Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] YT-1450 Light Freighter - "The Nadir"

Startat av o0ger, 19 september 2017 kl. 22:53

Föregående ämne - Nästa ämne

MattiasKr

Vad är det ens för bitar i containrarna?

o0ger

#31
Citat från: MattiasKr skrivet 23 oktober 2017 kl. 09:10
Vad är det ens för bitar i containrarna?



Part 64699 Container, Racers Fold-Out Race Track Case 34 x 42

Det var en förpackning/race track som fanns i Tiny Turbos (2009):



Jag har använt tre sådana lådor. De är vikta runt en stomme av technic. Hela konstruktionen sitter fast i skeppet så det bildar en enhet.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

MattiasKr

Tack! Smart användning. Gillar att du plockar upp udda stora bitar och gör något av dom (som flygplansvingen, eller Duplo-trailern).

o0ger

Citat från: MattiasKr skrivet 23 oktober 2017 kl. 09:40
Tack! Smart användning. Gillar att du plockar upp udda stora bitar och gör något av dom (som flygplansvingen, eller Duplo-trailern).
Jag tycker det är kul, så det är roligt att höra att det uppskattas :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Illuwatar

Ytterligare ett bevis på att det inte finns några dåliga bitar - gäller bara att tänka utanför de traditionella ramarna... :)

Snyggt gjort med ett snyggt resultat...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

o0ger

Bara några dagar efter att jag hade lagt upp mina bilder på det här skeppet blev jag kontaktad av Niesproductions via Flickr. En viss herr Adam Nies (Ant Bandit) hade sett mitt bygge och tyckte att det skulle passa perfekt i en film som han höll på med. Dealen var att jag skulle skicka skeppet till honom i USA, han skulle använda det till sin film och sen skulle han skicka tillbaka det. Han skulle stå för alla omkostnader.

Så jag packade ner skeppet så försiktigt jag kunde i en stor låda och skickade iväg det.

Här är resultatet:



Skeppet får ett passande slut i filmen, eftersom paketet som Adam skickade tillbaka till mig har fastnat i Postnord Limbo och jag vet inte om jag någonsin får se det igen.

Här är en mycket intressant "Behind the scenes"-film också:



Riktigt snygg byggd explosion tycker jag. Och snyggt gjort att lysa upp transparenta bitar med laserpekare!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Ozp

Riktigt mjuka rörelser. Måste ta en evighet att göra.

Anders67

Tycker det var en bra gjord film, vi får hoppas att ditt skepp hittar hem!

Record

Undra hur mycket filmrekvisita Posten slarvat (fastnat i vinkelvolten) bort genom åren? :-\

Friskt satsat, hälften vunnet..

Lordflintstone

Roligt att den fick vara med.
Men gud vad trött jag blir på postnord.
När skall anställda där få nog av allt skit det får och gjöra revolt mot ledningen?
Ett paket till sonens födelsedag i october skickades tillbaka till frankrike för det struntade i att skicka avi. Nu är den framme efter en väda till frankrike igen.

Gud vad ledsen jag blir på tanken att skeppet kanske är borta i libot för alltid.

o0ger

Citat från: Lordflintstone skrivet 22 december 2017 kl. 12:04
Roligt att den fick vara med.
Men gud vad trött jag blir på postnord.
När skall anställda där få nog av allt skit det får och gjöra revolt mot ledningen?
Ett paket till sonens födelsedag i october skickades tillbaka till frankrike för det struntade i att skicka avi. Nu är den framme efter en väda till frankrike igen.

Gud vad ledsen jag blir på tanken att skeppet kanske är borta i libot för alltid.
Ok, jag håller delvis med, men kan vi ta den diskussionen i den andra tråden tack?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

drdoddo

Riktigt läckert, kul att skeppet fick lite extra uppmärksamhet 😀👍. Hoppas det hittar hem igen, ser fram emot att kika lite närmare på det när tillfälle ges.

o0ger

Citat från: drdoddo skrivet 22 december 2017 kl. 16:51
Riktigt läckert, kul att skeppet fick lite extra uppmärksamhet 😀👍. Hoppas det hittar hem igen, ser fram emot att kika lite närmare på det när tillfälle ges.
Om den hittar hem innan april så får den följa med till Huskvarna :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Coolt att mitt skepp är det första som syns i senaste episoden av Brickvault  8) ;D

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Äntligen hemma igen.

Tänk om detta paket kunde tala.

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.