett "vuxenbygge" eftersom det var oftast var vuxna som fastnade framför detta bygge även om barn ofta stod längre framför detta bygge än boken till exempel men då stod de bara och tittade och fundrade. Och det tycker jag är lite coolt att det väcker tankar.

dalle

Såg den i Norrköping. Stor skicklighet i både komposition och tekniskt utförande. Mycket snyggt!

BlueBuilder

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 25 november 2018 kl. 10:17
Jag säger det även här: snyggt byggt! Jag är imponerad av hur du har fått till ansiktet. Sådana runda former är inte lätta att få till i LEGO  :)

Tack Sarah även här!! Ja, käklinjen till exempel var en av de saker som strulade mest under bygget. Just att vilken dimension blir snyggast att prioritera. Att det kan se väldigt snyggt framifrån men saknar helt djup eller att det ser snyggt ut från sidan medan det framifrån blir väldigt kantigt. Också svårt vart man ska lägga linjerna i ansiktet.

Samtidigt, jag kommer ihåg hur jag strulade med SNOT teknikerna med boken och hade så svårt att få till det, det märks att jag lärt mig betydligt mer och vet då också lättare hur jag bygger den underliggande strukturen.

BlueBuilder

Citat från: dalle skrivet 25 november 2018 kl. 10:33
Såg den i Norrköping. Stor skicklighet i både komposition och tekniskt utförande. Mycket snyggt!

Tackar!! 😊👍 Det är kul att jag hann få det hyggligt klart till Norrköping, det är lång tid kvar till Borlänge!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.