Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Seawatch WIP

Startat av Jesperallen, 02 november 2011 kl. 02:17

Föregående ämne - Nästa ämne

Jesperallen

Håller på med ett större borgprojekt som jag nämnt vid några tillfällen tidigare. Känner att några delar i projektet kommit så långt att jag skulle vilja visa lite och förhoppningsvis få lite konstruktiv feedback som jag kan ha användning för innan jag kommit för långt med övriga delar.

Jag bygger på plattor 48x48 och borgen är tänkt att omges av ett diorama med stad med stadsmur under konstruktion, sammanlagt ett 40-tal plattor. Jag bygger i det jag anser vara ungefärlig minifig-skala.

Visar här en av de ca 20 moduler som själva borgen kommer bestå av. Detta är ett av de torn som befäster hamninloppet, man kan se kedjan och spelet som används för att spärra infarten för båtar. Har monterat en vev på utsidan av tornet så man kan leka med kedjan lite också....

Hela borgen är möjlig att utforska genom att alla våningsplan kan lyftas av och alla dörrar kan öppnas.

Vattnet är tänkt att täckas med darkblue tiles 1x2 med plates i olika färger under för att få djupkänsla.

Håller på med 12 plattor samtidigt just nu, så jag kommer lägg upp fler bilder allteftersom jag känner att jag har nåt jag vill visa upp.

dalle

Riktigt ambitiöst. Tycker att det ser mycket bra ut. Det är verklighetstroget och sparsmakat. Jag tycker inte att det finns så mycket att anmärka på. Vill se mer först.

de Gothia

wow! vad snyggt! gillar dina klippor, de ser riktigt verkliga ut! :) är alla moduler lika stora om denna?! det kommer bli enormt!!! :o

har inte heller nåt att anmärka på, förutom mer bilder då!!!  :P

Silence101

Ja jädrar i min låda!!!

Vilket projekt. Riktigt snyggt.

Jag gillar att man kan dela på det och se inuti.

Väntar med spänning på nästa etapp.  :)  :)  :)
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

mechamike

Oj .. Mycket bitar och MASSOR av tile's.. Imponernade om du drar det här projektet i land..
Gillar att du vågar blanda ny-grått med gammal-grå. Stilfult! 
?

Teabox

Snyggt. Kul att få se något ifrån dig Jesper :)

Har heller inget att anmärka på. Borgbiten är lagom detaljerad. Kul att du har gjort väggarna så tjocka :)

Ras 74

WOW! Riktigt snyggt Jeppe!
Gillar hur du gjort + gluggarna med 1x2 och 1x1 cheese slopes. Är det en egen ide?
Har mest sett det med tiles och dylikt tidigare vad jag kan minnas. Men sen är ju inte jag en borg-nörd ;)

Grymt projekt. Verkligen värt att vara med på en framtida utställning och Event av något slag!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Superkalle

Bara en enda sak att säga:

:o

AndersI

Ett 40-tal 48x48 plattor??!! Du är inte klok! Om resten är lika trevligt som den här så blir det verkligen något att se. Är det en avbildning av någon verklighet, eller helt fritt ur fantasin?

mechamike

Jag kastade ut 24 st vita 32x32 på vardagsrumsgolvet härom dan, bara det blev stort, så 40 st 48x48 lär ju bli MÄKTIGT.  Har du plats?
?

Myko

Most impressive. Har inget att klaga på.

Tobbe Arnesson

#11
Citat från: mechamike skrivet 02 november 2011 kl. 09:2640 st 48x48 lär ju bli MÄKTIGT.  Har du plats?

Äh vadå, det är ju bara 15 x 15 meter eller 235 kvm...

Edit: D'oh! Decimalfel på min uträkning där, tyckte väl det lät ofantligt. :D

Det blir "bara" typ 6 x 6 meter eller 33 kvm.
Blogg: Robotkampen

NIN777

Ser mycket mäktigt ut Jesper!
Vet att du jobbat länge med detta så det var kul att se lite bilder från projektet.

Du har verkligen lyckats med de olika färgvalen för att få fram en verklig känsla i stenväggarna
Väntar med spänning på det färdiga resultatet.

Lycka till med fortsättningen!


Nextuz

Citat från: mechamike skrivet 02 november 2011 kl. 09:26
Jag kastade ut 24 st vita 32x32 på vardagsrumsgolvet härom dan, bara det blev stort, så 40 st 48x48 lär ju bli MÄKTIGT.  Har du plats?

OJ OJ.. vita? :D

Vill du sälja några? ;)

Etzel

Episkt!
Härligt stor skala att bygga i, önskar man själv hade plats och bitar till sånt.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.