Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Letters to Santa

Startat av Full Plate, 16 november 2018 kl. 20:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Full Plate

Julen närmar sig med stormsteg! Men om du funderar på att skicka tomten din önskelista så bör du kanske tänka om. Ingen gillar att få miljontals brev dumpade i vardagsrummet varje morgon...

Litet tramsbygge då jag plötsligt hade en stor hög brev som jag inte visste vad jag skulle göra med :)


Skafte

Kul! Särskilt lösskägget!

Har du också fått några brev i en besvikelselåda? Swebrick Gotland kan öppna Postnordfilial tror jag!

PS Bra användning av förrförra (?) månadens SBC-bit, manteln! Snickra gärna ihop något med den här månadens!  :)

Anders67

Superkul, man ska inte spamma tomten med snigel mail 😜

lindyhep


Odidoma


Teabox

Kul & Snyggt. Du får gärna avslöja hur brevhögen är byggd :)

Full Plate

Citat från: Skafte skrivet 16 november 2018 kl. 20:55
Kul! Särskilt lösskägget!

Har du också fått några brev i en besvikelselåda? Swebrick Gotland kan öppna Postnordfilial tror jag!

PS Bra användning av förrförra (?) månadens SBC-bit, manteln! Snickra gärna ihop något med den här månadens!  :)

Tackar! Jepp, det var från en låda från Skaerbaek :) Brev är åtminstone någorlunda användbara, men vad gör man med tusentals ögon?! ???

Får kanske prova på SBC.

Citat från: Anders67 skrivet 16 november 2018 kl. 21:34
Superkul, man ska inte spamma tomten med snigel mail 😜

Tack! Nej, han har nog tillräckligt att läsa. Borde kanske outsourca till några nissar ;)

Citat från: lindyhep skrivet 16 november 2018 kl. 21:42
Brevigloo.

Underbart :)



Tackar lindyhep! :)

Citat från: Odidoma skrivet 16 november 2018 kl. 21:48
Underbart!!
Y
Tackar!! :D

Citat från: Teabox skrivet 17 november 2018 kl. 14:08
Kul & Snyggt. Du får gärna avslöja hur brevhögen är byggd :)

Tackar! Högen är ihålig med flick shooters som sticker ut från en central kolumn som breven sitter fast i.

lindyhep

Citat från: Full Plate skrivet 17 november 2018 kl. 23:17


Tackar! Jepp, det var från en låda från Skaerbaek :) Brev är åtminstone någorlunda användbara, men vad gör man med tusentals ögon?! ???



Va? Såg jag så fel....var det inte du som höll workshopen om träd tillsammans med Marpe?

Men visst...många träd blire...

Full Plate

Citat från: lindyhep skrivet 18 november 2018 kl. 18:23
Citat från: Full Plate skrivet 17 november 2018 kl. 23:17


Tackar! Jepp, det var från en låda från Skaerbaek :) Brev är åtminstone någorlunda användbara, men vad gör man med tusentals ögon?! ???



Va? Såg jag så fel....var det inte du som höll workshopen om träd tillsammans med Marpe?

Men visst...många träd blire...

Haha, du menar att man kan bygga träd av ögonen? Tror det är ganska begränsad användning för det, men visst man kan nog hitta någon användning för dem :)

Full Plate

Efter mycket frustration över mängden brev han var tvungen att läsa varje Jul, så kom tomten på en lösning på sitt problem, och kunde samtidigt minska sina värmekostnader drastiskt.

Win-win!

Så skicka tomten en lång lista i år, och hjälp till att hålla den stackarn varm ;)


Odidoma

Haha, vacker fortsättning på bygget.

Stigge72

Snyggt, och två intressanta tolkningar av vad man borde göra och inte, och varför.
Ska man låta bli att skicka önskelista? Eller ska man skicka en så lång som möjligt, så stackars tomten ska hålla sig varm så länge som möjligt? (Kanske hälla i lite tjära i kuvertet också, så det brinner extra bra?)

Full Plate

Citat från: Stigge72 skrivet 30 november 2018 kl. 13:02
Snyggt, och två intressanta tolkningar av vad man borde göra och inte, och varför.
Ska man låta bli att skicka önskelista? Eller ska man skicka en så lång som möjligt, så stackars tomten ska hålla sig varm så länge som möjligt? (Kanske hälla i lite tjära i kuvertet också, så det brinner extra bra?)
Tack! Jag ser väl det egentligen som två olika teorier på varför man aldrig får något av tomten (förutom teorin att han inte finns då förstås). Vad som faktiskt är sant får vi nog aldrig reda på... :) Men visst, tjära på önskelistan låter som en spännande idé :D

Citat från: Odidoma skrivet 29 november 2018 kl. 21:42
Haha, vacker fortsättning på bygget.
Tackar! :)

Nybohov Creation Ltd.

Tur att alla här är över 18 och har slutat tro på tomten (?), det skulle bli några traumatiska barn annars.

Fina byggen!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.