Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad gjorde du för ditt LEGO idag?

Startat av Cyklisten, 19 november 2014 kl. 18:11

Föregående ämne - Nästa ämne

dalle

Började min stora rensning av instruktioner. I kväll blev det två fulla pappkassar till pappersåtervinningen.

Jesper_Lundgren

 Fick en burk med modulex av arbetskollegan 😃

IMG_20240227_114842.jpg

Bokeslundsparken

Sorterat och snyggat till bland ostbackarna. Kommer ändra om en hel del i sortimentlådorna vid byggytan till mindre fack och jobba mer med "buffertlådor".20240227_194926.jpg

BrickMe

Grovsorterat svarta bitar, puh. Jag skulle behöva vända upp å ner på ett antal lådor med vita bitar oxå. Tror inte jag har över 15000 olika vita bitar. Upptäckte även att jag legat efter med att göra etiketter till ett antal nytillkomna bitar så det blev till att skapa dem i P-touch Editor. På BL har man stuvat om lite och plockat bort bitar som jag skulle vilja ha insorterat under Slope, Curved. Efter lite detektivarbete hittade jag rätt bitar under Wedge (Slope, Curved där bitarna är sneskurna). Fortfarande för mig i alla fall en Slope....

Jag fick hem idag . I den asken fanns 3023 i den nya färgen Reddish Orange och några andra intressanta bitar.

Jesper_Lundgren

Sortera ...sortera tar aldrig slut 😂😂😂
IMG_20240320_184247.jpg

lingonmirakel

Tvättade ett väldigt dammigt Ninjago City Docks och började montera isär ett minst lika dammigt Ninjago City som jag nyligen införskaffat :-)

IMG_0671.jpg

ColA

Puh tur att man inte köper begagnat men ska jag riva något hemma som är dammigt och behöver tvättas så kör jag legot i tvättpåsar i diskmaskinen. 

lingonmirakel

Citat från: ColA skrivet 24 mars 2024 kl. 07:25Puh tur att man inte köper begagnat men ska jag riva något hemma som är dammigt och behöver tvättas så kör jag legot i tvättpåsar i diskmaskinen.
Just dessa set är ju förbannat dyra om man skulle köpa sealed så det fick bli värt lite extrajobb för att spara 4000 :D

Tyckte inte själva tvättandet var så jobbigt. Det var värre att ha det liggandes på tork i vägen för annat i två dygn. Funderar på att köra nästa set i en svamptork på låg temp ;D

shiftaltcmd

Du kommer långt med ett par bärrensare. Luften kommer åt underifrån och torkar snabbare. 
Golvvärme är också bra.

Citat från: lingonmirakel skrivet 24 mars 2024 kl. 08:10Just dessa set är ju förbannat dyra om man skulle köpa sealed så det fick bli värt lite extrajobb för att spara 4000 :D

Tyckte inte själva tvättandet var så jobbigt. Det var värre att ha det liggandes på tork i vägen för annat i två dygn. Funderar på att köra nästa set i en svamptork på låg temp ;D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.